X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלושה אסירים ביטחוניים, כולל מחבל שרצח 23 איש בפיגוע, טענו שנפגעו בעת חיפוש בתאיהם בכלא בבאר שבע ביהמ"ש קבע: השב"ס הפעיל כוח סביר על-מנת להגן על אנשיו
▪  ▪  ▪
כלא אשל שבבאר שבע [צילום: שב"ס]

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, עידו רוזין, דחה (26.4.11) את תביעתם של שלושה אסירים ביטחוניים, אשר דרשו לחייב את שירות בתי הסוהר לפצותם בטענה שהותקפו בעת חיפוש בתאיהם.
שניים מהאסירים עודם כלואים בבית הכלא "אשל" בבאר שבע, והשלישי הוא תושב רצועת עזה ששוחרר עם תום תקופת מאסרו. החיפוש בו מדובר בוצע בינואר 2007, בעקבות מידע מודיעיני ולפיו השלושה מחזיקים בתאיהם חפצים בהם התכוונו לתקוף את סגל בית הסוהר.
התובעים טענו, כי הסוהרים נכנסו לתא, תוך כדי שהם מכוונים את רוביהם כלפיהם ומפעילים אלימות מילולית ופיזית כנגדם, וכתוצאה מכך נגרמו להם פגיעות גופניות. השב"ס טען, כי פעל בעקבות מידע מודיעיני ומתך חשש לפגיעה בחיי סוהרים, וכי היה צורך בפעולות הפיזיות שננקטו לאור התנגדות האסירים לשתף פעולה לביצוע החיפוש. לדברי השב"ס, הוא פעל בזהירות ובמיומנות, תוך דאגה לשלום התובעים והלוחמים שהשתתפו בחיפוש.
עבדאללה אל-שראבי מרצה 23 מאסרי עולם בגין פיגוע באוטובוס בירושלים, בו נרצחו 23 בני אדם. הוא טען שהסוהרים גרמו לו ל"שני פצעי שפשוף באזור המצח ללא דימום + פצע שפשוף בכף רגל ימין, ללא דימום". במהלך המשפט התברר, כי חודשים אחדים לפני החיפוש איים אל-שראבי לפגוע בסוהרים, והדבר חייב זהירות מיוחדת בעת החיפוש בתאו.
עבד אל-פתח חסן דוחאן מרצה שלושה מאסרי עולם בגין הריגת שלושה חיילים. הוא טען ל"נפיחות קלה בברך ימין, ללא רגישות במישוש". בדיון התברר, כי במהלך מאסרו כבר נמצאו ברשותו דוקרן ומברג.
עבד אל-מועטי הניה ריצה 15 שנות מאסר בגין ניסיון רצח ושוחרר עם תום תקופת מאסרו. הוא לא הורשה להיכנס ארצה להעיד במשפט, אך בא-כוחו ביקש לברר את תביעתו על סמך עדותם של שני האסירים האחרים.
רוזין פתח באומרו, כי הגם שמדובר במחבלים, "אין בעובדה זו כדי ליתן לגיטימציה להשתמש נגדם בכח בלתי סביר, והדעת אינה סובלת התנהגות אלימה כנגד כל אסיר באשר הוא". ואולם, הוא מצא שעדויותיהם של אל-שארבי ודוחאן אינן מהימנות, בעוד עדויותיהם של מפקד הכלא והלוחם שפיקד על החיפוש נמצאו מהימנות ומדויקות.
על-פי עדותו של הלוחם, ששמו נאסר לפרסום, האסירים הביעו התנגדות לקיום החיפוש, הרימו מזרונים ואספו קופסאות שימורים כדי לתקוף את הסוהרים. מעדותו הובהר, שלא רק שהאסירים בתא 25 לא נשמעו להנחיות הסוהרים, אלא גם שעלה החשש לאיום על הסוהרים העומדים להיכנס לתא, ולכן היה נדרש לנקוט באמצעי אזהרה ולהפעיל אמצעים במטרה למנוע תקיפת סוהרים.
רוזין מוסיף: "אין כל ספק כי על הנתבעת חלה מידת האחריות הנדרשת כלפי הסוהרים, העובדים מטעמה. נוסף על כך, ובהתאם לדיני הנזיקין - לנתבעת חובת הזהירות המושגית בהפעלת יחידת מצדה, אשר ביצעה את החיפוש.
"חובה זו כרוכה בנטילת סיכון לא קטן, שמא מישהו ייפגע במהלך השלטת הסדר, לפיכך לסוהרים החובה לאזן בין הצורך לשמירת החוק והסדר במקום לבין הצורך להפעיל כח כדי להגן על בטחונם האישי או על ביטחון האסירים או על שלום הציבור בכללותו, ובכך לעשות ככל הניתן, בגדר מתחם הסבירות הקיים, כדי להגן על שלומו ובטחונו של הפרט". הוא מגיע למסקנה, כי הפעלת הכוח במקרה הנדון הייתה מידתית והשב"ס פעל כראוי.

תאריך:  01/05/2011   |   עודכן:  02/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עידו רוזין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוצפה של רוצחים: תבעו פיצויים מהשב"ס
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
חבל שהשופט הזה כבר לא יקודם. ל"ת
בניגוד לאג'נדה  |  2/05/11 09:00
2
מי זה המטומטם שבכלל מאפשר
הפאש הגאה  |  2/05/11 11:00
3
על מה ולמה הפליאה?
הניה  |  2/05/11 13:28
4
בו נתערב שהפרקליטות תערער ל"ת
חבורת חזירי השמאל  |  2/05/11 14:20
5
מי העורך דין שייצג?
החששן  |  2/05/11 14:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הבורר הוסיף הנמקות למרות שהצדדים קבעו בהסכם הבוררות שהפסק לא ינומק - אך בית המשפט קבע: מאחר שהפסיקתא שאימצה את הפסק לא כללה את ההנמקות, אין מקום לביטולו
איציק וולף
צבא סוריה מכביד את המצור על העיר הדרומית שהפכה לאחד ממוקדי המחאה נגד אסד    תושבים דיווחו לסוכנויות הידיעות כי טנקים יורים לעבר הבתים
איציק וולף
ראש הממשלה אמר בטקס הממלכתי לפתיחת יום הזכרון לשואה ולגבורה כי ספק בעיניו אם העולם למד את לקחי השואה    "היום קמים עלינו אויבים חדשים שמכחישים את השואה ותוך כדי כך מאיימים להשמידנו - אירן וגרורותיה, חיזבאללה והחמאס"
מערכת אתר ערוץ הספורט
שוער הנבחרת התנגש בקורה, טופל והוחלף בהפסקה. 0:1 קטן לסביליה
איציק וולף
נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר בטקס הממלכתי לפתיחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה כי גם לאחר השואה קיים עדיין משטר שראשיו הם מְכחישי שואה ומסיתי שואה לעיני כל    "הצמרת הפנאטית של אירן היא סכנה לעולם כולו ולאנושות כולה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il