X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשים מקפידות יותר לצחצח פעמיים ביום לעומת גברים גברים סבורים שביקור אצל שיננית מיותר תושבי השרון מככבים במקום הראשון כמי שמצחצחים פעמיים ביום שיניים, לעומת הצפונים והירושלמים וגוש דן פה לא אסתטי נתפס בקרב הישראלים כמהווה מכשול רציני למציאת זוגיות ולמציאת מקום עבודה
▪  ▪  ▪
מפחדים [צילום: מתוך "דלת הקסמים"]

צחצוח שיניים פעמיים ביום בבוקר ובערב, הוא הנוהג הרווח ביותר בקרב הציבור הישראלי (64%) ובעיקר בולט נוהג זה של צחצוח בבוקר ובערב בקרב נשים (68%), יותר מאשר גברים (60%).
הסקר, שנערך עבור רשת מרפאות "כללית סמייל', מגלה כי הקפדה על היגיינת הפה באמצעות צחצוח שיניים נהוגה יותר אצל בעלי רמת השכלה גבוהה יותר מהשכלה בינונית ואצל בעלי רמת הכנסה בינונית ומעלה יותר מנמוכה.
הנוהג לצחצח פעמיים ביום נהוג יותר בקרב הציבור החילוני והמסורתי מאשר דתיים ובקרב תושבי השרון בהשוואה לירושלמים, לתושבי הצפון ולתושבי המרכז.
הנוהגים לצחצח שיניים פעם ביום בלבד מתאפיינים כבעלי רמת השכלה בינונית יותר מגבוהה, דתיים יותר ממסורתיים, תושבי אזור הצפון יותר מתושבי אזור השרון.
קיסמים מככבים במקום ראשון ובעיקר בקרב גילאי הביניים והמבוגרים ובעיקר באזור הדרום. רק 29% מהישראלים משתמשים בחוט דנטלי ובעיקר המין הנשי.
ממצאי הסקר הראו כי לצד צחצוח שיניים, שימוש באמצעי עזר נוסף כלשהו לשמירה על היגיינת הפה, שכיח מאוד (מקיף 80% מהציבור). מבין האמצעים שנבדקו, השימוש בקיסמים הוא הנפוץ ביותר (45%) במקום השני שימוש במי פה ובמברשות שיניים מיוחדות (37-39%), אחריהם שימוש בחוט דנטלי (29%). שימוש בחוט דנטלי בולט בקרב נשים יותר מגברים בעלי רמת השכלה גבוהה יותר מבינונית.

הגיינת הפה והקשר למציאת זוגיות או מקום עבודה
שיעור הסבורים כי פה לא אסתטי פוגע במידה רבה עד רבה מאוד בסיכויים להתקבל לעבודה בולטים בקרב גילאי הביניים
▪  ▪  ▪

ממצאי הסקר הראו כי פה לא אסתטי נתפס כמהווה מכשול רציני למציאת זוגיות (88%) ולמציאת מקום עבודה (72%).
שיעור הסבורים כי פה לא אסתטי פוגע במידה רבה עד רבה מאוד בסיכויים להתקבל לעבודה בולטים בקרב גילאי הביניים והמבוגרים יותר משבקרב צעירים, ואצל נשואים יותר מרווקים.
שיעור הסבורים כי פה לא אסתטי פוגע במידה רבה עד רבה מאוד בסיכויים למצוא זוגיות בולט בקרב נשים (91%) יותר מגברים (86%), ובקר חילונים (92%) יותר מדתיים (81%).

הקשר לבריאות הכללית
חשיפה לסיכון גבוהה עד פי שניים בקרב מטופלים הסובלים ממחלת חניכיים מתקדמת ללקות בהתקף לב שיגרום למוות
▪  ▪  ▪

על-פי הסקר, הדעה הרווחת היא כי מחלות חניכיים יכולות לגרום לפגיעה בבריאות הכללית (61%). למרות זאת, 16% ממשתתפי הסקר סבורים כי אין קשר בין שני התחומים ואילו 23% נותרו חסרי עמדה.
מי שידעו לקשר בין מחלות חניכיים לפגיעה בבריאות הכללית בולטים בקרב מבוגרים בגילאי 50-65 יותר מגילאי הביניים. המודעות לקשר בין מחלות שיניים לבריאות הכללית קיימת גם בקרב צעירים (60%), חילוניים ומסורתיים (64%) יותר מדתיים (47%).
ד"ר עירן פרונט, מומחה למחלות חניכיים, רשת מרפאות "כללית סמייל: "בשנים האחרונות מצטברים יותר ויותר עדויות ומחקרים לגבי השפעת מחלות חניכיים על הבריאות המערכתית. נמצא קשר הדוק בין מחלות חניכיים ליתר לחץ דם ולמחלות לב כליליות, לשבץ ולהחרפת מחלת הסוכרת, לטרשת נפוצה,לבריאות נשים בהריון, למחלות בדרכי הנשימה, לאימפוטנציה, למחלות במערכת החיסון ולמחלות הכוללות מרכיב גנטי.
"במחקר שנמשך כשש שנים, אשר במהלכו בוצע מעקב בכ-44,000 מטופלים, 670 נבדקים לקו בליבם. תוצאות מחקר זה מצביעות על חשיפה לסיכון גבוהה עד פי שניים בקרב מטופלים הסובלים ממחלת חניכיים מתקדמת ללקות בהתקף לב שיגרום למוות, בהשוואה למתרפאים שבהם לא אובחנה מחלת החניכיים. בהתבסס על מחקר זה ומחקרים נוספים, נקבע כי יש לראות במחלת החניכיים גורם סיכון להופעת מחלות לב באותו משקל כמו יתר לחץ דם, עישון ועודף כולסטרול בדם. כדאי לזכור כי גברים עם מחלות חניכיים מתקדמות חשופים לסיכון גדול יותר ללקות בליבם".

מגיעים רק כשיש בעיה
חילוניים ומסורתיים מגיעים לרופא יותר מדתיים ותושבי אזור הדרום יותר מתושבי הצפון
▪  ▪  ▪

מהסקר עולה כי הקפדה על ביקור אצל רופא שיניים אינה נוהג נפוץ: רק 26% מהציבור מדווחים על ביקורים שגרתיים לצרכי ביקורת אצל רופא השיניים. 31% הולכים לבדיקה אחת לכמה זמן ומרבית הציבור( 43%) מבקרים אצל רופא השיניים רק כשיש בעיה או כשהם חשים כאב.
נשים בעיקר מקפידות יותר מגברים להיבדק באופן קבוע על-ידי רופא השיניים ומבוגרים בגילאי 50-65 יותר מצעירים. כמו-כן, בעלי רמת הכנסה בינונית ומעלה מבקרים אצל רופא השיניים יותר מבעלי הכנסה נמוכה.
הסקר מראה גם כי חילוניים ומסורתיים מגיעים לרופא יותר מדתיים ותושבי אזור הדרום יותר מתושבי הצפון.
מי שמבקרים אצל רופא השיניים רק כשהם חשים כאב בולטים בקרב בעלי רמת הכנסה נמוכה יותר מבינונית ומעלה ובקרב נשואים יותר מרווקים.
להבדיל מביקור שגרתי אצל רופא שיניים, ביקור אצל שיננית הוא יותר עניין שבשגרה: 69% מהציבור הישראלי נוהג לבקר באופן קבוע אצל שיננית, כאשר התדירות השכיחה בין פעם (35%) לפעמיים בשנה (22%).
החסמים הבולטים לביקורת קבועה אצל שיננית הינם: תחושה שהטיפול מיותר (35%), רק כשרופא שיניים שולח (34%) והטיפול כואב (25%).
נשים נמנעות מביקור אצל שיננית בגלל כאב/אי נעימות יותר מאשר גברים, וגברים חושבים שהביקור אצל שיננית הינו מיותר יותר מנשים.

הסקר נערך בחודש אפריל כסקר מקוון בקרב מדגם הפאנל האינטרנטי MySeker של TNS ישראל בקרב 500 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת בישראל, בגילאי 18-65.
תאריך:  28/04/2011   |   עודכן:  28/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רבע מהישראלים מצחצחים שיניים רק פעם ביום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
האנדרטה מוצבת בפארק הזיכרון לאנה פרנק, שנמצא ביער    את הפסל נבחר לעצב הפסל היהודי-הולנדי, ניצול השואה פיט כהן
מירב ארד
סה"כ ישנם בישראל 414 צמחי בר בסכנת הכחדה, אשר מהווים כ-18% מכלל מיני הצמחים במדינה
מערכת אתר ערוץ הספורט
המקצועות, הגילאים וכמה הם רוצים להשקיע בפיינל 4. סקר חגיגי ומיוחד
איציק וולף
נשיא המדינה שמעון פרס אמר כי ההסכם שגובש בין פתח לחמאס הוא טעות פטאלית מצד הנהגת הרשות הפלשתינית המעוניינת בשלום עם ישראל    "חתימה על הסכם שיוביל לבחירות בעוד כשנה עלולות לגרום לכך שארגון טרור ישלוט בעזה וביהודה ושומרון ומדיניות חמאס תנצח"
עופר וולפסון
ההנפקה הפרטית של אגרות חוב יועדה למשקיעים מוסדיים והובילה אותה כלל חיתום    תמורת ההנפקה מיועדת בעיקר לחיזוק נזילות ולמחזור חובות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il