X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אתר ההדלפות ויקיליקס חוזר לאור הזרקורים עם פרסום שורה של מסמכים דיפלומטיים אמריקנים הנוגעים לישראל המסמכים חושפים: בישראל מאשימים את טורקיה בסיוע לגרעין האירני, המלחמה הבאה עם חיזבאללה תהיה קשה במיוחד ולישראל אין מדיניות ברורה בנוגע לשלטון חמאס בעזה
▪  ▪  ▪
מלך בחריין חאמד בן עיסא אל-חליפא. קשרים עם המוסד [צילום: AP]

אתר ההדלפות ויקיליקס חוזר (יום ו', 8.4.11) לכותרות, עם פרסום שורה של מסמכים דיפלומטיים אמריקנים הנוגעים לישראל. הפרסומים אודות המסמכים הופיעו בעיתון ה"גרדיאן" הבריטי ובשורה של כלי תקשורת בישראל.
המסמכים שנחשפו נוגעים, בין השאר, ליחסים בין המוסד למדינות ערב, הערכות משרד החוץ בנוגע לסיוע טורקי לגרעין האירני, הערכות בנוגע להסלמה הצפויה במלחמה הבאה עם חיזבאללה, וכיצד חשב יואב גלנט - שכמעט מונה לרמטכ"ל - לטפל בחמאס. להלן המידע האצור באותם מסמכים:
  • אחד המסמכים שפורסמו מתאר את מערכת יחסים בין מלך בחריין למוסד הישראלי. על-פי מברק של משרד החוץ האמריקני מה-15 בפברואר 2005, בתום פגישה עם חאמד מלך בחריין, דיווח השגריר וויליאם מונרו כי המלך "חשף שבחריין כבר מקיימת קשרים עם ישראל בדרגי המודיעין והביטחון (לדוגמה המוסד) ורמז שבחריין תהיה מוכנה להתקדם גם בתחומים אחרים".
  • מסמך אחר מגלה כי נציגי ישראל אמרו בשיחות אסטרטגיות עם האמריקנים כי אנקרה מסייעת לטהרן להפר את הסנקציות שהטילה עליה מועצת הביטחון, ודרשו מארה"ב ללחוץ על טורקיה. מנהל המרכז למחקר מדיני במשרד החוץ, נמרוד ברקן, אמר לצרפתים כי טורקיה מספקת חומרים לתוכנית הגרעין של אירן. הצרפתים העבירו בהמשך דיווח בנושא לוושינגטון. ברקן ציין כי "טורקיה מפרה את הסנקציות ומאפשרת לבנק מלה האירני לסחור בלירה הטורקית. היא פותחת נמלים טורקיים לסחורות אירניות בדרכן לאירופה. במקביל, נמשכת אספקת משלוחי הנשק מאירן, בעיקר ברכבות דרך טורקיה לסוריה ומשם לחיזבאללה".
  • ישראל צופה שהמלחמה הבאה עם חיזבאללה תהיה קשה הרבה יותר ממלחמת לבנון השנייה. כך עולה מתמלילי הדיאלוג האסטרטגי בין בכירים במערכת המודיעין הישראלית לבכירים בממשל האמריקני. על-פי הדיווחים שהועברו, חיזבאללה התחזק פי כמה וכמה לעומת מצבו לפני המלחמה האחרונה, הגדיל את מספר הרקטות שברשותו, את הטווח שלהן ואת מידת דיוקן. הארסנל של חיזבאללה כלל, נכון למועד הדיווח, לפחות 20 אלף קטיושות מדגם גראד, בעלות טווח של עד 40 קילומטרים, מאות רקטות לטווחים ארוכים יותר, בקוטר 220 מ"מ ו-302 מ"מ, כמה מאות טילי פג'אר, מאות משגרי טילים, טילי כתף נגד מטוסים, מאות טילים מונחי כבלים מתקדמים וטילים נגד טנקים.
  • האלוף יואב גלנט, שברגע האחרון נמנע מינויו לתפקיד הרמטכ"ל ה-20, אמר לאמריקנים לפי מסמך אחר שהודלף כי ישראל לא החליטה עדיין אם להתנהל לפי האינטרס שלה לטווח הקצר, לפיו החמאס ישלוט היטב בעזה ויאכוף את הרגיעה, או לפי האינטרס לטווח הבינוני - להחליש את שלטון החמאס בעזה. האינטרס הישראלי לטווח הארוך, לפי גלנט, הוא למנוע מצב של שליטה ישראלית מחודשת בתוך הרצועה. הדברים נאמרו כשנה לאחר מבצע "עופרת יצוקה", ובהם למעשה חשף גלנט את הבלבול השורר בצמרת המדינה, בנוגע ליחסה כלפי שלטון חמאס בפרט, והאסטרטגיה לגבי המענה הביטחוני בכל הנוגע לסכנות מרצועת עזה, בפרט.

תאריך:  08/04/2011   |   עודכן:  08/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ויקיליקס חושף: יחסים ביטחוניים בין בחריין למוסד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
במה שהפך לריטואל מדי יום שישי בשלושת השבועות האחרונים, התחדשות היום ההפגנות נגד משטרו של אסד בכמה מוקדים בסוריה    כוחות הביטחון דיכאו המהומות בכח רב יותר מבעבר
עידן יוסף
במקום ששימש לפני קום המדינה לאחסון תבואה נפתחה חנות מעוצבת של המפעל הגלילי    במוצרים שתמכור - גם חדרי שינה, ארונות ומוצרי חשמל
עידן יוסף
בצלם הכפיש את טייסי חיל האוויר והאשים אותם בטבח של 14 אזרחים פלשתינים. רק כעבור כמה שנים תיקן בהיחבא את ההאשמה. צה"ל שקל להגיש תביעה אך בסוף הסכים למחול על עלבון הלוחמים
אבי שאולי
כך מצהיר ערן מיטל בהתייחס למאמצי החברה לעמוד בחובותיה    "יצחק תשובה מאמין בדלק נדל"ן ובדרך שלה - התחייב להשתתף גם בעתיד בהנפקת זכויות"
ניר גורלי
קבוצת אמנים ואנשי רוח יזמו חרם על פסטיבל אהבה בים המלח, בשל קיומו בהתנחלות מצפה שלם    יאיר גרבוז על האמנים המשתתפים: "יש אנשים טובים ונחמדים שעיגלו פינה ואיכשהו פספסו את הקווים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il