X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עוד פגישת משא-ומתן בין האוצר להסתדרות הרפואית הסתיימה ללא כל התקדמות והרופאים שוקלים אפשרות לחדש את השביתה ד"ר אידלמן ללוין: "אתמול היה שבר רציני ומשמעותי מאד בדברים שאמרת"
▪  ▪  ▪
ד"ר ליאוניד אידלמן [צילום: ששון תירם]

עוד פגישת משא-ומתן בין האוצר להסתדרות הרפואית הסתיימה (יום ה', 28.4.11) ללא כל התקדמות.
מההסתדרות הרפואית נמסר כי בישיבה דחו בפעם השנייה את בקשותיהם להקלה בעומס התורנויות של המתמחים. לגבי נושא הפריפריה הביעו בהסתדרות הרפואית אכזבה, וציינו כי למרות הצהרות האוצר לגבי חשיבות חיזוק הפריפריה, בפועל הצעתם היא כמחצית מדרישתם שלהם. "בעוד שהר"י דרשה שרופא בפריפריה ישתכר ב-25% יותר מרופא מקביל לו במרכז - האוצר הציע תוספת של 10% בלבד", אמרו
האוצר והרופאים מחריפים את הטונים
בפתח ישיבת המשא-ומתן, אמר ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר הסתדרות הרופאים, לממונה על השכר אילן לוין, כי התנהלותו האישית והתנהלות האוצר היא הסתה פרועה של הציבור נגד הרופאים. "הדברים שאמרת אתמול הם הסתה פרועה ומסוכנת נגד ציבור הרופאים. כל צעד של אלימות נגד רופאים יהיה על ראשך ומצפונך. אתה הכנסת לשיח הציבורי בישראל אלמנט שלא היה בו אף פעם וכל זה בשם מטרה כלשהי שיש לך".
"אתמול היה שבר רציני ומשמעותי מאד בדברים שאמרת. יש דברים לגיטימיים ויש שלא", הוסיף אידלמן. "לגיטימי מצדכם לעשות מה שאתם יכולים כדי למנוע שביתה. אבל לא לגיטימי להסית. לבוא לציבור ולומר שאנחנו רוצחים - אי-אפשר להחזיר את זה אחורה. אלו דברים שנחרטים ונצרבים. הרופאים משקיעים את כל חייהם להצלת חיי אדם - אז איך אפשר לדבר עליהם במונחים האלה?"
ד"ר אידלמן ציין כי כל פעם שישנה התקדמות במו"מ האוצר עושה הכל כדי לפוצץ ולעכב את ההתקדמות שהושגה. "ברור לכולם שיהיה הסכם, אבל את האמירות האלו אנשים יזכרו עוד 20 שנה קדימה. זה פגע ברקמה הכי עדינה ביחסים בין רופא וחולה. אני מבין שלא רוצים לטפל בבעיות המערכת אבל לא מבין את הרצון הזה להרוס בזדון הכל - זה בלתי נסבל".
סגן שר האוצר: "הנפת חרב השביתה פעם נוספת - חוסר אחריות"
סגן שר האוצר, איציק כהן, אמר בתגובה כי כל ניסיון של הרופאים להניף את חרב השביתה יהיה לא אחראי, לא מוסרי ומיותר. "הגיע הזמן שראשי ההסתדרות הרפואית יפסיקו להשלות את הציבור, יתחילו לדבר אמת ולדווח אמת ויכנסו לתהליך משא-ומתן על הנושאים בהם צריך לטפל", ציין.
לדבריו, "האוצר מציע מזה זמן רב לרופאים פתרונות מעשיים לבעיות האמתיות של מערכת הבריאות: הפריפריה, המתמחים והמקצועות במצוקה, אך הרופאים ממשיכים להיות אנוכיים ולדרוש תוספות שכר שמשרתות בעיקר את הרופאים הבכירים".
עוד אמר כהן כי הגיע הזמן שהרופאים יגלו אחראיות ויסירו את דרישתם לתוספת שכר רוחבית לכלל הרופאים, יסכימו להחתים שעון ויכנסו לתהליך משא-ומתן ענייני ומואץ כפי שמציע האוצר.
"אסור שהציבור ישלם בבריאותו בזמן שניתן להעביר את הסכסוך לבוררות ובכך למנוע פגיעה מיותרת בחולים. משרד האוצר ערוך בכל עת להיכנס לתהליך של בוררות תחומה ומוגבלת בזמן על-מנת לסיים את התהליך לטובת הציבור לרווחתו ולבריאותו", סיכם.

תאריך:  28/04/2011   |   עודכן:  28/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר הסתדרות הרופאים לממונה על השכר: "דבריך - הסתה פרועה"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
רק לא שרפ בבתי חולים
יעלמזיג  |  28/04/11 23:42
2
רופאים נכבדים אל לכם להכנע
פישלזון  |  29/04/11 19:24
 
- כל הכבוד
סיפורו  |  30/04/11 22:35
3
פגשתיו בביה"ח כרמל
ד"ר אידלמן ראוי  |  5/05/11 00:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירלי בר דיין
מאמן מכבי לקראת בני יהודה: "כבר קיבלתי העונה כל ביקורת אפשרית"
איתמר לוין
סניגורו של הנאשם בהוצאת כספים במירמה לקמפיין למען גלעד שליט יטען לאפליה של מרשו, בנימוק שמרשק מהתנועה הקיבוצית הוא שהיה צריך לעמוד במרכז כתב האישום
אלעזר לוין
ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, מסביר מדוע נכשלה תכנית שיפוץ הבתים    רק 40 בניינים בשיפוץ    מציע תכנית חילופית - חיזוק הבניין נגד רעידות אדמה ב-15,000 שקל לדייר
איתמר לוין
עופר עידה קיבל 36,000 שקל בשבעה מקרים של מתן הנחות והקלות על חשבון המדינה    ששון כהן, ה"מאכער" שתיווך במתן השוחד, נדון לשבעה חודשי מאסר
יפעת גדות
לאור העובדה שחלק מהציבור איננו מאמין במוצרים טבעיים החליטה הנהלת מעבדות צוף גלובוס לבדוק את המוצרים גם בכלים מדעיים קונבנציונליים    התוצאות - המוצרים יעילים כמו אנטיביוטיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il