X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לקראת המפגש השנתי שלו עם משקיעים, שייערך בסוף השבוע הקרוב, סגנון הניהול של באפט זוכה לביקורת
▪  ▪  ▪
וורן באפט [צילום: AP]

"הוא בחר את שורת המקהלה, אך לא ניסה לרקוד בעצמו", כך מתאר רוג'ר לוונשטיין את סגנון הניהול של המשקיע המיליארדר וורן באפט, בביוגרפיה שכתב עליו. באפט מאציל סמכויות ומעצים את בכירי החברה שלו. המנכ"ל בן ה-80 של ברקשייר התאוויי נחשב לאחד מהמנהלים המוכשרים בעולם העסקי. הוא הצליח לצבור תשואות שנתיות ממוצעות של יותר מ-20% במשך 40 שנה.
עם זאת, נשאלת השאלה האם באפט מאציל יותר מדי סמכויות. לקראת המפגש השנתי שלו עם משקיעים, שייערך בסוף השבוע הקרוב, סגנון הניהול של באפט זוכה לביקורת.
מי שנחשב ליורשו הצפוי, דיוויד סוקול, התפטר בחודש שעבר לאחר שהתגלה כי רכש מניות בשווי 10 מיליון דולר ביצרנית הכימיקלים לובריזול, יום לאחר שהחל לתווך את רכישת החברה על ידי ברקשייר. העסקה יצאה לפועל תמורת 9 מיליארד דולר והגדילה את החזקותיו של סוקול ב-3 מיליון דולר.
סוקול ציין בפני באפט כי הוא מחזיק במניות לובריזול כאשר הציע לו לרכוש את החברה. באפט אמר כי לא שאל לגבי מועד הרכישה שלו או היקף החזקותיו.
השערוריה חשפה פרדוקס: ניתן לראות בבאפט את אחד המנהלים הטובים בעולם, אך הוא אינו מנהל באופן פעיל את מאות העסקים בהם ברקשייר מחזיקה.
בניגוד לג'פרי אימלט, מנכ"ל ג'נרל אלקטריק, המבלה את מרבית זמנו בטיסות ברחבי העולם על מנת להיפגש עם 287 אלף עובדי החברה ומפקח על מתחם ענקי ועל הנהלת החברה בקונטיקט, באפט "מנהל" את 257 אלף עובדי ברקשייר באמצעות 21 אנשים במטה החברה הקטן באומהה, נברסקה.
השותף העסקי של באפט, צ'רלי מאנגר, תיאר פעם את סדר היום של באפט. הוא מבלה מחצית מזמנו בקריאה, לדברי מאנגר. "וחלק גדול מיתר היום הוא מבלה בשיחות אחד על אחד, בטלפון או פנים אל פנים, עם אנשים מוכשרים בהם הוא בוטח ושהם בוטחים בו".
לאמון זה יש יתרונות. "חלק מהגאונות שלו היא שהוא יצר תרבות של חוסר התערבות, המעודדת יזמים למכור את החברות הפרטיות שלהם לברקשייר", אומר לארי פיטקובסקי, מנהל שותף בחברת גודהייבן קפיטל מנג'מנט, המחזיקה שנים רבות במניות ברקשייר. "הם יכולים להגיע מדי יום לעבודה ללא חשש שיקבלו טלפון מהמטה שיורה להם כיצד לנהל את ענייניהם".
עד כמה באפט לא מתערב? כאשר נשאל מדוע ברקשייר לא נטלה על עצמה חלק פעיל יותר בתיקון הבעיות בחברת דירוג האשראי מודי'ס, בה היה בעל המניות הגדול ביותר, הוא הצהיר: "מעולם לא הייתי במודי'ס. אני אפילו לא יודע איפה הם יושבים. אם הייתי חושב שהם זקוקים לי, לא הייתי רוכש את המניה".
הוא רואה בעצמו משקיע פסיבי, ולא אקטיבי - אדם שיש לו חוש לבחירת מניות. "אנחנו לא אומרים לחברת הרכבות ברלינגטון נורת'רן אילו תקנות בטיחות ליישם או לאמריקן אקספרס למי עליהם להעניק הלוואות", אמר באפט בפגישת בעלי המניות השנתית לפני שנתיים. "כאשר אנו מחזיקים במניה, אנחנו לא שם כדי לנסות לשנות אנשים", הוסיף.
ייתכן כי סגנון הניהול של באפט נובע יותר מהשקפת העולם האישית שלו מאשר מהעדפה פרקטית. באפט אוהב לבצע השקעות המבוססות על מספרים בלבד, ללא מעורבות רגשית.
חושי ההשקעה של באפט אולי גאוניים, אך חלק ממבקריו טוענים כי סגנון הניהול מבוסס האמון שלו מקשה עליו לזהות בעיות תפעוליות במהירות.
קרול לומיס ממגזין "פורצ'ן" מספרת כי כאשר באפט שמע לראשונה על שערורייה אפשרית בבנק ההשקעות סלומון ברדרס ב-1991 - שערוריה שכמעט הפילה את הבנק בו ברקשייר הייתה בעלת המניות הגדולה ביותר - הוא לא ראה בהתחלה סיבה לדאגה, וחזר לארוחת הערב שלו. רק לאחר שדיבר עם מאנגר על הנושא כמה ימים לאחר מכן, הבין באפט כי יש בעיות אמיתיות.

תאריך:  24/04/2011   |   עודכן:  24/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"סגנון הניהול של באפט מקשה עליו לזהות בעיות תפעוליות במהירות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
העיתונות המצרית דיווחה כי אחד המעורבים המרכזיים בפרשיית השחיתות של מכירת הגז הטבעי ממצרים לישראל אותר על-ידי האינטרפול באחד מבתי המלון בשוויץ    סאלם, שותפו של הישראלי יוסי מימן, חשוד במתן שוחד לבכירים מצריים ובהם גם לנשיא לשעבר חוסני מובארק
עידן יוסף
ריבית בנק ישראל לחודש מאי 2011 תישאר ללא שינוי ברמה של 3%
רז זהבי
קשר העבר חשוד כי דחף מנהלת של קבוצת ילדים ב', יגיש תביעת דיבה
רועי גלדסטון
הסנטר חש שיפור בכתפו והואאופטימי למרות ההערכות במכבי כי לא ישוב העונה
איציק וולף
שרת התרבות לימור לבנת ספדה לאחיינה בן יוסף לבנת שנרצח הבוקר סמוך לקבר יוסף    במסע ההלוויה מאלון מורה להר הזיתים יידו חלק מן המלווים אבנים לעבר בתי פלשתינים בחווארה ושרפו מכונית פלשתינית    ילד פלשתיני נפצע קל מפגיעת אבנים    פלשתינים הציתו שוב את מתחם קבר יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il