X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט זכריה כספי ציין כי לולא מצבו הרפואי של בן-גור, היה גוזר עליו מאסר בפועל בן-גור הורשע בחודש שעבר במסגרת הסדר טיעון בפרשה בשתי עבירות של מתן שוחד ובשתי עבירות של שידול עובדי ציבור למעשה של הפרת אמונים
▪  ▪  ▪
קובי בן-גור [צילום: פלאש 90]
קובי בן-גור הורשע בעסקת טיעון בשתי עבירות שוחד
איתמר לוין
המדינה תדרוש מאסר משמעותי בפועל לריצוי מאחורי סורג ובריח * הודה שקידם את מינויו של ג'קי מצא למנהל הרשות כדי שהלה יאפשר לו לקדם אינטרסים אישיים שלו ברשות
לרשימה המלאה

השופט זכריה כספי מבית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה גזר (יום ה', 14.4.11) שישה חודשי עבודות שירות ושנת מאסר על תנאי על איש העסקים קובי בן-גור, שהורשע על-פי הודאתו בשתי עבירות של מתן שוחד בפרשת "רשות המיסים".
בן-גור הורשע בחודש שעבר במסגרת הסדר טיעון בשתי עבירות של מתן שוחד ובשתי עבירות של שידול עובדי ציבור למעשה של הפרת אמונים, על-ידי כך שפעל לקבלת דריסת רגל ברשות המיסים וסייע לג'קי מצא להתמנות ליו"ר הרשות. הוא הודה גם במתן שוחד לעובדת הרשות אורנה בכר. בפגישה שקיים עם בכר אמר לה כי הוא פועל למינויה וכי הוא משפיע על מינויים ברשות המיסים כדי שהיא תתחייב לפעול עבורו מתוך הרשות. בן-גור הודה כי ראה במינוי סגן לפקיד שומה תל אביב 1 דבר החשוב לו מאוד לצורך קידום אינטרסים אישיים שלו, וציין כי הפגישה עם בכר נעשתה לאחר שהובהר לה כי הוא מהווה את "החוליה הסוגרת" את מינויה.
השופט כספי, שהתייחס למורשעים הקודמים בפרשה, ג'קי מצא ושמואל בוברוב, כתב בגזר הדין כי "עד כה גזרתי את הדין על מקצת מן הנאשמים, שאיש מהם לא הורשע בעבירת שוחד, למעט הנאשם 1 (ג'קי מצא - ע.ו.), שהורשע בסיוע לעבירה כזאת. עתה, עומדת בפניי, במלוא עוזה, עבריינות שוחד ממשית... מתן שוחד, לא כל שכן לקיחתו, הוא אחת העבירות הקשות שניתן לעבור אותן במישור השירות הציבורי וכלפיו. וכיוצא בזה ההתייחסות אל העבירות ממין זה והעונשים שנקצבו בעבורן".
למרות המילים הקשות, בחר השופט להקל עם בן-גור, בשל מצב בריאותו: "אילו הייתי צריך לגזור את עונשו של הנאשם הזה רק על-פי מידת החומרה הנשקפת ממעשיו הקלוקלים והמשחיתים, הייתי גוזר את עונשו לעונש של מאסר בפועל לריצוי מאחורי סורג ובריח. בעונש כזה הייתה מתממשת תכלית הענישה המחמירה, עליה עמדתי לעיל, כממקדת את קו הענישה הנוקשה והמרתיע, במיוחד בעבירות השוחד. אולם, כפי שחוזרים ואומרים אנו, הענישה היא אינדיווידואלית. בשום מקרה אי-אפשר להתעלם משיקולים מקלים ומנסיבות אישיות. בעבירות חמורות ביותר יש ושיקולים כאלה נדחים מפני שיקולי האינטרס הציבורי. אך פעמים יש בהם, במשקלם המצטבר, ומתוך הבלטה של נסיבות מיוחדות, כדי להטות את הכף לכיוון של ענישה מתונה. סבורני, כי כך הוא הדבר גם בעניינו של הנאשם הזה".
עורכי דינו של בן-גור, משה ישראל ואייל בסרגליק, מסרו בתגובה: "גזר הדין מקל מאוד, וזה מבטא את אי החומרה היתרה של הדברים. לא מדובר בשוחד כספי, לא בשחיתות, לא בענייני מיסים. העונש מבטא את אי החומרה היתרה אל מול מה שייחסו לבן-גור בתחילת הדרך".
עורכי דינו של ג'קי מצא, נבות תל צור וטל שפירא, מסרו בתגובה לגזר דינו של בן-גור: "בהסדר הטיעון של ג'קי מצא נמחק אישום לקיחת השוחד, והמדינה איננה מייחסת למצא עבירה של לקיחת שוחד מקובי בן-גור, ואיננה טוענת כי נפל דופי כלשהו במינוי מצא לתפקיד מנהל רשות המיסים.
"אישום מתן השוחד בו הודה בן-גור במסגרת הסדר הטיעון שלו, איננו בבחינת מתן שוחד כספי למצא, והוא מבוסס על קונסטרוקציה משפטית מלאכותית, אותה דוחה מצא מכל וכל.
"מצא היה המועמד המוביל והראוי ביותר לתפקיד ומינויו נעשה בברכת ובהמלצת הגורמים הבכירים ביותר בשלטון הציבורי, ביניהם מנהל רשות המיסים הקודם, בכירי האוצר, ואף היועץ המשפטי לממשלה, שהביע את תמיכתו במצא בפני שר האוצר קודם למינויו".

תאריך:  14/04/2011   |   עודכן:  14/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת רשות המיסים: 6 חודשי עבודות שירות לקובי בן-גור
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
קלות העונשים מגוחכת!!!
אלכס אביב  |  14/04/11 15:44
2
העבריינים מנצחים אותנו !!
החושף  |  14/04/11 18:03
3
אנחנו מנענו תופעה של מאפייה
החושפים ברשות המי  |  14/04/11 19:30
4
מחדלי יאח"ה והפרקליטות
החושף   |  15/04/11 10:08
5
בושה של עונש
בושה של עונש  |  15/04/11 22:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי גלדסטון
סגנית האלופה שוקלת הצטרפות לליגה בה משחקות צסק"א וז'לגיריס
מירב ארד
קואלה לומפור - היעד הבינ"ל הזול ביותר    מחירי בתי המלון בלונדון עלו ב-12.8% ברבעון הראשון    מוסקבה הפכה לאחת הערים היקרות באירופה עם עליות מחירים של 15.4%    צ'כיה ממשיכה להציע את חדרי המלון הזולים באירופה
עידן יוסף
ההרוגים מדריך ושלושה מתלמדי טיסה    איש בבית הספר הטכני לא נפגע בתאונה    כבאים כיבו את הדליקה שפרצה
טלי ציפורי
יו"ר ומנכ"ל אמפל נמצא בין מקבלי השכר הגבוה במשק הישראלי: קיבל ב-2010 בונוס של 4.5 מיליון ש' על רכישת 012 סמייל    מניית אמפל איבדה בשנה האחרונה 31% (28% מתחילת השנה    החברה הפסידה אשתקד 44.7 מיליון דולר, לעומת 19.5 מיליון דולר ב-2009
איתמר לוין
התיר למדריך סיורים לעלות להר לצורכי פרנסתו, אך הדגיש שאסור לו לבצע במקום פעילות פולחנית כלשהי    הפסק ניתן בידי השופטת מלכה אביב, שננזפה לאחרונה בידי ביניש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il