X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עופר עידה קיבל 36,000 שקל בשבעה מקרים של מתן הנחות והקלות על חשבון המדינה ששון כהן, ה"מאכער" שתיווך במתן השוחד, נדון לשבעה חודשי מאסר
▪  ▪  ▪
מינהל מקרקעי ישראל [צילום: פלאש 90]

עופר עידה, שהיה ראש מדור חוזים במינהל מקרקעי ישראל, נדון ל-15 חודשי מאסר בפועל ולקנס של 25,000 שקל בגין קבלת שוחד. ששון כהן, "מאכער" שתיווך במתן השוחד לעידה, נדון לשבעה חודשי מאסר בפועל ולקנס של 7,500 שקל. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, צבי גורפינקל, החליט (ה', 28.4.11) לכבד את עסקות הטיעון בין המדינה לבין השניים.
למרות תוארו של עידה, מדובר למעשה בפקיד בדרג נמוך, שתפקידו היה לבצע העברת זכויות במקרקעין שבבעלות המינהל במחוז המרכז. מעשיו נחשפו בידי סוכן משטרתי, שהופעל לאחר שעלו חשדות לשחיתות במינהל.
גזר הדין מפרט שבעה מקרים בהם קיבל עידה שוחד בהיקף כולל של 36,000 שקל תמורת הנחות של עשרות אלפי שקלים בתשלומים למדינה, אישור חריגות בנייה, היתר בנייה על קרקע חקלאית ומעשים נוספים. בחלק מן המקרים, העביר עידה מקצת מכספי השוחד לעובדים אחרים במינהל.
גורפינקל אינו מתייחס בגזר דינו לשאלת העמדתם לדין של אותם עובדים, וגם לא לשאלת העמדתם לדין של נותני השוחד. הוא גם אינו אומר דבר בנוגע לקלות בה ניתן היה להשיג הקלות והנחות, על חשבון המדינה, ועל העובדה שהתופעה הייתה כה נפוצה.
גורפינקל מסתפק בהנמקה קצרה: "אין ספק שמדובר בעבירות שחיתות לשמן, שהחומרה בהן בולטת ומזדקרת לעין, כנגד זאת, יש לשקול את הודאתם של הנאשמים באשמות, דבר שמצביע על נטילת אחריות ועל חרטה, וכן חסך את הצורך בהעדתם של 51 עדי תביעה.
"הנאשם 1 פוטר מעבודתו בגין הפרשה, הוא עצמו חולה, הוריו נכים, יש לו 3 ילדים, והוא מסביר את מעשיו במצוקה כלכלית אליה נקלע. נאשם 2, הינו מתווך מול רשויות, נכה בשיעור 100% ונתמך בביטוח הלאומי.
"למרות החומרה היתרה של מעשי השוחד שיש בהם שחיתות והשחתת מידות, הענישה המוסכמת עומדת באמות המידה שהתוו בפסיקה ועל כן, יש מקום לכבד את הסדרי הטיעון".

תאריך:  28/04/2011   |   עודכן:  28/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
15 חודשי מאסר לפקיד במינהל על קבלת שוחד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בדיחה של עונש
מושחתים  |  29/04/11 07:46
2
חולה נכה מסכן......
שימי 1  |  30/04/11 14:23
3
עונש "בדיחה" מזמין עוד שוחד וג
ישע  |  30/04/11 17:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לאור העובדה שחלק מהציבור איננו מאמין במוצרים טבעיים החליטה הנהלת מעבדות צוף גלובוס לבדוק את המוצרים גם בכלים מדעיים קונבנציונליים    התוצאות - המוצרים יעילים כמו אנטיביוטיקה
איתמר לוין
ממליץ להבחין בין רצח בסיסי לבין רצח בנסיבות מחמירות, כאשר רק בסוג השני יהיה עונש חובה של מאסר עולם    המלצה נוספת: להחליף את עבירת ההריגה בשלוש עבירות ספציפיות
איציק וולף
ראש הרשות הפלשתינית נפגש עם אישי ציבור ישראליים והבהיר כי הוא מעוניין בהמשך המשא ומתן עם ישראל    "חמאס מייצג אוכלוסייה פלשתינית. אי אפשר להתעלם מהם. נתניהו הוא הפרטנר שלנו, ואי אפשר להתעלם גם ממנו"    "אם יהיה מו"מ רציני - האו"ם יחכה"
עופר וולפסון
דיויד גילה קבע כי המיזוג אינו מעלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות בענף העיתונות    בין השאר נבחנה השפעת המיזוג על הפרסום באינטרנט ועל הפרסום בעיתונות הכתובה
עופר וולפסון
מגמת הירידה בשיעור האבטלה בישראל נמשכת והגיעה ל-6% בפברואר - שפל שנרשם בחודש ספטמבר 2008    הערכות מתוקנות מראות כי באוקטובר ובנובמבר שיעור המובטלים היה נמוך משהוערך תחילה    קרובה לשפל של כל הזמנים שנרשם במאי 2008
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il