X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שני שלישים מהציבור ציין כי הוא חוגג מסיבות משפחתיות הקשורות למסורת היהודית 18% מהעולים החדשים אינם חוגגים את ליל הסדר בשום צורה במהלך הפסח רוב הציבור יהיה בחופשה על חשבון ימי החופש שלו
▪  ▪  ▪
חשיבות התרבות והמסורת היהודית [צילום: פלאש 90]

פסח 2011 - אנו נמצאים כשבוע לפני שעם ישראל יערוך פעם נוספת את ליל הסדר, אך מדוע אנו ממשיכים לחגוג את החג? סקר חדש שנערך לאחרונה ביוזמת ארגון בינה, העוסק בהעמקת הזהות היהודית בקרב הציבור, מגלה כי שני שלישים (63%) מהציבור בישראל חוגג את ליל הסדר מסיבות הקשורות למשפחה, לתרבות ולמסורת היהודית.
בנוסף, מצא הסקר כי 29.8% מהציבור חוגגים את הסדר מתוקף אמונתם וההקפדה על עריכת סדר כהלכתו, ואילו 6.9% מהציבור היהודי אינם חוגגים את ליל הסדר בשום דרך.
בחינה מעמיקה יותר של הנתונים מגלה כי במגזר העולים החדשים, 18% אינם חוגגים את ליל הסדר בשום צורה. זאת, לעומת 6% בלבד מילידי הארץ דור שני שהשתתפו בסקר והעידו כך.
בעלי השכלה גבוהה והכנסה גבוהה נוטים יותר לקיים את הסדר מסיבות הנעוצות בחיבור לתרבות היהודית: 17.6% מבעלי ההשכלה הגבוהה שהשתתפו בסקר ציינו סיבה זו, לעומת 6.8% בלבד מבעלי ההשכלה הנמוכה. 15.7% מבעלי ההכנסה הגבוהה (מעל 12,000 שקלים) ציינו סיבה זו, לעומת 8.6% בלבד מבעלי ההכנסה הנמוכה (עד 8,000 שקלים) אשר השתתפו בסקר.
באשר לחלוקה לחילוניים ודתיים, מגלה הסקר כי 39.4% מהציבור החילוני חוגג את ליל הסדר בשל היותו חלק מהמסורת היהודית. 9% מהם העידו כי הם עושים זאת מסיבות הנעוצות באמונה והקפדה על עריכת סדר כהלכתו, 14.3% מהם העידו כי הם עושים זאת בגלל חיבור לתרבות היהודית, 25.7% בגלל שהוא אירוע משפחתי נעים, ואילו 11.6% מהחילונים לא חוגגים את הסדר בשום צורה.
מתוך הציבור הדתי-חרדי: 75.1% העידו כי הם חוגגים מתוך אמונה והקפדה על עריכת סדר כהלכתו, 18% ציינו את החיבור למסורת כסיבה עיקרית, 6.1% ציינו את החיבור לתרבות היהודית ואילו פחות מאחוז מהדתיים-חרדיים, אינם חוגגים כלל.
מה נעשה בפסח? - רובנו נהיה בחופשה
במהלך הפסח רוב הישראלים (60%) יהיו בחופשה, כאשר למעלה ממחצית העובדים (60%) יצאו לחופשה על חשבון ימי החופשה שלהם, 24% יצאו לחופשה במימון מלא של המעסיק ו-11% במימון חלקי - כך עולה מסקר שנערך עבור סינריון מערכות (לביא טיימטק לשעבר).
מהסקר עולה כי מרבית היוצאים לחופשה היו שבעי-רצון מהיציאה לחופשה, בין אם מדובר בחופשה מרוכזת ובין אם יזמו אותה בעצמם. 65% מהמועסקים שבעי-רצון ביחס לחופשה שלהם בפסח. עם זאת, שיעורי שביעות הרצון גבוהים בקרב היוצאים לחופשה על-פי בקשתם או באופן מרוכז (82% ו-79% בהתאמה), לעומת שיעור שביעות הרצון בקרב מי שאינם יוצאים לחופשה (39%).

תאריך:  11/04/2011   |   עודכן:  11/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע אנו ממשיכים לחגוג את ליל הסדר?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
התשובה בהגדה של פסח
מנחם גלילי  |  11/04/11 11:21
 
- תגובה
יוסי פלס  |  11/04/11 23:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
כך הוסכם בהסכם פשרה שהוגש לבית המשפט    אל-על תפוצה בסכום כולל של 4.75 מיליון שקלים    בחודש שעבר קנסה רשות ני"ע את החברה בגין בונוס מופרז שניתן לרומנו בהיקף של 4.7 מיליון דולר
יואב יצחק
בידי עו"ד דוד שמרון ראיות המפריכות את הפרסומים בערוץ 10 כאילו קיבל נתניהו מימון כפול בשתי נסיעות לחו"ל    כל יתר הטענות מצד מפלגת קדימה וגורמים נוספים נגד נתניהו כאילו קיבל מימון באופן בלתי תקין מגופים ציבוריים בנסיעותיו לחו"ל יחד עם רעייתו ייבדקו על-ידי מבקר המדינה
אלעזר לוין
הערכה: תשלם 70-60 שקל למ"ר בחוזה ל-5 שנים עם אופציה לעוד חמש    הבניין - בבעלות גב-ים    "השכרנו 90% מהבנין עוד לפני השלמת הבניה"
חן מענית
בין היתר תובעת אירינה גורוחוד פיצוי אישי מהמפכ"ל דודי כהן ומראש אגף משאבי אנוש, בסך 150 אלף שקל כל אחד, בטענה כי הם מבזים את צו בג"ץ בכך שאינם מחזירים אותה לעבודה
מערכת אתר ערוץ הספורט
צמדים לסולדאדו ומאטה במסטאיה, העטלפים התבצרו במקום השלישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il