X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התנועה מזהירה במכתב מפורט מפני האסון הבא וקוראת לעשות כל מאמץ ובדחיפות המירבית, לעצור את רצף התאונות והמחדלים המתמשך
▪  ▪  ▪
להקדים ביקורת, חקירה והמלצות [צילום: רוני בר-און]
ואקום בצמרת: התפרקות בשדרה הניהולית של הרכבת
עידן יוסף
גל של התפטרויות בכירים בהנהלת חברת רכבת ישראל * במתפטרים בשנה האחרונה: מנכ"ל, ארבעה סמנכ"לים ושישה מנהלי אגפים וממונים * המשמעות: פגיעה קשה מאוד בהתנהלות תקינה של החברה, תכנון לקוי ועיכוב פרויקטים * מי מנהל את רכבת ישראל?
לרשימה המלאה

לסגור את רכבת ישראל
ראובן לייב
התקלות החוזרות ונשנות שלה הן עדות חותכת לאוזלת ידה המוחלטת. למרות הדוח החמור של מבקר המדינה משנת 2006, היא עדיין לא הצליחה עד היום ליישם את ממצאיו, המצביעים על שורה ארוכה של מחדלי בטיחות
לרשימה המלאה

רכבת ישראל ונורמות שלטון רקובות
שולמית קיסרי
אצלנו הרכבת לא מתפתחת, הקרונות הישנים מוחלפים בישנים, התקלות הטכניות, השריפות והתאונות הולכות ומתרבות * ועדות חקירה מתמנות ואף אחד בשלטון לא מתעניין בתוצאות החקירה * אין שיפור, אין תוכנית * לפי חוק מרפי וכל חוקי ההסתברות שקיימים, התאונה הבאה רבת ההרוגים בדרך
לרשימה המלאה

תנועת אומ"ץ פנתה למבקר המדינה בבקשה לחקור חשדות חמורים של אי-סדרים, ופעולות בניגוד לסדרי מינהל תקינים ברכבת ישראל, ובמקרה זה להקדים בדיקה וחקירה לאסון.
פנייתה של אומ"ץ באה בהמשך לתאונות האחרונות שאירעו,הפרסומים והמידע בדבר חשדות בהקשר למכרזים האחרונים, המעידים לדעתה על כשל מערכתי מתמשך,בכל הרמות והמישורים כולל משרד התחבורה, הדורש חקירה ובדיקה יסודיים, ושידוד מערכות כולל.
הפנייה כוללת התייחסות למכרזי הקטרים והקרונות, לתקינה ובטיחות, לחקירת התאונות, לטיפול בבטיחות, ולכשלי משרד התחבורה ומינהל היבשה.
במכתב ששלח נתן להב, הממונה על הפרויקטים באומ"ץ, הוא מצביע על נקודות שלדעתו על המבקר להתמקד בבדיקתו:
  • מכרזי הרכבות בנושא קרונות וקטרים - חוסר סבירות ותקינות לכאורה בהליך קבלתם, והספק הרב לגבי כשירותן. לדעת אומ"ץ, המכרזים התאפשרו בשל שיהוי בלתי סביר, והימנעות מעשייה הן של היועץ המשפטי לממשלה, הן של פרקליט המדינה והן באשר למשטרת ישראל, שנמנעו מלחקור תופעות או לא לטפל בהן במישור מינהלי.
  • תקינה ובטיחות - התנהלות מנכ"ל הרכבת וועדת המכרזים במכרז האחרון מצביעים על פגם מערכתי יסודי ברמה הלאומית, באשר לדרישות התקן והבטיחות, המאפשר לגורמים השונים לתפור ולכופף דרישות תקן בכפוף לגחמות אישיות ולצרכים שונים, דבר שאינו עולה בקנה אחד, עם סדרי מינהל תקינים במדינת חוק. הבחישה והלישה בהתאמות דרישות התקן לנוחות היצרן, יש בה לכאורה, משום אובדן שליטה וכשל מערכתי כולל, הן של משרד התחבורה, הן של משרד המשפטים והן של ראש הממשלה, ובודאי של דירקטוריון רכבת ישראל והנהלתה.
  • טיפול בבעיות בטיחות וחקירת תאונות - פגמים מבניים אינהרנטיים המובילים לתהום. נהגי קטר שגרמו לתאונות, או ביצעו עבירה של כמעט תאונה, נמצאו לכאורה בהשפעת אלכוהול או סמים. פיטוריהם נמנעו בשל לחצים שהפעיל הוועד.
  • מעורבותו של הוועד במינויים, גורמת לכאורה, לבחירת מועמדים נטולי כישורים מספיקים לתפקידי מפתח, ומסרס את יכולת ההנהלה לבצע צעדי התייעלות באופן הגורם לסיכון חיים.
    יש להכפיף את נושא הבטיחות לרשות חיצונית כמו משרד התחבורה, כך שהפיקוח יהיה מנוטרל משליטה על-ידי ועד העובדים, ויהיה מקצועי אובייקטיבי.
    על משרד התחבורה לעסוק בטיפול ובהסמכה של נהגי קטרים ועל המשטרה לעסוק באכיפה.
  • כשל משרד התחבורה ומינהל היבשה - מחדלים מתמשכים מצד המשרד הממונה, משרד התחבורה, שלא התאים עצמו לשינויים הנדרשים לאורך השנים, ונגרר אחרי האירועים במקום לתכננם ולהובילם. לדעת אומ"ץ היעדר חזון תחבורתי רב-שנתי והיעדר תוכנית התומכת ביישומו של החזון, דוגמת זו שהוכנה בארצות הברית באמצע שנות ה-2000, הצופה עשרות שנים קדימה, הינה ביסוד ניהול חובבני של צרכים לאומיים, העובד בשיטת הזבנג וגמרנו, טלאי אחר טלאי, תוך גרימת נזק, בזבוז משאבים, ופגיעה מתוך קלות ראש וחוסר אחריות בחיי אדם.

תאריך:  11/04/2011   |   עודכן:  12/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אומ"ץ למבקר: לחקור כשלי משרד התחבורה מול הרכבת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל בוגרי מרכז הליכוד
אזרח בלתי מפלגתי  |  12/05/11 09:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
משתתפי מחקר העדיפו כמעט את כל מאפייני הטעם של פריטי המזון שקוטלגו כ"אורגניים", למרות שהיו זהים לאלו שקוטלגו כ"רגילים"
עידן יוסף
הגניבה, של דלק בשווי של למעלה ממיליון שקלים, בוצעה באמצעות התקני "פזומט"    שישה חשודים נעצרו
מירב ארד
נתוני אתר דיזנהאוז מגלים כי אילת מובילה על שאר האתרים בארץ בהפרש ניכר וגוברת על שלל יעדי נופש בחו"ל    וגם - כמה תעלה לנו החופשה באילת?
מירב ארד
מקדש הבאב (כיפת הזהב) בחיפה, שהיה מכוסה ביריעת הגנה במהלך שיפוצו, ייחשף מחר כחצי שנה לפני הזמן, במלוא הדרו ועם אריחים חדשים מצופים זהב
יפעת גדות
אפשר לדאוג לכך שהסביבה שלנו תהיה לטובתנו ולא נגדנו וישנן דרכים לנצל את הבית כדי לעקוב אחר הקילוגרמים שנושרים במקום להסתמך רק על כוח הרצון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il