X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עיריית ת"א ביקשה להפקיע קרקע לסלילת כביש בדרום העיר, אך ביהמ"ש קבע שהדרך תשרת למעשה רק אדם אחד ולכן אין ההפקעה עומדת בתנאי של "צורך ציבורי מסוים ומוגדר"
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אורי שוהם, החליט (17.4.11) בצורה נדירה לבטל הפקעת קרקע לצורך סלילת כביש בדרום תל אביב. שוהם קבע, כי הכביש המתוכנן לא ישרת מטרה ציבורית, אלא אך ורק אדם אחד.
מדובר בכביש שנועד להיסלל בשכונת ידידיה שמדרום לכפר שלם, בסמוך לפארק איילון. שלום בן-צדוק ובתו הנייה ביקשו לבטל הפקעת חלק מחלקותיהם, בטענה שהכביש יוביל אך ורק למגרשו של דוד בן-צדוק - בנו של שלום, המצוי עימו בסכסוך ממושך. על מגרשו של דוד אושרה הקמת קיוסק ופיצוחיה, בעוד שלום מתגורר בחלקה שבבעלותו ואילו הנייה מתכננת לבנות בית בסמוך.
לטענת העותרים, הדרך המבוקשת להפקעה מצויה במרחק 60 ס"מ מבית המגורים החדש של שלום, ושנבנה בהיתר כדין. כן היא פוגעת ביכולתה של הנייה להקים את ביתה, אף שזו רכשה את המגרש מאביה, שכן היא תוכל להקים בית שרוחבו עומד על 7 מטרים בלבד.
שוהם קובע, כי "בית המשפט אינו שם את שיקול דעתו תחת שיקול דעתן של רשויות התכנון, והתערבות בית המשפט בהחלטות תכנוניות, לרבות הפקעה לפי חוק התכנון והבניה, אפשרית רק כשאלו חורגות ממתחם הסבירות או מונעות משיקולים זרים או חוסר תום לב. בנסיבות דנן... הנני סבור כי מדובר בהחלטה החורגת ממתחם הסבירות".
שוהם מסביר, כי ההפקעה אינה עונה לתנאי בדבר "צורך ציבורי מסוים ומוגדר" ומנמק: "יש בליבי ספק רב, אם סלילת כביש גישה, העובר בין מגרשי העותר והעותרת, בתוך חלקה המוחזקת משך עשרות שנים בידי בני משפחה אחת, ושבסופו של דבר מוביל גם למגרש ד', המשמש את המשיב 4 [דוד - א.ל] בלבד, ושאליו העותרים אינם חפצים להגיע, אכן נותנת מענה לצורך ציבורי מסוים... יש לתת את הדעת להלכה הפסוקה הקובעת כי הפקעת קרקע ע"י הרשות, שמטרתה הפקת רווחים גרידא , בין אם ע"י הרשות ובין אם ע"י צד ג', הינה הפקעה פסולה".
עוד קובע שוהם, כי ניתן למצוא אמצעים חילופיים שיפגעו בעותרים בצורה פחותה יותר. לדבריו, ההפקעה גם נוגדת את הסכם הפשרה בין בני המשפחה משנת 2000, אשר קיבל תוקף של פסק דין, ואשר הגדיר במפורש את הכיוון ממנו יוכל דוד להגיע לחלקתו.

תאריך:  21/04/2011   |   עודכן:  21/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החלטה נדירה: ביהמ"ש ביטל הפקעת מקרקעין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צדיקים בסדום ישראל
ברבו לביה"מ  |  24/04/11 02:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דחה בקשתו של נאשם לפטור אותו מלהשיב להאשמה בדבר אחזקת סכין, לאחר שהתברר שמדובר במברג: "מבחן השימוש הוא השולט בכיפה; מטרת החוק היא למנוע דקירות"
איתמר לוין
ביהמ"ש לא קיבל את בקשתה של המדינה לפטר את המורה לאלתר ולאסור עליו לעבוד במשרד החינוך; הוסיף הורדה בשתי דרגות לעונשו המשמעתי ואסר עליו למלא תפקיד ניהולי במשך שמונה שנים
איתמר לוין
ועדת הערר קובעת לגבי שתי דירות ב"פרויקט הצוק" בתל אביב: מאחר שעל בעלי הדירות להעמידן להשכרה למשך שישה חודשים מדי שנה, אין הן משמעות למגוריהם וחייבות במס גבוה יותר
אבי בר-אלי
יוסי דסקל: "ועד העובדים וסימנס אחראים למתקפה נגדנו"    על השאלה האם המכרז תפור: "אם הלקוח מרוצה מהמוצר - נהוג להמשיך אתו"
עידן יוסף
עשרות אזרחים מחו מול הפגנת אנשי השמאל ש"הכריזו" על מדינה פלשתינית    המפגינים מהשמאל הזהירו כי אי-הקמתה תוביל לחורבן מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il