X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנאשם טען שהשופט מודע לאור זאת לעברו הפלילי ולכן קיים חשש למשוא פנים ביניש דחתה את הבקשה הן משום שהוגשה לאחר שנה של דיונים והן משום שלא מצאה בסיס כלשהו לחשש למשוא פנים
▪  ▪  ▪
דורית ביניש [צילום: פלאש 90]

נימוק מקורי לפסילת שופט: נאשם ביקש לפסול את השופט בעניינו, בנימוק שלפני עשר שנים היה השופט פרקליטו-שלו. נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, דחתה (ו', 15.4.11) את הבקשה.
ודים גיאסוב עומד לדין בפני שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אליהו ביתן, בעבירות סמים ואישומים נוספים. לאחר הישיבה העשירית וערב תחילת ההוכחות, ביקש גיאסוב לפסול את ביתן, בנימוק שהלה היה פרקליטו בהליך פלילי אחר בשנת 2001, ולפיכך הוא מכיר את עברו הפלילי ונוצר חשש ממשי למשוא פנים.
ביתן דחה את הבקשה, באומרו שכלל אינו זוכר את גיאסוב ואת התיק שבו כנטען ייצג אותו. סיבה נוספת לדחיית הבקשה הייתה השיהוי הניכר שבו הועלתה, שכן החוק קובע במפורש שיש להגיש בקשת פסילה מיד כאשר נוצרת העילה לכאורה שמאחוריה.
ביניש דחתה את ערעורו של גיאסוב. לדבריה, די בשיהוי על-מנת לדחות את הבקשה, במיוחד לנוכח העובדה שהתיק מתנהל מזה שנה וגיאסוב מצוי במעצר, כך שפסילתו של ביתן דווקא תפגע בו. ביניש הוסיפה:
"המערער טרח לצרף לערעור תצלום של פרוטוקול ההליך הקודם, ממנו עולה כי אכן יוצג על-ידי עו"ד ביתן. אולם גם אם נניח שעורך דין זה הינו השופט ביתן, דבר עליו לא הובאה ראיה ממשית, הרי שמהפרוטוקולים עולה כי ייצוגו של המערער בידי השופט בהיותו עורך דין אירע לפני עשור ולא עלה על חודשים ספורים, וכן כי שירותיו של השופט כעורך דין נשכרו רק לקראת סיום ההליך".
עוד אומרת ביניש: "כל מקרה בו קוימו יחסי עו"ד-לקוח בעבר בין שופט ובעל דין בהווה יש לבחון לפי נסיבותיו, ולקבוע האם יחסים אלו מקימים חשש ממשי למשוא פנים כלפי מי מבעלי הדין בהווה. בין השיקולים השונים שינחו את בית המשפט בבחינה זו ניתן למנות את משך הקשר ואת עוצמתו, את המידה בה קשור העניין בו ייצג השופט את בעל הדין לעניין הנדון בפניו כעת, וכן את משך הזמן שעבר מאז ייצג השופט, בהיותו עורך דין, את בעל הדין.
"במקרה דנן, קבע השופט ביתן כי אינו מכיר את המערער, אינו זוכר אותו ואינו זוכר את התיק בו נטען כי יוצג על ידו. ככל שאכן ייצג השופט את המערער בעבר היה זה ייצוג קצר, שהסתיים לפני שנים רבות, ועסק בעניין אחר, שאינו נושא קשר ענייני או מהותי לאישומים נשוא ההליך הנוכחי. בנסיבות אלו, אין ביחסי עו"ד-לקוח בעבר כדי להקים חשש ממשי למשוא פנים".

תאריך:  20/04/2011   |   עודכן:  20/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאשם ביקש לפסול שופט בנימוק שבעבר היה סניגורו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עוד שנה מתפטרים ממנה סופסופ ל"ת
עוד שנה   |  20/04/11 12:04
 
- השמחה מוקדמת, כי נאור מגיעה...
מבצרו של החזק  |  21/04/11 03:13
2
בייניש לא תפסול שופטים כי...
פודרה בשקל  |  20/04/11 17:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בני זוג בעלי נכסים בעשרות מיליוני שקלים התגרשו ובית הדין פטר את הבעל ממזונות בשל בגידתה של האישה    ביהמ"ש למשפחה הורה לשלם לה מזונות זמניים בסך 25,000 שקל בחודש
איתמר לוין
הנשיאה המיועדת של בית המשפט העליון דחתה ערעור על הארכת מעצר עד תום ההליכים של נאשם שבמכוניתו התגלה סם מסוכן, למרות שטען שהסם אינו שייך לו
איתמר לוין
במחשב המשטרה נרשם מתלונן על פריצה כמי שחשוד בביצועה; התוצאה הייתה שהוא נעצר, נאזק ונערך על גופו חיפוש במרכז ירושלים    ביהמ"ש: על המשטרה לשנות את נורמת השימוש בכלי המעצר
יפעת גדות
מספר הולך וגובר של מטופלים פונים לקבלת ייעוץ מאורולוג לגבי מה שנקרא "פין קצר"    למרות העובדה שאורכו של האיבר נורמלי אצל רוב הגברים הפונים
איציק וולף
מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי הממשל האמריקני מודאג מהמשך הירי של כוחות הביטחון הסוריים על מפגינים ומן החוק שמחייב את אישור משרד הפנים לשם קיום הפגנה    "החוק החדש יהיה מגביל בדיוק כמו חוקי מצב החירום שאותם הוא מחליף"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il