X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ריבית בנק ישראל לחודש מאי 2011 תישאר ללא שינוי ברמה של 3%
▪  ▪  ▪
סטנלי פישר [צילום: פלאש 90]

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר החליט להותיר את הריבית לחודש מאי 2011 ללא שינוי ברמה של 3%. התהליך של החזרת הריבית לסביבת ריבית "נורמלית" נועד לבסס את האינפלציה בתוך תחום היעד ולתמוך בהמשך הצמיחה תוך שמירה על היציבות הפיננסית.
בבנק ישראל אומרים כי קצב עליית הריבית אינו קבוע, אלא תלוי בסביבת האינפלציה, בצמיחה במשקים הישראלי והעולמי, במדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים ובהתחשב בהתפתחות שערי החליפין של השקל. ברמת הריבית הנוכחית, ממשיכה המדיניות המוניטרית להיות מרחיבה.
  • בציפיות לאינפלציה ל-12 החודשים הבאים כפי שנמדדות בשוק ההון נרשמה ירידה אשר חלקה מוסברת בהעלאת הריבית בחודש הקודם. יחד עם זאת, ציפיות אלה העומדות על 3.1%, שיעור דומה לממוצע תחזיות החזאים אשר שמרו על יציבות החודש, עדיין נמצאות מעל הגבול העליון של יעד האינפלציה. גם בציפיות האינפלציה לטווחים הארוכים משנה, נרשמה ירידה בחודש האחרון ורובן נמצאות כעת בתוך יעד האינפלציה.
  • הייסוף שנרשם בשקל בתקופה האחרונה והעלאות הריבית האחרונות צפויים למתן את האינפלציה בחודשים הקרובים.
  • אינדיקטורים לפעילות הכלכלית שנוספו החודש תומכים בהערכה שברביע הראשון של 2011 נמשך הגידול המהיר בפעילות ובביקושים. בחודש האחרון עדכנה חטיבת המחקר את תחזית הצמיחה לשנת 2011 ל-4.5% לעומת 3.8% בתחזית הקודמת. בעולם נמשכת ההתאוששות הכלכלית. עם זאת, ישנם עדיין מספר סיכונים המגבירים את רמת האי ודאות ביחס להמשך הצמיחה העולמית.
  • מחירי הדירות המשיכו לעלות גם החודש וב-12 החודשים האחרונים עלו ב16.1%. יתרת האשראי לדיור עלתה ב-12 החודשים שהסתיימו בפברואר 2011 ב-12.8%. כ-80% מההלוואות לדיור שניתנו בחודש מארס היו בריבית משתנה. על-רקע המשך ההתפתחויות הללו בוחן בנק ישראל הפעלת צעדים נוספים בתחום האשראי לדיור כבר בזמן הקרוב.
  • ריביות הבנקים המרכזיים במשקים המפותחים המובילים עדיין נמצאות ברמות נמוכות. אולם, לאחרונה העלה ה-ECB את הריבית ב-0.25 נקודות אחוז. בנוסף, על-רקע האצת האינפלציה במשקים המתפתחים, מספר רב יחסית של בנקים מרכזיים ממשיכים בהעלאות ריבית ונוקטים בצעדי ריסון נוספים. פער הריביות בין המשקים שצומחים מהר יחסית, וביניהם ישראל, למשקים המפותחים מהווה אתגר משמעותי לקובעי המדיניות במדינות הצומחות מהר יחסית; אלה נדרשים לאזן בין הלחצים המקומיים להעלאת הריבית, לבין ההשפעה של העלאה כזו לייסוף שער החליפין והשפעתו על הייצוא ולכן על הפעילות במשק.
בנק ישראל הודיע שימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות במשקים הישראלי והעולמי ובשווקים הפיננסיים. הבנק ישתמש בכלים העומדים לרשותו על-מנת להשיג את מטרותיו - יציבות מחירים, עידוד התעסוקה והצמיחה, ותמיכה ביציבות המערכת הפיננסית - ובהיבט הזה, ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בשוקי הנכסים ובכללם בשוק הדיור.
ניא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש בירך על החלטת בנק ישראל החודש שלא להעלות את הריבית. לדבריו, העלאת הריבית בחודש שעבר הייתה צעד מובן, "אבל מסוכן שכפי שהזהרנו הביא לפגיעה נוספת בכושר התחרות של היצוא הישראלי. אנחנו שמחים על כך שהנגיד החליט להותיר את הריבית ברמתה כדי לא להחליש עוד את הדולר אך עדיין מצפים לפתרון פיסקלי או מוניטרי לבעיית שער החליפין- היצוא לא יודע לעבוד בשערים כאלו ונסיגות ביצוא ישפיעו על כל הפעילות המשקית".
הכלכלן הראשי של דש, אלכס זבז'ינסקי, אמר כי החלטת בנק ישראל מהווה צעד טקטי שלא מעיד על שינוי בהערכותיו. ציפיות האינפלציה ירדו במקצת, התחזקות השקל מיתנה לחצי האינפלציה, העלאת הריבית של 0.5% מהחודש הקודם רק מתחילה להשפיע על הפעילות של הצרכנים ושל הפירמות. כל הגורמים יחד אפשרו לבנק ישראל לעשות הפסקה אחרי שלוש העלאות רצופות. בחודש הבא, אחרי פרסום של מדד המחירים הגבוה של שמאפיין את חודש אפריל, צפוי בנק ישראל לחדש את ההעלאות שמינונן יהיה תלוי בהתפתחויות בפרמטרים העיקריים במהלך התקופה הקרובה, ולהתקדם אל היעד של הריבית הנורמאלית ברמה של 4% עד סוף השנה. להערכתנו, בנק ישראל לא ייעצר ברמה זאת וימשיך ויעלה את הריבית לכיוון של כ 4.75%-5.00% בשנת 2012. למרות המשך העלייה במחירי הדירות וגידול באשראי, בחר בנק ישראל לא להכריז על הטלת מגבלות על שוק המשכנתאות בעת החלטת הריבית, אך הודיע שתבחן נקיטת צעדים כאלה בקרוב. להערכתנו, למרות הנתונים האחרונים, שוק הדיור כבר נמצא במגמת התמתנות. צעדים חריפים מדי להגבלתו מצד בנק ישראל עלולים לגרום "לניתוק החמצן" הדרוש לתפקודו התקין של השוק עד כדי ירידה מהירה מדי במחירים שעלולה לסכן את היציבות הפיננסית במשק.

תאריך:  24/04/2011   |   עודכן:  26/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סטנלי פישר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פישר החליט להותיר ללא שינוי את הריבית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רז זהבי
קשר העבר חשוד כי דחף מנהלת של קבוצת ילדים ב', יגיש תביעת דיבה
רועי גלדסטון
הסנטר חש שיפור בכתפו והואאופטימי למרות ההערכות במכבי כי לא ישוב העונה
איציק וולף
שרת התרבות לימור לבנת ספדה לאחיינה בן יוסף לבנת שנרצח הבוקר סמוך לקבר יוסף    במסע ההלוויה מאלון מורה להר הזיתים יידו חלק מן המלווים אבנים לעבר בתי פלשתינים בחווארה ושרפו מכונית פלשתינית    ילד פלשתיני נפצע קל מפגיעת אבנים    פלשתינים הציתו שוב את מתחם קבר יוסף
זיו אברג'יל
מאמן וקפטן בית"ר דנו בתקרית עם האוהדים. ג'ון קולמה עשוי להצטרף
יפעת גדות
הסיכוי להיות מאובחן עם לחץ דם גבוה לא נמצא שונה בין אנשים שדיווחו על שתיית יותר מחמש כוסות קפה ביום לבין אלו ששתו כמויות קפה מעטות בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il