X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופטת מרים נאור האריכה בפעם העשירית ב-90 יום את מעצרו של נאשם בשורה של עבירות מין, לאחר שמצאה שהוא אינו משיב לעניין בעדותו הראשית, מאריך שלא לצורך ומתעלם מהנחיות בית המשפט
▪  ▪  ▪
היכל ביהמ"ש העליון [צילום: פלאש 90]

נאשם הגורם בעצמו להארכת הדיון במשפטו, יתקשה לטעון נגד הארגת מעצרו מעבר לתשעת החודשים הקבועים בחוק. כך אומרת (14.4.11) שופטת בית המשפט העליון, מרים נאור.
נאור קיבלה את בקשת המדינה והאריכה ב-90 יום את מעצרו של אילן אשד, המואשם בשורה ארוכה של עבירות מין. זוהי הארכת המעצר העשירית מסוגה. כתב האישום הוגש במרץ 2007 ובפברואר 2009 הורה השופט העליון סלים ג'ובראן על שחרורו למעצר בית. שנה לאחר מכן נעצר אשד בחשד לביצוע עבירות מין דומות, וגם בגינן הוגש נגדו כתב אישום.
נאור מתארת בהרחבה את הדיונים האחרונים במשפטו של אשד, כאשר לא פחות משבע ישיבות הוקדשו לעדותו. במרץ השנה הפסיק בית המשפט את הדיון בשל התנהגותו של אשד וסניגורו ביקש להשתחרר מייצוגו. גם הדיון שהתקיים כעבור שבוע הופסק, לאחר שאשד סירב להתייחס לאישומים נגדו. במקביל טרם הוסדר ייצוגו, שכן הסניגוריה הציבורית סירבה לקחת אותו על עצמה.
לאור כל זאת, אומרת נאור: "עיינתי בעשרות עמודי הפרוטוקולים, אם לא למעלה מכך, הנוגעים לעדותו הראשית של המשיב. והמשיב אינו מעיד לעניין. איני יודעת מה הסיבות לכך, ישנם הסברים אפשריים שונים, ולא אנסה כוחי בהסברים פסיכולוגים. דייני בעובדות. המשיב היה עורך דין בעברו. צדק בית המשפט כשקצב לו בסופו של דבר זמן (והזמן שניתן הוא רב) לסיום עדותו הראשית".
בפיה של נאור ביקורת גם על בית המשפט המחוזי, המאפשר לאשד לדבר כמעט ללא הגבלה. היא מזכירה פסק דין קודם של העליון, הקובע שהאחריות לניהול המשפט מוטל על השופט ועליו "ליטול את הרסן, להגביל את החקירות לשאלות הרלוונטיות ולא להתיר לפרקליטים לעשות בזמן השיפוטי כראות עיניהם".
נאור מסכמת: "מי שמאריך שלא לצורך ואינו שומע לדברי בית המשפט המבקש להתמקד בעניינים רלוונטיים, אינו יכול לקבול על התארכות משפטו. עם כל זאת אין צריך לומר כי על בית המשפט להקצות מועדים נוספים להליך זה, ולהביא באופן יעיל לסיומו".

תאריך:  21/04/2011   |   עודכן:  21/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מרים נאור / Miriam Naor
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון סירב לשחרר נאשם הגורם להתארכות משפטו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופט אליקים רובינשטיין קורא להפקת לקחים מערכתיים ממקרה בו הנישול טופל בבאר שבע, בעוד החברה שבשליטתו טופלה ברמלה    קורא גם להגביר את זרימת המידע בין מע"מ למס הכנסה
איתמר לוין
השופטת עדנה ארבל קובעת, כי די בכך שבית המשפט יתרשם שקיים חומר ראיות לכאורה נגד הנאשם ואינו צריך לבדוק כל ראיה לגופה, בפרט כאשר מדובר בחומר ראיות נרחב
איתמר לוין
קובע שחברת הביטוח אריה תפצה את הוריה של אושר רחימי, אשר נפטרה בשנת 2001 לאחר שנשכחה באוטובוס שהביא אותה לבית הספר    "הנסיעה מבחינתה של אושר לא תסתיים לעולם"
איתמר לוין
מתנדב של המשטרה רמז שמורה לנהיגה היא לסבית, אך התנצל מיד וטען שתירגם באופן לא נכון את הביטוי spouce    המורה לנהיגה תבעה 20,000 שקל; ביהמ"ש קבע שהנסיבות מצדיקות פיצוי סמלי
עידן יוסף
השניים נעצרו כאשר ניסו לחצות את הגבול לישראל יחד עם אזרח אריתריאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il