X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקרים מראים כי רמות גבוהות של ויטמין D בדם - הדרוש לבריאות העצם - הכרחיות כדי להוריד את הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2
▪  ▪  ▪
המקור העיקרי [צילום: AP]

רמות נמוכות של ויטמין D במחזור הדם נמצאו קשורות לסיכון גבוה יותר לפתח סוכרת. חוקרים אוסטרליים שעקבו אחר יותר מ-5,000 איש במשך חמש שנים, גילו כי אלו עם רמות ויטמין D נמוכות מהממוצע היו בסיכון גבוה ב-57% לפתח סוכרת מסוג 2 בהשוואה לאנשים עם רמות שהיו בטווח הרצוי.
מחקרים כמו המחקר האחרון, שנעשה על-ידי חוקרים מאוניברסיטת מלבורן, מראים כי רמות גבוהות של ויטמין D בדם - הדרוש לבריאות העצם - הכרחיות כדי להוריד את הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2.
ויטמין D מיוצר על-ידי הגוף בתגובה לאור השמש וקיים בצורה טבעית בחלק מהמזונות כמו ביצים, בקלה וסלמון. הוויטמין ידוע במיוחד בתפקידו יחד עם הסידן בבניית העצמות. ההמלצות הרפואיות הן על 600 יחידות בינלאומיות של ויטמין D ביום לאנשים בוגרים, זאת כדי לשמור על רמות הוויטמין בטווח הרצוי.
מחקרים שנעשו בעבר הראו כי ויטמין D יכול לשמור גם על רמות סוכר בדם תחת שליטה.
סיכון גבוה פי שניים
במצב של סוכרת מסוג 2, הצורה השכיחה ביותר של המחלה, הגוף אינו יכול להשתמש באינסולין אותו הוא מייצר כדי לשלוט ביעילות ברמות הסוכר בדם. ויטמין D משחק תפקיד חשוב בהגברת שחרור האינסולין.
כדי לבדוק אם רמות ויטמין D בדם וצריכת סידן משפיעות על הרגישות לאינסולין ועל הסיכון לסוכרת, צוות החוקרים מדד את רמות הוויטמין אצל אנשים ללא סוכרת. לאחר חמש שנים, כ-200 מבין 5,200 איש שהשתתפו במחקר פיתחו סוכרת, והחוקרים מדדו את רמות הוויטמין פעם נוספת. הם גילו כי 6 מכל 100 איש עם רמות נמוכות של ויטמין D פיתחו בשלב מאוחר יותר סוכרת, בהשוואה לאלו עם רמות ויטמין בטווח הנורמה (3 מכל 100).
כאשר החוקרים לקחו בחשבון גורמי סיכון לסוכרת כמו גיל, היקף מותניים והיסטוריה משפחתית של המחלה, העלייה בסיכון מרמות נמוכות של ויטמין D תורגמה ל-57%, זאת בהשוואה לאלו עם הרמות הגבוהות של הוויטמין.
סידן גם הוא משתתף בשחרור האינסולין, אך החוקרים לא זיהו קשר בין המינרל לסיכון לפתח סוכרת בשלב מאוחר יותר.
התעמלות ותזונה נכונה
רמות נמוכות של ויטמין D בדם נמצאו קשורות לעלייה בסיכון לפתח סוכרת מסוג 2, למרות שהממצאים אינם מוכיחים קשר של סיבה ותוצאה. החוקרים הדגישו כי עדיין נדרשים מחקרים נוספים כדי לבדוק אם תוספות ויטמין D מועילות בהיבט של הסיכון לסוכרת, ובמידה שכן - לקבוע את הרמה האופטימלית שתקטין את הסיכון למחלה.
לדבריהם, קשה לזהות במדויק את הקשר בין ויטמין D לסוכרת, אך השמנה וחוסר פעילות גופנית - גורמי הסיכון הגדולים ביותר לסוכרת מסוג 2 - עשויים להיות הגורמים לרמות נמוכות של ויטמין D.
ויטמין D נמצא קשור גם לסיכון נמוך יותר לאסתמה, למחלות לב ולסוגים מסוימים של סרטן. למרות זאת, אין עדיין ראיות משכנעות לכך ששימוש בתוספות עוזר למצבים אלו. השמש היא המקור העיקרי לוויטמין D עבור רוב האנשים, אך דגי סלמון ומוצרי חלב מועשרים גם הם מכילים כמות רבה של הוויטמין.
הדרכים הטובות ביותר להוריד את הסיכון לסוכרת הן עדיין התעמלות ותזונה בריאה.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  28/04/2011   |   עודכן:  28/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רמות נמוכות של ויטמין D מעלות הסיכון לסוכרת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
כשהייתה בת 12 החלה ז'אן ד'ארק, כפי שסיפרה, לשמוע את קולם של הקדושים שהודיעו לה שנבחרה לשחרר את ארצה מהכיבוש האנגלי ולסייע לדופין (יורש העצר הצרפתי) לרשת את כתר צרפת
איתמר לוין
חברת בייביס ייבאה כיסאות בטיחות לתינוקות וכיסאות לרכב תוך הצגת אישור כוזב של מכון התקנים    חויבה לפצות את המשווקת, חברת דוורון, שנאלצה לבצע recall של הכיסאות
איציק וולף
איש השמאל הקיצוני וחבר הכנסת לשעבר טען כי מדינת ישראל יכולה וצריכה להגיע להסכם שלום עם העם הפלשתיני על כל פלגיו וכי כצעד בונה אמון עליה לפתוח את המעבר הבטוח בין רצועת עזה ליהודה והשומרון
יפעת גדות
לטיניטוס אין גורם אחד    הוא עשוי לנבוע מאיבוד שמיעה תלוי-גיל, פציעה באוזן ואפילו בעיות במחזור הדם    אנשים אינם מודעים לכך שטיניטוס הוא גם השפעה שכיחה של בעיות בתפקוד בלוטת התריס
איתמר לוין
המשרד העלה לאתרים הקשורים עימו ושיגר לעובדיו הקלטת "מסטר" של שיר שנכתב ב-1991    יפצה את המלחין ב-20,000 שקל בלבד, בשל ההיקף הקטן של החשיפה ומשום שלא התכוון להפיק רווח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il