X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש איפשר להמשיך במימוש זכייתה של שיכון ובינוי במכרז שהיקפו 2 מיליארד שקל, תוך ביקורת קשה על אפריקה-ישראל, אלביט הדמיה, מנרב ואלקטרה הדיון בעתירה העיקרית יימשך
▪  ▪  ▪
שרי אריסון. שיכון ובינוי זכתה [צילום: פלאש 90]

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, נעם סולברג, ביטל (יום א', 10.4.11) את צווי הביניים שעיכבו את זכייתה של שיכון ובינוי במכרז להקמת מרכז ההדרכה של המשטרה. מדובר בפרויקט שהיקפו 2 מיליארד שקל, והצווים הוצאו לבקשת אפריקה-ישראל, אלביט הדמיה, מנרב ואלקטרה שהפסידו במכרז.
שיכון ובינוי (שרי אריסון) זכתה במכרז באמצעות חברת פוליסיטי, אפריקה (לב לבייב) ואלביט (מוטי זיסר) התמודדו באמצעות חברת קמפוס לשוטר, ואילו מנרב ואלקטרה התמודדו באמצעות חברת מאה.
שתי המפסידות טענו, כי פוליסיטי קיבלה ניקוד גבוה מהמגיע לה, ואילו אפריקה-אלביט אף טענו שלהן עצמן הורד ניקוד שלא בצדק. על כך אומר סולברג: "דומה כי העותרות ביקשו להקים להן מעין ועדות מכרזים סובייקטיביות, כראות עיניהן-שלהן, לאו-דווקא על סמך מדדים מקצועיים-אוביקטיביים, על-מנת שכל עותרת תוכל להכתיר את עצמה כזוכה במכרז". לדבריו, העותרות מבקשות שבית המשפט יפעיל שיקול דעת מקצועי במקום ועדת המכרזים, אך "כזאת לא ייעשה".
קבוצה שנייה של טענות הייתה נגד תנאי המכרז, וגם אותה דוחה סולברג בנחרצות: "הלכה פסוקה היא, כי מציע איננו רשאי להעלות את טענותיו על אודות נוסח ותנאי המכרז, צודקות ככל שתהיינה, לאחר שהגיש את הצעתו ולאחר שהמכרז הסתיים בהכרזה על זוכה".
אפריקה ואלביט טענו גם נגד העובדה שיואב סרנה, אחד מן היועצים לוועדת המכרזים, שותף עם שו"ב בפרויקט להקמת תחנת-כוח לייצור חשמל מגז טבעי באזור התעשיה באר טוביה. סולברג קובע, כי מדובר בטענת סרק, שכן שו"ב מכרה את אחזקותיה לפני שסרנה החל לטפל במכרז. יתרה מזאת: סרנה היה רק אחד מיועצים רבים לוועדת המכרזים, ומאחר שאין מומחים רבים בתחומו - הרי ש"אין ניתן להינזר לחלוטין מכל זיקה או מגע שבעבר. צינון מוחלט יביא לקיפאון".
סיבה נוספת לביטול הצווים היא מאזן הנוחות. סולברג מציין, כי מדובר במכרז ענק שהטיפול בו נמשך מזה שלוש שנים, ועיכובו יגרום נזק משמעותי למדינה. מאידך-גיסא, מאחר שהעבודות בשטח יחלו רק בעוד לפחות חצי שנה (אם לא שנה), הרי שניתן לקיים את הדיון בעתירה העיקרית בפרק זמן זה.
לבסוף מזכיר סולברג, כי העותרות העלימו מבית המשפט את העובדה שחתמו במסגרת המכרז על התחייבות להימנע מלבקש צווי ביניים נגד תוצאותיו. הוא מותח ביקורת על התנהלות זאת ומציין, כי הגם שיש מי שדעתם אינה נוחה מסעיף שכזה, הרי שהוא אינו מונע מהעותרות את הגישה לבית המשפט ובמקרה הנוכחי הוא מאזן כראוי בין זכות יסוד זו לבין הצורך לקדם את המכרז.

תאריך:  10/04/2011   |   עודכן:  10/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוטלו צווי הביניים נגד קריית ההדרכה של המשטרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אנשים עם עיניים אדומות נחשבים עצובים יותר, פחות בריאים ופחות אטרקטיביים    הלבן של העין - סמן לנעורים ולכושר הפריון
יפעת גדות
מחקר חדש מראה כי צריכת תותים יכולה להאט את התקדמות הגידולים הטרום-סרטניים בוושט
איציק וולף
לאחר סוף שבוע שבו יירטו סוללות כיפת ברזל שמונה רקטות אומרים גורמים במשרד הביטחון כי האמריקנים צפויים להעביר לישראל בקרוב 250 מיליון דולר שישמשו לרכישת ארבע סוללות נוספות להגנת הדרום    הסוללות החדשות צפויות, על-פי התכנון, להיות פעילות בתוך שנה וחצי
יפעת גדות
משרד הבריאות הפיץ הנחיות בעקבות עיכוב באספקת תרכיב משולב
מירב ארד
ההכנות לפסח בעיצומן, וגם את הסוגייה היכן נעשה את הסדר השנה כבר פתרתם    כעת נסייע לכם לבחור היכן לבלות את חול המועד    מדריך מקיף על שלל הפעילויות והאטרקציות במהלך הפסח ברחבי הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il