X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדיקת עמותת "אור ירוק" מעלה כי בעשור החולף נהרגו 807 קשישים בתאונות דרכים 515 מהם היו הולכי רגל - פי 3.5 מחלקם באוכלוסיה ב-10 השנים האחרונות לא חל שינוי משמעותי בשיעורי היפגעות הקשישים בתאונות הדרכים
▪  ▪  ▪
קטלניות יתר בתאונות הדרכים. קשישים

הקשיש שנתפס "דוהר" ברכבו בנתיבי איילון בניגוד לכיוון התנועה הזכיר תמונת מצב עגומה: בעשור החולף נהרגו בכבישי ישראל 807 קשישים - כמעט פי שניים מחלקם באוכלוסיה. הנתונים עולים (יום ג', 26.4.11) מסקירה של עמותת "אור ירוק", הבוחנת את היפגעות הקשישים בעשור האחרון.
בשנת 2009 נהרגו 61 קשישים מגיל 65 ומעלה בתאונות דרכים, המהווים כ-19% מכלל ההרוגים וקרוב לכפול מחלקם באוכלוסיה, העומד על כ-10%. ב"אור ירוק" אומרים כי תמונת המצב הקשה הזו נמשכת לאורך עשר השנים האחרונות, ללא שינוי משמעותי, ומצריכה פעילות ייעודית וממוקדת להקטנת ההיפגעות בקרב אוכלוסיית הקשישים.
עוד עולה מהסקירה כי בעיית ההיפגעות קשה במיוחד בקרב הולכי הרגל הקשישים: בעשור האחרון נהרגו 515 הולכי רגל קשישים, המהווים 35% מכלל הולכי הרגל ההרוגים, כלומר מספר הולכי הרגל הקשישים הנהרגים בתאונות דרכים גבוה פי 3.5 מחלקם באוכלוסיה.
בדיקה של מספר הנהגים הקשישים שנהרגו בתאונות דרכים מראה כי שיעור זה דומה לחלקם באוכלוסיה, אולם מדובר במצב של קטלניות יתר - מאחר שרבים מהקשישים אינם נוהגים ואלו שנוהגים לא מבצעים זאת הרבה, הרי שמספר התאונות בהן כל נהג מעורב הינו גבוה יחסית.
מצב חמור מבמרבית העולם המערבי
בחינה השוואתית של היפגעות הקשישים בישראל לעומת העולם מעלה כי שיעור הקשישים הנהרגים בתאונות דרכים בישראל גבוה מאשר בניו-זילנד, ארה"ב ואוסטרליה. יחד עם זאת מצבנו טוב משל חלק ממדינות אירופה כמו אנגליה, צרפת והולנד, אולם יש לזכור כי שיעור הקשישים בכלל האוכלוסיה בישראל נמוך מזה שבאירופה, העומד על 16%.
על-פי נתוני משטרת ישראל שיעור הנהגים הקשישים המעורבים בתאונות קטלניות , שעברו עבירה בזמן התאונה, עומד על ממוצע של 69.5% - ב-30% יותר מהממוצע של כלל נהגי ישראל (53.2%). נתונים אלו מצריכים בחינה של ההסברה והאכיפה בקרב הנהגים הקשישים.
במקרים רבים הפגיעה של הקשישים חמורה בהרבה מפגיעה של יתר האוכלוסיה וזאת בגלל ההבדלים הגופניים והבריאותיים, מהסקירה עולה כי מבין הפצועים שנפטרו בבתי החולים , מהווים הקשישים 11.2% מול 4.3% בממוצע בקרב שאר האוכלוסיה - ממוצע הגדול פי 2.6 משאר מקרי הפטירה.
במסגרת הסקירה נבדק גם הטיפול של המדינה בבעיה אשר אינו מספק ויש להרחיבו באופן ניכר, בין היתר עולה כי יש לפעול בנושאי הסברה, תשתיות, פיקוח רפואי בקרב הנהגים הקשישים ועוד. עוד עולה מהדוח כי מתבצעת פעילות בנושא כחלק הפעילות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אך יש לספק לרשות תקציבים וכלי פעולה אפקטיביים אל מול הגורמים השונים המטפלים בנושא.
"אם לא ייעשה דבר - יותר קשישים ייהרגו"
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, מסר בתגובה: "הנתונים החמורים של מעורבות היתר של קשישים בקטל בדרכים מצביעים על בעיה קשה ביותר בתחום הבטיחות. כמו בקבוצות סיכון אחרות - רוכבי דו"ג, נהגי משאיות, ילדים הולכי-רגל, נהגים צעירים - גם כאן יש לפעול באופן מעמיק, נרחב ורב-היקף. למרות שהיקף הבעיה, סיבותיה ודרכים לפתרונה ידועים מזה שנים לגורמי המקצוע, הרי שהמודעות הציבורית אליה נמוכה ביותר ופעילות בקנה מידה רלוונטי אינה נערכת".
אבואב הוסיף כי "יש לזכור כי רמת הקטל בקרב הקשישים, בניגוד למגמה הכללית בשנים האחרונות, לא פחתה. התחזית היא כי אחוז הקשישים בחברה הישראלית יגדל בשנים הבאות. כלומר: אם לא יעשה דבר, ואחוז הפגיעה יישאר, המשמעות היא כי יותר קשישים ייהרגו.

תאריך:  26/04/2011   |   עודכן:  26/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פי 2 קשישים הרוגים בתאונות דרכים מחלקם באוכלוסיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הורה לכנסת לנמק בתוך חודש מדוע לא תבוטל שלילת מקצת מזכויותיה של חנין זועבי כחברת כנסת, בעקבות השתתפותה באירועי המשט הטורקי לעזה ונוכחותה על ה"מרמרה"
עופר וולפסון
אושרו תקנות המיסים הקובעות את הסכומים המירביים אשר ייגבו מאזרחים בשל הוצאות הליכי גביית חוב על-ידי הרשויות
יוסי ניסן
הצעתה של ענקית האינטרנט היא גבוהה יותר מהצעה קודמת של קינגסטון על הפטנטים של מודו בהיקף 5 מיליון שקל
שלי אפלברג
השבבים יספקו מהירות גבוהה וצריכת חשמל נמוכה    הטכנולוגיה החדשה אמורה לענות על הצורך כתוצאה מגידול בשימוש בווידיאו באינטרנט
עופר וולפסון
BDI תחל פעילותה בקרנות מה-24 במאי    תעבוד מול בנק מרכנתיל דיסקונט    הכניסה לתחום - במסגרת המכרז להפעלת הקרן שנערך בתחילת השנה שעברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il