X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הורים אמידים בישראל מוציאים פי 1.5 על חינוך משלים לילדי המשפחה בהשוואה להורים בכלל הציבור
▪  ▪  ▪
יודעים כמה נותנים [צילום: פלאש 90]

כל הורה בישראל יודע שגידול ילדים הוא עסק שלא רק שאינו זול במיוחד, הוא גם רצוף בדילמות הוריות רבות. אחת הדילמות הנפוצות המעסיקות הורים נוגעת לנתח התקציב המשפחתי המופנה לצרכי הילדים - מה לתת לילדים, כמה, באיזה אופן ובאיזו תדירות. הצרכים של הילדים הולכים ומתרבים, וכך גם העלות הכרוכה בהם. הורים רבים מתלבטים בינם לבין עצמם לגבי סדרי העדיפויות בכל הנוגע להוצאה הכספית על הילדים, וכמובן שגם לילדים דעה בנושא, שאינה תמיד חופפת את דעת ההורים.
אז מה יותר חשוב – שיעורי גיטרה? או פיצה וקולה עם החברים מהכיתה? נראה שהורים אמידים החליטו – הם מקצים סכומים גבוהים יותר לחינוך משלים, אך בוחרים להיות מחושבים בכל הנוגע לדמי כיס.
מסדרת מחקרים תקופתיים שעורכת חברת iGeo מקבוצת גיאוקרטוגרפיה, עולה כי בכל הנוגע למתן דמי כיס – הפערים בין ההורים האמידים להורים בכלל הציבור מצטמצמים: הורים אמידים מחושבים יותר, ונותנים לילדיהם סכומים דומים מאוד לאלה שנותנים הורים בציבור הכללי.
ניתן היה לצפות כי שיעור גבוה יותר מילדי האמידים יזכו לקבל דמי כיס, אך הנתונים בפועל מראים אחרת: שיעור נמוך יותר של הורים אמידים נותנים דמי כיס לילדיהם בהשוואה להורים מכלל הציבור: כ-43% מההורים האמידים לעומת 49% מקרב ההורים בציבור הכללי. זאת ועוד, מקרב ההורים האמידים, אלה הנותנים דמי כיס מודעים במידה רבה יותר לסכום הניתן: בעוד 10% מההורים בציבור הכללי אינם יודעים להעריך את גובה דמי הכיס הניתנים לילדים, 98% מההורים האמידים יודעים בדיוק כמה הם נותנים.
עד כמה משתלם בימינו להיות ילד להורים אמידים?
למרות שהורים אמידים נותנים לילדיהם סכום גבוה יותר של דמי כיס בהשוואה להורים בציבור הכללי – 301 שקל לחודש לעומת 274 שקל לכלל הילדים במשפחה, מדובר בפער של כ-10% בלבד לטובת ההורים האמידים.
"כאשר לוקחים בחשבון את הפערים הגדולים בין הכנסתם נטו של עשירונים 9 ו-10 בהשוואה להכנסה הממוצעת במשק, מבינים כי פער זה בדמי הכיס הנו זניח, וכי הילדים לא בהכרח שותפים שווים בהכנסות הוריהם", אומרת עינת זקריה, מנכ"ל iGeo.
ואכן, בבחינת גובה דמי הכיס, השונות בין סך הסכום הניתן על-ידי הורים אמידים לבין הסכום הניתן על-ידי הורים במדגם ארצי מייצג אינה כה גדולה – קרוב ל-80% מההורים בישראל נותנים לכלל ילדיהם עד 300 שקל לחודש – בין אם הם נמנים על קבוצת האמידים ובין אם על כלל הציבור, כאשר הורים אמידים נוטים יותר לתת סכומים שבין 100-300 שקל לעומת הורים בכלל הציבור, הנוטים יותר לתת סכומים של עד 100 שקל.
לעומת זאת, מהמחקר עולה עוד כי הורים אמידים בישראל מוציאים פי 1.5 על חינוך משלים לילדי המשפחה בהשוואה להורים בכלל הציבור – כ 1,504 שקל בממוצע בקרב האמידים לעומת 1,038 שקל בקרב כלל הציבור, לכלל ילדי המשפחה לחודש.
עוד עולה מהנתונים כי 46% מההורים האמידים מוציאים על חינוך משלים לכלל ילדיהם למעלה מ 1000 שקל לחודש, וזאת לעומת 29% מההורים בכלל הציבור המוציאים סכום זה.
כ-11% מההורים האמידים ו-4% מההורים בכלל הציבור מוציאים על מטרה זו 4,000 שקל ומעלה.

המחקר נערך במסגרת סקר טלפוני בקרב 700 משיבים, גברים ונשים, בגילאי 18 ומעלה: 300 משיבים המשתייכים לעשירונים סוציו-אקונומיים 9-10, והמהווים מדגם ארצי ומייצג של אוכלוסיה זו במדינת ישראל בישובים היהודיים – מוגדרים כאמידים, ו-400 משיבים המהווים מדגם ארצי ומייצג של כלל הציבור בישראל בישובים היהודיים.
תאריך:  10/04/2011   |   עודכן:  10/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההורים שלך אמידים? אל תצפה לדמי כיס גבוהים יותר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שיערה שהצליחה במבחן הנהיגה המעשי, והרשתה לעצמה לאחוז בהגה בטרם תקבל רישיון
איתמר לוין
סניגורו של איתי בן-דרור יבחן האם יוכל לטעון שמרשו סבל מהפרעה נפשית חמורה בעת שרצח את שלושת ילדיו, וכך יוכל לבקש מבית המשפט להימנע משליחתו לשלושה מאסרי עולם
יוסי ניסן
ההכנסות ממסים על הנדל"ן זינקו ברבעון הראשון של 2011 ב-32% ל-1.9 מיליארד שקל    ההכנסות ממס על הדלק טיפסו ב-400 מיליון שקל ל-3.9 מיליארד ש'    סך ההכנסות ממסים עלה ב-12.5% ל-כ-18.9 מיליארד ש'    ההכנסות ברבעון הראשון - 55.8 מיליארד שקל
אלעזר לוין
הדיירים כבר פונו והועברו לדירות בשכירות, כאשר היזמים מממנים את שכר הדירה
איתמר לוין
יו"ר המועדון טוען שאת העתירה נגד הפרס הגישו אוהד של הפועל ירושלים ושותפו של עו"ד המתמחה בעתירות נגד פרסי ישראל    אומר: שמה של מכבי ת"א אפילו לא מוזכר בהחלטה על הפרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il