X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש קובע: התרשלות של המדינה ואתר פסקדין הביאו לכך שפסק דין בנושא משפחה פורסם באתר כאשר הוא כולל את שמות הצדדים הפיצוי הכולל לאב ולשני ילדיו: 180,000 שקל
▪  ▪  ▪
השמות הוצגו לעין כל [צילום: פלאש 90]

המדינה ואתר פסקדין יפצו עו"ד, לאחר פרסום בניגוד לחוק של פסק דין בתיק הגירושין שלו מאשתו. עורך הדין יקבל 100,000 שקל, ואילו כל אחד משני ילדיו יקבל 25,000 שקל, כאשר המדינה תשא ב-60% מהסכום. כך קבעה (4.4.11) שופטת בית משפט השלום בירושלים, תמר בר-אשר-צבן.
מדובר בפסק דין של בית המשפט המחוזי, בערעור על החלטתו של בית המשפט למשפחה, אשר ניתן בינואר 2005. פסק הדין פורסם בפסקדין, אומנם תוך השמטת פרטי הצדדים בכותרתו, אך תוך ציון שמותיהם ופרטיהם בגוף המסמך. פסקדין טען שקיבל בצורה זו את המסמך מן המדינה, ולמרות שהנהלת בתי המשפט הכחישה זאת, קבעה בר-אשר-צבן כי כך אכן אירע.
בר-אשר-צבן לא הצליחה לקבוע מי היה אחראי לטעות, אך מצאה שהן המדינה והן פסקדין נושאים באחריות לפרסום. המדינה התרשלה בכך שלא דאגה למחוק את הפרטים המזהים מגוף פסק הדין, לפני שהפיצה אותו כמקובל. פסקדין התרשל בכך שבעת הטיפול במסמך (לצורך הכנת תקצירו), לא שם לב לכך שמופיעים בו פרטים האסורים בפרסום. בר-אשר-צבן קבעה, כאמור, כי חלקה של המדינה ברשלנות היה גבוה יותר, בשל החובה הבסיסית המוטלת על בתי המשפט למנוע פרסום של פרטים אסורים.
בית המשפט מוסיף: "דווקא לאור העובדה שהפרסום נעשה באינטרנט, בדרך שמאפשרת פרסום נרחב, ישנה חובה מוגברת להגן על מי שעשוי להיפגע מהפרסום האסור. בשונה מימים עברו, שבהם פרסום בנייר היה מושלך כעבור ימים, היום כל פרסום נשאר לדיראון עולם. בשל תוכנות חיפוש כמו Google, גם כל פרסום הופך להיות נגיש לרבים והופך לנחלת הכלל.
"אם בעבר נאמר ש'עם העיתון של אתמול אפשר לעטוף את הדגים של מחר', היום 'העיתון', כך נראה, נשאר לנצח, והדגים נארזים באריזות אחרות. בשל כל אלו, ישנו אינטרס חברתי להטיל חובות מוגברות על כל גורם שמפרסם מידע באינטרנט, לבל יימצא פוגע באדם כלשהו באמצעות פרסומיו, ולבל יעשה כן תוך עבירה על החוק".
בר-אשר-צבן קבעה שהפיצוי ישולם בגין פגיעה בפרטיות, אך לא מצאה שיש הצדקה לקבוע את הסכום שנתבע - מיליון שקל. לפיכך, היא פסקה לעורך הדין את הסכום המירבי שניתן לפסוק כאשר הוכח נזק - 100,000 שקל. לילדיו נפסק כאמור סכום נמוך יותר, שכן לא הוכח שנגרם להם נזק. המדינה ופסקדין גם חויבו בתשלום הוצאות בסך 30,000 שקל.

תאריך:  11/04/2011   |   עודכן:  12/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תמר בר-אשר-צבן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה ואתר אינטרנט יפצו על פרסום פס"ד חסוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
זכייתה של אסותא הייתה למעשה ודאית, כיוון שהיא נותרה המועמדת היחידה שנותרה במכרז לבית החולים, לאחר פרישת שתי המתמודדות האחרות    עלות ההקמה תסתכם בכ-650 מיליון שקל    צפוי להתחיל לפעול בעוד 6 שנים
דניאל רוט
סגן אלוף אירופה בהתעמלות: "אסור לתת לשופטים אפשרות להוריד נק'"
איתמר לוין
קצין משטרה בכיר החליט להזיז על דעת עצמו את הגדר בין ביתו לבין שכניו. כאשר הזעיקו השכנים את המשטרה, מצאו עצמם במעצר שווא על-פי דרישתו של אותו קצין. מח"ש החליטה לסגור את התיק, למרות שהאירוע כולו תועד בווידאו
איציק וולף
ועדת האיתור בראשות היועץ המשפטי לממשלה המליצה לשר המשפטים למנות את עוזרו הבכיר של וינשטיין, עו"ד רז נזרי, למשנה ליועץ המשפטי לממשלה    "נזרי טיפל בנושאים רבים מתחום המשפט הפלילי, ענייני חקיקה שונים, והוא מנוסה מאד בטפול בתיקים מורכבים ובעלי רגישות ציבורית"
אלעזר לוין
יחליף את ד"ר אהוד שפירא, שפרש ערב המירוץ לראשות לאומי    לברקת אין ניסיון בתחום הביטוח ומינויו עשוי לחזק את שליטתו של תשובה בחברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il