X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דנציגר דחה את ערעור המשביר וההליכים יינקטו אם המשביר לא יקיים את פסק הבוררות בסכסוך בינו לבין שותפו לשעבר ברשת ג'אמפ, מנחם קופיץ
▪  ▪  ▪
רמי שביט, בעל רשת המשביר החדש לצרכן [צילום: יח"צ]

בית המשפט העליון אישר (14.4.11) לנקוט בהליכי בזיון בית המשפט נגד המשביר החדש לצרכן, בשליטתו של רמי שביט, בסכסוך בינו לבין מנחם קופיץ, שהיה שותפו בשליטה ברשת האופנה ג'אמפ.
באוגוסט 2007 הסכימו הצדדים, כי המשביר ירכוש מקופיץ 50% ממניות ג'אמפ כך שהשליטה ברשת תתחלק ביניהם. באוקטובר 2008 הוסכם שהמשביר ירכוש את יתרת המניות, בתנאי שיתקבלו אישורי הממונה על ההגבלים והבנקים שהעמידו אשראי לרשת. מאחר שאישורי הבנקים לא התקבלו, הודיע המשביר בנובמבר 2008 על ביטול ההסכם.
קופיץ טען שהמשביר הוא שסיכל את קבלת האישורים, והצדדים פנו לבוררות בפני עו"ד רובי בכר. הלה קיבל את עמדתו של קופיץ וקבע בינואר 2009, כי ההסכם מאוקטובר 2008 "תקף ואכיף". בתי המשפט המחוזי והעליון דחו את ערעורי המשביר על פסק הבוררות.
הרשת נמכרה ב-18 מיליון שקל
באוקטובר 2009 הגיש קופיץ לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאכוף על המשביר את ביצוע פסק הבוררות. חודש לאחר מכן אישר בית המשפט במקביל הסדר נושים לג'אמפ והיא נמכרה ל"מתאים לי" ב-18 מיליון שקל.
קופיץ ביקש לאכוף על המשביר לבצע שורה של פעולות: לשלם לו 1.3 מיליון שקל, להמציא לו אישורים מהבנקים בדבר שחרורו מערבות לחובותיה של ג'אמפ, לשחרר את הבטחונות האישיים שהעמיד לטובת הרשת ועוד. עוד ביקש קופיץ לקבוע, כי יוכל לנקוט בהליכים נגד המשביר על-פי פקודת בזיון בית המשפט, אם לא יבצע את פסק הבורר.
המחלוקת העיקרית בין הצדדים הייתה האם הפסק של בכר היה אופרטיבי (ואז ניתן לכפות את ביצועו) או הצהרתי. קופיץ טען שהוא היה אופרטיבי, שכן נאמר בו שההסכם "תקף ואכיף". המשביר טען שהוא היה הצהרתי, שכן לא נאמר "ואני מורה על אכיפתו". שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודית שטופמן, קיבלה את עמדתו של קופיץ. על כך ערער המשביר לעליון, אך השופט יורם דנציגר דחה את הערעור.
דנציגר מסתמך בהחלטתו על בקשת המשביר עצמו, לאחר מתן פסק הבוררות, לעדכן את התאריכים שנקבעו בהסכם המקורי. לדבריו, עובדה זו מוכיחה שהמשביר עצמו סבר שבכר הורה לאכוף את ההסכם. עוד קבע, כי לעניין פקודת הביזיון - יש לראות הסכם בוררות המורה על אכיפתו של הסכם, כמי שמורה על קיום ההוראות שבהסכם עצמו.
כיצד לפרש פסק בוררות
השופט ניל הנדל הוסיף, כי עדיין אין פסיקה מספקת בשאלת פרשנותם של פסקי דין ובכללם פסקי בוררות. לדעתו, "יש לפרש את פסק הבורר על-פי תוכנו, מילותיו, הקשרו ואף לעיתים ניתן להיעזר בנוהג המקובל בכתיבת הפסק.
"כאן ההוראה היא שפסק הבורר הינו פסק דין אכיף. די בכך. קריאת פסק הבוררות איננה תומכת כלל וכלל בפרופוזיציה של המשביר לצרכן החדש בע"מ לפיה פסק הבוררות הינו הצהרתי גרידא. פרשנות כזו לפיה פסק הבורר נועד להינתן בשלבים, ללא הסכמה מפורשת של הצדדים, אף עומדת בניגוד להגיון הליך הבוררות ומטרתו. לשיטתי, הפרשנות המוצעת על-ידי המשביר לוקה בחוסר תום לב".

תאריך:  17/04/2011   |   עודכן:  17/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון אישר הליכי בזיון בית המשפט נגד המשביר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מאיץ החלקיקים ב-CERN הוא התשתית המדעית המתוחכמת, המתקדמת והיקרה ביותר בעולם    הצטרפות ישראל כחברה לארגון CERN מעניקה יוקרה ומעמד בינלאומי למדע הישראלי
איתמר לוין
החברה עוסקת בהעברת קבצי מוזיקה דיגיטליים לתחנות הרדיו    בעלי 50% מהחברה, טכנאי הסאונד המוביל טלי כ"ץ, טוען ששותפיו ביצעו כלפיו תרגיל עוקץ ומבריחים את נכסי החברה
איתמר לוין
אגב הוראה להחזיר לעבודה נהג שפוטר משום שהשתתף בהתארגנות העובדים במסגרת ההסתדרות, נחשפה העובדה שחברת האוטובוסים מחזירה לכביש נהגים מסוכנים לאחר תום תקופת השלילה
איתמר לוין
חקירת נסיבות ההתאבדות חושפת מסמך שכתב טופז בצופן: "שהקב"ה יעזור לי והכל יגמר קל. מהר. זובי. תוך ארבעה ימים. שלוש שניות לטובת הילדים מוטב ככה"    החקירה מגלה גם את היחס המיוחד שניתן לטופז בידי השב"ס ובכיריו    מגלה: שנה וחצי קודם לכן הזהירה שופטת מפני התאבדויות דומות
איתמר לוין
ביהמ"ש חייב את החברה לפצות ב-3,000 שקל לקוח ממנו גבתה את התשלום החודשי במשך שלוש שנים בלא להודיע לו על כך    מותח ביקורת על הקלות הבלתי נסבלת של ניכויים בהוראות קבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il