X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"מכרנו נכסים רבים, והיום אנחנו מתרכזים בנדל"ן" כל החברות בקבוצה מרוויחות מספר איך בנה את הצעת ההסדר, ששיפרה את מצב הקבוצה לא הזכיר את הבוס לב לבייב
▪  ▪  ▪
איזי כהן[צילום: פלאש 90]

"מאז מינויי למנכ"ל אפריקה-ישראל ביוני 2008, עברנו שלש שנים מתישות ולא קלות, אך היום אנחנו מחייכים, ויוצאים לעידן חדש תוך גאווה" - אמר היום (12.4.11) מנכ"ל אפריקה-ישראל איזי כהן. הוא דיבר בכינוס עיסקי שנערך בשעות אלו בת"א מטעם היומון כלכליסט וחברת אנלסיט.
כהן סיפר, במידה רבה, את סיפורו האישי סביב מאבקו לשפר את מצב הקבוצה, שנקלעה לקשיים, והרבה לדבר בגוף ראשון. בלטה העובדה שלא הזכיר אף לא במילה אחת את הבוס, לב לבייב, בעל השליטה.
"השתדלתי לשמור את הליבה העיסקית"
כהן: "מכרנו הרבה נכסים, אך השתדלתי לשמור את הליבה העיסקית של החברה, נדל"ן. מה שנותר לנו היום הם נדל"ן ונכסים מניבים.אנחנו פעילים בארבע זרועות נדל"ן - החברות בארה"ב, ברוסיה ("99 אחוז מהפעילות היא במוסקבה"), בנכסים מניבים בארץ ובאירופה ובבניה למגורים באמצעות דניה סיבוס. בנוסף, אמר, יש לאפריקה שתי חברות נוספות, המספקות מוצרים לענף הבניה - נגב קרמיקה ("ספקית ראשית של דניה סיבוס, שהיא גם הבעלים של אפריקה-מגורים") ופקר פלדה. כהן גילה כי בחדשים הקרובים תתחיל פקר פלדה לייצר ברזל לבנין, ותהיה ספקית נוספת של דניה סיבוס. זרוע חמישית היא רשת המלונות.
"כשהגעתי, מצאתי חוב של 10 מיליארד שקל"
על השנים הקשות שלו ושל החברה סיפר היום המנכ"ל: "ב-2008 נאלצה החברה להפחית משמעותית את ההון, וזה גרר אותה להפסדים גדולים. ב-2009 פחתו ההפחתות ל-700 מיליון שקל. ב-2012 כבר נרשם גידול בשוו של 1.7 מיליארד שקל בשווי הנכסים. לאחר ההפסדים הגדולים של 2008 לא יכולנו להתקיים ללא חיזוק של ההון. עשנו עבודה ענקית לחיזוק מבנה ההון."
"עשינו הסדר חוב - בהמלצתי"
הוא המשיך: "כשהגעתי לחברה, מצאתי חוב מעיק של יותר מ-10 מילארד שקל. התגברתי על חלקו על-ידי מימוש נכסים, שנתן לנו 3.5 מיליארד שקל לתשלום חובות לבעלי אג"ח ואחרים. אבל ביוני 2009 ראיתי שהמשבר לא נגמר, ולא נשארו נכסים למימוש. ואז התחלנו, בהמלצתי, ללכת להסדר עם בעלי האג"ח. גילינו בגרות ניהולית, ולא הפלינו לטובה אג"ח לזמן קצר מול אג"ח לטווח ארוך. במהלך 2010, אחרי ההסדר, ירד החוב ל-3.1 מיליארד שקל. בקרוב נקבל עוד 1.4 מיליארד שקל ממכירת חלקנו בכביש 431, והחוב שוב יפחת".
איזי כהן סיפר עוד, כי ב-2010 הרוחה החברה כ-370 מיליון שקל ממכירת 50% מרשת בתי המלון חלקה בכביש 6. המכירות, כולל מכירת אפריקה-מגורים לחברה הבת דניה, גם הגדילו את תזרים המזומנים ב-1.3 מיליארד שקל.
אופטימי לגבי העתיד
לגבי העתיד, מנכ"ל אפריקה אופטימי: "חנכנו את הקניון הגדול במוסקבה. הוא יכניס 150 מיליון דולר דמי שכירות בשנה, ויחזק את החברה. היום כל החברות שלנו מרויחות. גם אפ"י ארה"ב, שפעם הפסידה הרבה ומחקה השקעות, רשמה אשתקד רווח של 59 מיליון דולר. יש התעוררות בכל השווקים שבהם אנחנו עובדים. חלוקת הנכסים היום היא - מוסקבה 39%, אירופה 30%,, ארה"ב 13%, ישראל 18 % . יש גם הרבה נדל"ן בהקמה בישראל . בשנתיים וחצי הקרובות נשלם רק רבית לבעלי האג"ח, וזה יחזק את מרכיב המזומנים ויתן לנו הזדמנות להשקעות נוספות".

תאריך:  12/04/2011   |   עודכן:  12/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איזי כהן: עברנו 3 שנים מתישות, היום אני מחייך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
מודריץ' מטוטנהאם קיבל השראה מהוליווד לפני מפגש האלופות (ד', חי באתר)
יואב בורוביץ'
הפורטוגלי שיצא נגד פרגוסון ושרד, הופך לאחד הברגים המשמעותיים ביונייטד
עופר וולפסון
שר החינוך חתם על תקנה המאפשרת לאברכים לשלב בין לימודים בכולל לעבודה    האברכים יוכלו לקבל תמיכה יחסית בעבור לימודיהם הנמשכים חצי יום ובמקביל להתפרנס ביתר היום
מערכת אתר ערוץ הספורט
המועדון שהוקם ב-2007 רשם הישג גדול. כפיר מלול הצטיין עם שלושער
איתמר לוין
הפיצוי ישולם בגין כליאת שווא במשך ארבעה חודשים ובשל אי-העברת חלקן של התובעות בפדיון מלקוחותיהן    הסרסורית כבר נדונה גם לשישה חודשי עבודות שירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il