X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעתירה שהגיש עו"ד חיים שטנגר נגד שר המשפטים ונגד לשכת עורכי הדין, הוא מבקש צו ביניים נגד ועדת הבחירות של הלשכה, שיפסול קבלת רשימות מועמדים לוועד מחוז תל אביב והמרכז, הכוללות מועמדים שאינם בשטח השיפוט של בית המשפט המחוזי בתל אביב טוען: הכלל שאושר ע"י השר נוגד תקנון הבחירות ופוגע בקניינם של חברי הלשכה
▪  ▪  ▪
עו"ד חיים שטנגר [צילום: יח"צ]

עו"ד חיים שטנגר, שכיהן כסגן יו"ר ועד מחוז ת"א של לשכת עורכי הדין, הגיש (יום ה', 21.4.11) עתירה לבית המשפט העליון נגד שר המשפטים יעקב נאמן, המועצה הארצית, ועד מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין ונגד ועדת הבחירות שהוקמה לצורך הבחירות האמורות להתקיים בחודש יוני הקרוב. העתירה הוגשה באמצעות בא-כוחו, עו"ד גיא הלוי. העתירה הועברה לעיונה של שופטת העליון התורנית, מרים נאור.
בעתירתו לבג"ץ, טוען שטנגר כי הכלל שהתקינה המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין באישורו של שר המשפטים לפני כשבועיים, לפיו חברי לשכת עורכי הדין שמקום מושבם הינו בתחום אזור שיפוטו של בית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה, יוכלו להצביע במסגרת מחוז תל אביב של הלשכה ולהציע עצמם כמועמדים לתפקידים במסגרת מחוז זה, הינו בטל ומבוטל על פניו בשל חריגה מסמכות וחקיקה רטרואקיטיבית שחוקק שר המשפטים.
לפני כשבועיים אישר שר המשפטים נאמן כלל שפורסם ברשומות הקובע כי למרות שאין בנמצא מחוז הקרוי מחוז מרכז של לשכת עורכי הדין, דוגמת בית המשפט המחוזי מרכז בפתח תקוה שאזור שיפוטו כולל את בתי-משפט השלום כפר-סבא, פתח תקוה, נתניה, ראשון-לציון ורחובות, הרי חברי לשכת עורכי הדין שמשרדיהם מתנהלים בערים כפר-סבא, פתח תקוה, נתניה, ראשון-לציון ורחובות, כמו-גם באזורים שאינם מחוץ לתחום שיפוטו של מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין, יוכלו לבחור ולהיבחר, במסגרתו של מחוז תל אביב.
בעתירה נטען כי הכלל אותו אישר שר המשפטים לפרסום ברשומות מנוגד לכללי הבחירות של לשכת עורכי הדין, פוגע בקניינם של כלל חברי לשכת עורכי הדין ובקניינם של חברי מחוז תל אביב של לשכה זו ומנוגד להוראות סעיף 3 לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, שמונע פגיעה בקניינו של כל אדם.
עו"ד שטנגר טוען בעתירתו כי "סיפוחם" של אלפי חברי לשכה שאינם חברי מחוז תל אביב למחוז תל אביב, בדרך של הכללתם כחברים במחוז תל אביב, פוגע בהקציבם וברווחתם הכלכלית של חברי מחוז תל אביב של הלשכה, שכן תקציבים וכספים, בסכומים ניכרים, יופנו לפעילות בערי-השדה שלא נכללו, מלכתחילה, בתחום סמכותו של ועד מחוז תל אביב.
הכנסת מעדיפה "סיפוח" על-פני הקמת לשכה שישית
בעתירה מצוין, כי לפני כמה חודשים דחתה הכנסת על הסף את הצעת החוק של ח"כ רוני בר-און, שביקש להקים את מחוז מרכז של לשכת עורכי הדין, ובכך גילתה היא דעתה, שאין היא מעוניינת בהקמתו של מחוז נוסף ונפרד בלשכת עורכי הדין, בנוסף לחמשת המחוזות הקיימים בערים ירושלים, חיפה, באר-שבע, נצרת ותל אביב.
הטענה הנטענת בעתירה הינה כי כנסת ישראל, בדחיית הצעת החוק של ח"כ רוני בר-און, גילתה דעתה - בדרך של הסדר שלילי - כי היא אינה מעוניינת בהקמתו של מחוז שישי ללשכה, הלא הוא מחוז מרכז ולכן לא ניתן "ליצור" מחוז שכזה, יש מאין, בדרך של "סיפוחם" של אלפי חברי לשכת עורכי הדין, שאינם חברים באף אחד מחמשת מחוזות הלשכה ו"לספחם" למחוז תל אביב דווקא, בדרך של חקיקת משנה, הסותרת כוונתה המפורשת של הכנסת, שלא לעשות כן.
במסגרת עתירתו של שטנגר עותר הוא לקבלת צווי ביניים שימנעו מוועדת הבחירות שהוקמה לצורך הבחירות לקבל רשימות מועמדים לוודעים המחוזיים ולתפקיד יו"ר ועד מחוז במחוז תל אביב, הכוללות בחובן ובגדרן, את מי שמקומם הרשום בלשכה אינו מצוי בתחומי אזור שיפוטו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, כמו גם להימנע מלפעול בכל הקשור בהצבת קלפיות משנה לקראת יום הבחירות וביום הבחירות ללשכה בערי הלווין. כמו-כן, מתבקש בג"ץ להורות לוועדת הבחירות להימנע מלהקים ועדות קלפי וועדות קלפי משנה, המתיחסות לקלפיות וגם/או לקלפיות המשנה בערי הלווין המדוברות, עד למתן פסק דין סופי בעתירה.

תאריך:  21/04/2011   |   עודכן:  22/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתירה: לא לאשר מועמדים מחוץ למחוז ת"א
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הפרקליטות טרם השלימה את חוות הדעת של המומחה מטעמה על איכונים הנוגעים לשוד שהתבצע ביוני 2010, כתב האישום בעטיו הוגש חודש מאוחר יותר ומאז נתון הנאשם במעצר
עופר וולפסון
שני חמושים על אופנועים פתחו באש לעבר הישראלי, שהיה חבר בארגונים יהודיים מקומיים, בעת שעמד עם רכבו ברמזור ברחוב מרכזי בעיר פורטוזלה    החשד: הרצח היה קשור לעבודתו כסוכן רכב
עופר וולפסון
ענקית הנפט, המתמודדת בימים אלה עם תביעות פיצויים בעשרות מיליארדי דולרים נגדה בעקבות האסון, הגישה תביעה נגד שלוש חברות שהיו קשורות לבנייה ולתחזוק האסדה שקרסה    טוענת: "רשלנותן הביאה לאסון"
איתמר לוין
עילת התביעה שאושרה במחוזי הייתה המשך גביית פרמיה ממבוטחים בפוליסות סיעודיות לאחר שהפכו לסיעודיים    ביהמ"ש העליון: הפוליסה גובשה בליוויו הצמוד של המפקח ולכן אין מקום לתביעה
איתמר לוין
בג"ץ דחה עתירתה של שיר פוקס, אשר יצאה ללימודים בארה"ב בלא להודיע לצה"ל בזמן בו הייתה אמורה להתגייס    צה"ל סירב להתחייב מראש שפוקס תיענש במאסר על תנאי בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il