X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים גילו כי אצל אנשים המשתמשים בנוגדי דיכאון שאינם מועילים עבורם, אחד ההסברים האפשריים הוא השפעתן של תרופות אנטי-דלקתיות
▪  ▪  ▪
להיות מודעים לקשר [צילום: AP]

סוגים מסוימים של נוגדי דיכאון עלולים שלא לפעול היטב אצל אנשים המשתמשים בנוגדי דיכאון כמו איבופרופן ואספירין. אלו ממצאי מחקר חדש.
הממצאים אינם מוכיחים כי משככי הכאבים, הנקראים תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות, או בקיצור NSAIDs, מפסיקים את פעולתם של נוגדי הדיכאון, אך הקשר האפשרי הוא נושא שחולים הסובלים מדיכאון, והרופאים המטפלים בהם, צריכים לחשוב עליו כשהם מטפלים בכאב ובדלקת.
ממצאי המחקר פורסמו ב-Proceedings of the National Academy of Sciences. החוקרים - מאוניברסיטת רוקפלר שבניו-יורק.
לדברי החוקרים, אצל אנשים המשתמשים בנוגדי דיכאון שאינם מועילים עבורם, אחד ההסברים האפשריים הוא השפעתן של תרופות אנטי-דלקתיות.
על-ידי ניתוח סריקות מוח והתנהגות של עכברים שטופלו בסלקסה (Celexa), תרופה מקבוצת תרופות אנטי-דיכאוניות הנקראות מדכאי ספיגה חוזרת של סרוטונין, או בקיצור SSRIs, החוקרים גילו כי לעכברים שטופלו בסלקסה וב-NSAID היו רמות נמוכות יותר של התרופות האנטי-דיכאוניות בדם בהשוואה לאלו שקיבלו רק סלקסה. עכברים שקיבלו משככי כאבים ותרופות נגד דיכאון הצליחו פחות טוב גם במבחנים שמדדו את רמות הלחץ והדיכאון שלהם לעומת עכברים שקיבלו תרופות אנטי-דיכאוניות בלבד.
ההגבלה לא זוהתה רק במכרסמים. אותם חוקרים ניתחו נתונים ממחקר קודם שנעשה ב-1,500 איש שטופלו בסלקסה במשך 12 שבועות. המשתתפים דיווחו על שימוש בתרופות אנטי-דלקתיות כמו אספירין או איבופרופן במהלך הטיפול נגד דיכאון.
לאחר 12 שבועות, 55% מהמשתתפים שמעולם לא השתמשו ב-NSAID במהלך תקופת המחקר הרגישו טוב יותר ולא סבלו עוד מדיכאון. זאת, בהשוואה ל-45% מהמשתתפים שאמרו כי השתמשו ב-NSAID לפחות פעם אחת.
החוקרים ציינו כי לא ניתן היה להבדיל בין אנשים שהשתמשו ב-NSAID רק פעם או פעמיים במהלך 12 השבועות לבין אלו שהשתמשו בהן על בסיס קבוע. התרופות מיועדות לטיפול בדלקת פרקים וניתנות לעתים קרובות לאנשים שעברו לאחרונה התקף לב.
החוקרים גם לא גילו אם התרופות משבשות את פעילותן של תרופות אחרות נוגדות דיכאון שאינן ממשפחת ה-SSRI, כמו הוולבוטרין והסימבלטה.
לדבריהם, על בסיס הנתונים ניתן להוכיח כי NSAIDs מפסיקות את פעולתן של ה-SSRIs. ייתכן גם, לדוגמה, כי אנשים הסובלים ממצבים הדורשים שימוש בתרופות כמו אספירין ואיבופרופן מתקשים יותר מאחרים להתאושש ממצב של דיכאון. בכל מקרה, המחקר שנעשה בבעלי-חיים מראה כי קיימת אינטראקציה ישירה בין שני סוגי תרופות אלו.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  26/04/2011   |   עודכן:  26/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם משככי כאבים מונעים השפעה של נוגדי דיכאון?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ברשימותייך טמונה סכנה לבריאות
ליפעת גדות.  |  26/04/11 15:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נשיא ארצות הברית שוחח עם ראש ממשלת טורקיה והפציר בו לשפר את היחסים עם ישראל למען היציבות האזורית    לא נמסר מה הייתה תגובתו של ארדואן    השניים הסכימו כי האלימות נגד אזרחי סוריה ואזרחי לוב חייבת להיפסק
עידן יוסף
האתר המזוהה עם מפלגת קדימה כתוב בשפת ASP
איתמר לוין
העונש הקל - למרות שהנאשם הורשע בשורה של עבירות מין שאחת מהן גם הובילה לרצח    למרות עברו הפלילי הכבד, הועסק הנאשם בידי עמותת מט"ב בהשגחה על ילדים בבית החולים מאיר
יפעת גדות
בניגוד לכולסטרול, לגביו נקיטת אמצעים הקשורים לסגנון החיים היא חשובה אך לא תמיד יכולה להביא לפתרון הבעיה, רמות טריגליצרידים גבוהות מגיבות לעתים קרובות לאמצעים אלו, הכוללים ירידה במשקל במקרים של עודף משקל, שינויים תזונתיים ופעילות פיסית על בסיס קבוע
איתמר לוין
קבע שיום-טוב והבה ישלם 570,000 שקל, כפי שנקבע בבית המשפט לעניינים מקומיים - ולא 250,000 שקל בלבד, כפי שקבע בית המשפט המחוזי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il