X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישראל התחזקה בדוח טכנולוגיית המידע והתקשורת החדש של הפורום הכלכלי העולמי למקום ה-22 מהמקום ה-28 אתשקד עיקר העלייה היא הודות לזינוק של 23 מקומות בפרמטר המוכנות - למקום 27 שבדיה וסינגפור ניצבות בפסגת הדירוג גם השנה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ישראל התחזקה בדוח טכנולוגיית המידע והתקשורת החדש של הפורום הכלכלי העולמי ועלתה שישה מקומות למקום ה-22 בדירוג העולמי. כך עולה (יום ב', 11.4.11) מפרסום הדוח.
לפי הדוח, שבדיה וסינגפור ניצבות בפסגה גם השנה, כשאחריהן בסדר עוקב נמצאות פינלנד, שוויץ, ארה"ב, סין-טייוואן, דנמרק, קנדה, נורבגיה וקוריאה. ישראל, כאמור, מטפסת אל המקום ה-22, אחרי שדורגה במקום ה-28 בדוח הקודם.
דן קטריבס, ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים, ציין כי דוח טכנולוגיית המידע והתקשורת (ICT) החדש מוכיח את עליונותן של ה"נמרים האסייתיים" ומדינות סקנדינביה בתחום ה-ICT. התאחדות התעשיינים הינה נציגתו של הפורום הכלכלי העולמי בישראל.
את הדוח השנתי והמקיף הסוקר את כלכלותן של 138 מדינות, מפרסם המרכז לתחרות וביצועים של הפורום הכלכלי הבינלאומי (World Economic Forum-WEF). מטרתו העיקרית של הדוח היא לבדוק את המוכנות של כל מדינה לקלוט בתוכה טכנולוגיות חדשות של ICT, וזאת תוך התמקדות במספר פרמטרים: רגולציה ותשתית, מוכנות הציבור, המגזר העסקי והממשל להשתמש בטכנולוגיות חדשות בתחום ה-ICT. הדוח של ה-WEF מהווה כיום את אחת האינדיקציות הטובות ביותר להשוואת תהליכי פיתוח ויכולת תחרות בין מדינות.
ישראל, על-פי הדוח, היא המדינה המובילה באזור המזרח התיכון בתחום טכנולוגיית המידע והתקשורת. עיקר העלייה היא הודות לזינוק של 23 מקומות בפרמטר המוכנות - למקום 27. על פי הדוח המיומנות הגבוהה של ישראל בתחום היא בזכות הסביבה העסקית (מקום 21), ותשתיות המידע והתקשורת (מקום 24), בנוסף לרמת מוכנות (מקום 29) ורמת שימוש גבוהה (מקום 19).
מחברי הדו"ח מציינים כי "המגזר העסקי הדינמי והמתוחכם יוצר מינוף לקידום טכנולוגיות המידע בישראל, ומפתח מוצרים, שירותים ומודלים ארגוניים בעזרת טכנולוגית המידע. ישראל שומרת על מעמדה כאחד ממרכזי החדשנות המובילים בעולם כפי שמתבטא במספר הבקשות לפטנטים ובשיעור מוצרי ההיי-טק מכלל היצוא. הצלחתה של ישראל בעשורים האחרונים התבססה במידה רבה על חדשנות וטכנולוגיות המידע והתקשורת. הממשלה שיחקה אף היא תפקיד חשוב ביצירת החזון לטכנולוגיית המידע והתקשורת בכך שאפשרה סביבה תומכת חדשנות, ובו בזמן נתנה למגזר העסקי ליישם חזון זה, וכן בהתערבות מדודה למניעת כשלי שוק".
עוד קובעים מחברי הדוח כי "אין ספק שהעולם השתנה באופן מהותי בשנים האחרונות הודות ל-ICT, כשקצב השינוי למעשה רק ממשיך להתגבר. חדשנות ו-ICT הוכיחו יכולת מינוף קריטית להבטחת צמיחה בטווח הרחוק, לרבות המשמעות החברתית והכלכלית שבכך. מדינות שמשלבות טכנולוגיית ICT באסטרטגיית הפיתוח שלהן מניחות בכך את היסודות להבטחת היותן כלכלות איתנות בעתיד".

תאריך:  11/04/2011   |   עודכן:  11/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דירוג ה-IT והתקשורת העולמי: ישראל טיפסה 6 שלבים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחבלים משתלטים על אוטובוס בקו ‎300 של "אגד" ומחזיקים בנוסעי האוטובוס כבני ערובה    שני מחבלים נלכדו וראש השב"כ הורה להרוג אותם במקום מבודד    היכו את המחבלים בראשיהם באבנים ובמוט ברזל, עד למותם
יפעת גדות
נפיחות של הבטן
עופר וולפסון
מתחילת השנה בוצעו עסקות גידור דולר-שקל בהיקף של כ-1.3 מיליארד דולר    עסקות הגידור מאפשרות להקטין את החשיפה לסיכוני מטבע, אך מנגד חושפות את המדינה לסיכוני אשראי
מירב ארד
ירידה של 4% נרשמה בדרך האוויר בשל העובדה שחג הפסח חל השנה במחצית השנייה של חודש אפריל    ירידה חדה במספר היציאות דרך מעבר טאבה
מירב ארד
עלייה של 6.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד    ירידה של 31% נרשמה בכניסות מבקרי היום שהסתכמו בכ-102 אלף כניסות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il