X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנימוק לדחיית בקשתו: הנכה ייאלץ להיעזר בבני משפחתו, בעוד הרישיון הוא אישי פסק דין מפרט כיצד דחתה העירייה את בקשותיו של הנכה במשך ארבע שנים, ואף ערערה נגדו לביהמ"ש העליון
▪  ▪  ▪
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת [צילום: פלאש 90]

עיריית ירושלים סירבה להעניק לנכה רשיון רוכלות, בנימוק שבשל נכותו הוא ייאלץ להיעזר בבני משפחתו בהובלת עגלת הסחורה - אך הרישיון הוא אישי בלבד. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, ד"ר יגאל מרזל, דחה (14.4.11) את עמדתה של העירייה והורה לה לדון שוב בבקשה.
מפסק הדין עולה, כי מוחמד צוואן - נכה בשיעור 94% בשל ניוון שרירים - מנסה מזה ארבע שנים לקבל רשיון רוכלות, אך לשווא. הבקשה בשנת 2007, שבאה לאחר כמה בקשות שנכשלו בשנות ה-90, נומקה במצבו הכלכלי הקשה של צוואן המתקיים מגימלת הבטחת הכנסה וקיצבת ילדים.
עיריית ירושלים דחתה את הבקשה, וצוואן פנה לראשונה לבית המשפט. בהמלצת השופט דוד חשין נקבע, כי צוואן יבקש שוב את הרישיון, ובא-כוחה של העירייה אף הצהיר שקיים סיכוי שבקשתו תתקבל. צוואן הגיש את הבקשה ביולי 2007; בינואר 2008 נמסר לו שוועדת הרוכלות טרם התכנסה; ביוני 2009 נמסר לו שעליו להמתין לגיבוש מדיניות חדשה בנושא הרוכלות.
העירייה: שיעבוד בהנהלת חשבונות
בעקבות תשובה זו, פנה צוואן שוב לבית המשפט, ובמאי שעבר הורה מרזל לעירייה לענות לצוואן בתוך שלושה חודשים. העירייה לא ויתרה ופנתה לבית המשפט העליון, אשר מחק בספטמבר שעבר את ערעורה. בינתיים, דחתה העירייה בספטמבר שעבר את בקשתו של צוואן, בשלושה נימוקים:
  • לצוואן השכלה אקדמית בכלכלה וניהול חשבונות, והוא יכול למצוא עבודה מתאימה.
  • רשיון הרוכלות הוא אישי ומחייב את בעליו לבצע את כל העבודות בעצמו, אך צוואן יזדקק לעזרת בני משפחתו בהבאת עגלת הסחורה למקום עבודתו.
  • העירייה אינה מעניקה רשיונות רוכלות משום שהיא מגבשת מדיניות חדשה בנושא.
מרזל קבע, כי העירייה אינה יכולה להעלות כעת את הנימוק הבריאותי, שכן לא עשתה זאת בדיון הראשון בפני חשין (שם נטען רק, כי צוואן לא הגיע לניקוד הנדרש מבחינה סוציו-אקונומית). מרזל גם העיר, כי העירייה הייתה מודעת כבר בתחילת ההליך למצבו של צוואן, וכי לא ברור מהו המידע הרפואי שהוצג כעת בפני ועדת הרוכלות.
הרישיון האישי אינו שולל קבלת עזרה
מרזל הוסיף: "לא הובאה לפני אסמכתא לפיה ניתן לתת רישיון רוכלות רק באותם מקרים בהם הרוכל מפעיל בעצמו ולבדו את עגלת הרוכלות בכל עת, ובלא סיוע של אחרים. נכון הדבר, כי נקבע בהקשרים שונים שרישיון רוכלות הינו רישיון בעל אופי אישי.
"אלא שהמימד האישי האמור, כך נראה מן הפסיקה, עניינו בהיות הזכות אישית ולא ניתנת להעברה, ולאו-דווקא בשאלת מימוש הרישיון על-ידי הרוכל עצמו, בלא שהוא רשאי - כעולה לכאורה מעמדת המשיבה - להיעזר באחרים, אף לא בבני משפחתו הקרובה, בהפעלת עגלת הרוכלות. ספק הוא, אם יש לקבל פרשנות מצמצמת עד מאוד זו, של המשיבה, בשים לב לכך שהמדובר מלכתחילה ברישיון שניתן על בסיס שיקומי המיועד לנסיבות שיקומיות בעיקרן".
מרזל הורה לוועדת הרוכלות לקבל החלטה בעניינו של צוואן בתוך חודשיים על-פי דבריו בפסק דינו, וחייב את העירייה לשלם לצוואן הוצאות בסך 10,000 שקל.

תאריך:  21/04/2011   |   עודכן:  22/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיריית ירושלים ומלחמתה בנכה המבקש רשיון רוכלות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ר.ע. פשיסט מיזנטרופ
ב.ז  |  24/04/11 02:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הלשכה דרשה לחזור על ההתמחות משום שהמתמחה עבד בחלק מהתקופה כרואה חשבון בלי לקבל את אישורה    הוועד המרכזי של הלשכה אף דחה הצעת פשרה עליה המליץ בית המשפט
עופר וולפסון
ההנחייה: בעקבות חשיפה תקשורתית שתיארה התנהגות לא ראויה לכאורה של פקיד מס הכנסה מול נוגה קינן - יו"ר הפורום
איתמר לוין
עיריית ת"א ביקשה להפקיע קרקע לסלילת כביש בדרום העיר, אך ביהמ"ש קבע שהדרך תשרת למעשה רק אדם אחד ולכן אין ההפקעה עומדת בתנאי של "צורך ציבורי מסוים ומוגדר"
איתמר לוין
דחה בקשתו של נאשם לפטור אותו מלהשיב להאשמה בדבר אחזקת סכין, לאחר שהתברר שמדובר במברג: "מבחן השימוש הוא השולט בכיפה; מטרת החוק היא למנוע דקירות"
איתמר לוין
ביהמ"ש לא קיבל את בקשתה של המדינה לפטר את המורה לאלתר ולאסור עליו לעבוד במשרד החינוך; הוסיף הורדה בשתי דרגות לעונשו המשמעתי ואסר עליו למלא תפקיד ניהולי במשך שמונה שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il