X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רפאל שטוב תובע 2.5 מיליון שקל מהמדינה, מנהל בתי הדין לשעבר וארבעה דיינים בטענה שהטילו עליו חרם בעקבות התבטאויותיו ביהמ"ש קבע: למנהל ולדיינים יש חסינות מפני התביעה
▪  ▪  ▪
הרב אליהו בן-דהן [צילום: פלאש 90]

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה (13.4.11) תביעה של עורך דין נגד מנהל בתי הדין הרבניים הקודם, הרב אליהו בן-דהן, בקובעו שהוא נהנה מחסינות כעובד ציבור. מאותו נימוק נדחתה תביעה נגד אשר רוט, היועץ המשפטי של בתי הדין הרבניים.
עו"ד הרב רפאל שטוב הגיש תביעה בסך 2.5 מיליון שקל נגד המדינה, הרב בן-דהן, רוט וארבעה מדייני בית הדין הרבני בירושלים. הוא טען, כי הנתבעים הטילו עליו חרם בכך שלא איפשרו לו לייצג 18 לקוחות בפני הרכב בראשותו של הרב אברהם שיינפלד, שהוא היחיד בירושלים העוסק בענייני הקדשות.
בשנת 1999 הופיע שטוב בפני הרכבו של הרב שיינפלד והטיח בו טענות קשות, שאף הביאו להרשעתו בדין משמעתי. לאור זאת דרש ממנו בית הדין הרבני הגדול להתנצל, אך הוא לא עשה זאת. לפיכך קבע הרב הראשי, הרב שלמה עמאר, כי שטוב לא יוכל להופיע בפני הרכבו של הרב שיינפלד, וכי יהיה עליו להגיש בכל מקרה בקשה פרטנית לקביעת הרכב אחר בענייני לקוחותיו.
שטוב טען, כי מדובר בפעולה זדונית וחסרת סמכות, אשר פגעה בזכותו החוקתית לחופש העיסוק. עם הגשת תביעתו הודיעה הפרקליטות לבית המשפט, כי היא מעניקה חסינות לרב בן-דהן ולרוט, שכן פעלו בעניינו של שטוב במסגרת תפקידם כעובדי מדינה, ולפיכך קמה להם החסינות הקבועה בחוק. בית משפט השלום אימץ הודעה זו, ובית המשפט המחוזי דחה את ערעורו של שטוב על החלטת השלום.
המדינה גם ביקשה למחוק את התביעה נגד ארבעת הדיינים, מכוח החסינות המוקנית לשופטים על פעילותם בעת מילוי תפקידם. גם בקשה זו התקבלה בשתי הערכאות. השופט המחוזי ישעיהו שנלר קבע: "גם אם ייקבע כי ניתן לפרוץ חסינות זו, הרי יש מקום לצמצום חריגה שכזו למקרים קיצוניים ויוצאי דופן, אם בכלל".
הוא מוסיף: "יהיו הדברים אשר יהיו, נוצרה סיטואציה אשר לפיה מהנמנע היה כי המערער יופיע בפני הרכב בראשותו של הרב שיינפלד, אשר נפגע מדבריו והתנהלותו של המערער. ברור כי קיום דיון בפני הרב שיינפלד, תהא תוצאתו אשר תהא, אינו ראוי ואינו אפשרי.
"...מעת שלכאורה המערער הרשה לעצמו לפעול כפי שפעל, מה לו כי ילין על אותה נבצרות של ההרכב הספציפי לדון בתיק בו המערער הוא המייצג. ודוק, גם בנסיבות שכאלו, מהראוי היה שיימצא פתרון מערכתי, אך עצם ההחלטות הקשורות לפסלות, הינן בגדר ההחלטות השיפוטיות.
"...עלינו להעיר, כי היה מקום שביה"ד הרבני הגדול היה מוצא פתרון ראוי עוד טרם הפסילות החוזרות ונשנות, על-מנת שלא לפגוע במערער למעלה מהנדרש, ובמיוחד שנראה כי תוצאת החלטות הפסילה, אכן יצירת 'חרם' על ייצוג המערער בענייני ההקדשות".

תאריך:  26/04/2011   |   עודכן:  27/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה תביעת עו"ד נגד מנהלי בתי הדין הרבניים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הישראלי שנאסר במצרים באשמת ריגול תבע ממעבידתו לשעבר מאות אלפי שקלים    במשפט התברר כי המדינה מימנה את שכרו של עזאם במשך 6.5 מתוך שמונה שנות מאסרו
מערכת אתר ערוץ הספורט
סל של העפלה? להט קלע 3 שנ' לסיום וכפה משחק מכריע. 27 לאוסברי
עופר וולפסון
ח"כ שלי יחימוביץ' מבקשת מנתניהו כי ערב יום השואה יממש הבטחתו וידאג לתקנים ולתקצוב הדרוש למשרד הבריאות על-מנת להעביר את ההוסטלים לניצולי השואה חולי הנפש לידי המדינה    "לא ראוי שהטיפול בניצולי השואה יופקד בידי מי שבראש מעייניו אינטרסים כספיים..."
עידן יוסף
38% מהולכי הרגל ההרוגים כלל לא חצו את הכביש    הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הגישה דוח ומתחייבת להתבסס על נתונים מדעיים
עופר וולפסון
בדיקת עמותת "אור ירוק" מעלה כי בעשור החולף נהרגו 807 קשישים בתאונות דרכים    515 מהם היו הולכי רגל - פי 3.5 מחלקם באוכלוסיה    ב-10 השנים האחרונות לא חל שינוי משמעותי בשיעורי היפגעות הקשישים בתאונות הדרכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il