X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרופאים: "אנו מלאי תקווה" בכיר באוצר: "חזרת ההסתדרות הרפואית למו"מ מהווה הסכמה לחזור למנגנון הבוררות כפי שהיה בעבר"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

פגישת הרופאים והאוצר הסתיימה היום (ב') ללא התקדמות משמעותית. ההסתדרות הרפואית הצהירה כי "אנו נוקטים באופטימיות זהירה. הצענו מספר הצעות הנוגעות להקלת העומס על המתמחים אך עדיין לא קיבלנו תשובות. מקווים שעד הישיבה הבאה נקבל מענה להצעותינו". בכיר במשרד האוצר נשמע פסימי יותר והצהיר כי "כל עוד הרופאים לא יכריזו על הסרת הדרישה לתוספת רוחבית אחידה המשא-ומתן יהיה עקר. אין אפשרות להתקדם כל עוד דרישה זו עומדת כחרב מעל ראשי המעסיקים".
הרופאים והאוצר חזרו היום למשא-ומתן, לאחר נתק של כמה ימים במהלכם לא התקיימו פגישות בין הרופאים לבין המעסיקים. הבוקר הודיעו הרופאים כי הם חוזרים לשולחן המשא-ומתן, זאת בעקבות קבלת מכתב הבהרות מהממונה על השכר, בו הובהר להם כי האוצר מציע הליכה לבוררות לפי המתווה של ההסכם שנחתם עמם בשנת 2000.
משמעות הדברים היא כי האוצר מוכן ללכת לבוררות מוסכמת ותחומה בזמן, שתעסוק בנושאים כמו שכר ושעון נוכחות, אך לא בנושאים עקרוניים נוספים עבור הרופאים שנחשבים לנושאי מדיניות כמו תקינה, ביטוח אחריות מקצועית ושר"פ.
במסגרת הדיונים על השכר יוכלו הבוררים להחליט כיצד לחלק את תוספת השכר שיקבלו הרופאים, והאם ראוי לחלק אותה באופן דיפרנציאלי - כך שלמשל רופאים במקצועות במצוקה, בפריפריה ומתמחים יקבלו תוספות משמעותיות יותר משאר הרופאים. כמו-כן תוכל הבוררות לדון בנושא שעון הנוכחות ולחייב את הרופאים להחתים שעון.
בעקבות קבלת המכתב אמרו בהסתדרות הרפואית כי "אנו מלאי תקווה כי כבר בישיבה היום תחול התקדמות ממשית בפתרון בעיות המערכת כפי שהצגנו אותם". לדברי גורם בכיר באוצר אשר מעורב במשא-ומתן, "החזרה של ההסתדרות הרפואית למשא-ומתן משמעותה הסכמתה לחזור למנגנון הבוררות כפי שהיה בין הצדדים בשנים האחרונות".
הבוררות מסתמנת כעת כאפשרות סבירה ביותר, לאור העובדה שבין עמדות הצדדים פעורה תהום שנראית כמעט בלתי אפשרית לגישור, חוסר אמון וכן בשל מורכבות הסוגיות אשר מונחות על שולחן המשא-ומתן. גם משרד הבריאות קרא אתמול לצדדים להסכים להליך של בוררות ולסיים את השביתה לאלתר מתוך הבנה כי זוהי האפשרות היחידה לגשר על הפערים בזמן סביר תוך צמצום הפגיעה בציבור.
עם זאת, בהסתדרות הרפואית קיים חשש מהליכה לבוררות, ממספר סיבות: ראשית, החשיבות הרבה שהארגון מייחס לנושא התקנים - נושא שהאוצר מסרב בכל תוקף לכלול בבוררות. שנית, החשש של הרופאים מתסריט דומה לזה שהתרחש לאחר השביתה הקודמת - התמשכות של הליך הבוררות לאורך שנים, ובנוסף - החשש מתסיסה של הרופאים בשטח אשר רבים מהם דוחפים להישגים מהירים ודרמטיים, ועלולים לראות בהליכה לבוררות סוג של כניעה.
אפשרות נוספת להתקדמות במשא-ומתן היא שהרופאים יתגמשו בדרישה הגבוהה שלהם לתוספת אחידה של 50% לכלל הרופאים שאפילו משרד הבריאות הודיע שיתנגד לה, ויתמקדו בתגמול דיפרנציאלי לאוכלוסיות בעייתיות של רופאים. במקרה כזה, המשא-ומתן שעד כה היה תקוע עשוי לעלות על פסים מעשיים יותר.

תאריך:  11/04/2011   |   עודכן:  11/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פגישת הרופאים והאוצר הסתיימה ללא התקדמות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
החברה, מקבוצת מכבי, הגישה את ההצעה היחידה במכרז    הקבלן - דניה סיבוס    יהיו עוד 300 מיטות, אבל רק בעוד שש שנים
עופר וולפסון
סתירה בין דוחות הבנקים, המראים גידול בגביית העמלות ב-2010, לבין דוחות של בנק ישראל, המראים על הפחתה בהיקפי העמלות, הביאו לקריאה להגברת השקיפות בדוחותיהם הכספיים של הבנקים   
איציק וולף
נציגי הצלב האדום פנו לראש הלשכה המדינית של חמאס וביקשו לשחרר את החייל הישראלי החטוף עוד לפני חג הפסח    משעל לא דחה את הבקשה על הסף ואמר כי עליו לבדוק את הנושא    הפגישה - בעקבות לחץ משפחת שליט
עידן יוסף
יתחרו בפלאפון, בסלקום ובאורנג'    לאחר תימחור צמוד, ההצעה של מירס הגיעה ל-710 מיליון שקל, ושל אקספון ל-705 מיליון    הערכה: שתי חברות סלולריות נוספות יגבירו את התחרות    כחלון מעריך - עד 50%    הקידומות החדשות: 053 ו-058
אלעזר לוין
ישלמו 31 מיליון שקל בעד מגרש יוקרתי מול חוף הים    מיוצגים בידי עו"ד אביעד שוב    יתרת המגרש בבעלות שמואל ארביב    רק הסכם בין השותפים יאפשר לבנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il