X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נהג מואשם בסיכון חיי אדם משום שלטענת המשטרה נאלצה לנהל מרדף אחריו, אך הוא טוען שכלל לא נוהל מרדף ביהמ"ש קובע: הנוהל אינו "תרשומת פנימית" ואין סיבה לסווגו כ"שמור"
▪  ▪  ▪
'תרשומות פנימיות' אינן מהוות חומר חקירה [צילום אילוסטרציה: מ"י]

שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, נחמה נצר, הורתה (27.4.11) למשטרה לחשוף בפני נאשם את נוהל המרדפים על-פיו פועלים השוטרים.
סולימאן אל-נבארי מואשם בכך שנהג במהירות של 138 קמ"ש, לא נענה להוראת שוטר לעצור, הגביר את מהירותו והיה צורך לנהל אחריו מרדף. בשל כך הוא מואשם בסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.
אל-נבארי טוען שכלל לא נוהל אחריו מרדף, ועל-מנת להוכיח טענה זו, ביקש לחשוף את נוהל המרדפים של המשטרה. האחרונה טענה, כי מדובר בנוהל בסיווג "שמור" ולפיכך לא חל עליו חוק חופש המידע.
נצר ציינה, כי בתי המשפט הרחיבו את המושג "חומר חקירה" אותו יש לחשוף בפני נאשמים, כך שגם מסמכים וחומרים שאינם קשורים, לא לאישום ולא לנאשם, אך עדיין מקיימים אחר זיקה ולו שולית לאישום, ייחשבו כ"חומר חקירה". לעומת זאת נקבע, כי "תרשומות פנימיות" של רשויות אכיפת החוק אינן מהוות חומר חקירה.
לגבי נוהל המרדפים אומרת נצר, כי "נוהל משטרתי, שמעצם טיבו וטבעו אינו נוגע לתיק מסוים או להליך ספציפי, אלא הוא בגדר נייר עמדה של גורמי החקירה המכוון להנחיל נוהג מוסדר, עקבי ומבוקר של פעילות משטרתית-חקירתית, כזו או אחרת, אינו בגדר סיכום ואף לא בגדר 'תרשומת פנימית' וכל שכן, שאין בו משום ניתוח או הסקת מסקנות, על בסיס חומר ראיות גולמי בתיק מסוים".
נצר מוסיפה: "הואיל וכפי שנאמר לעיל, כל חומר הקשור ולו באופן עקיף לאישום ונוגע ליריעה הנפרסת במהלך האישום הפלילי הוא בגדר חומר חקירה, כי אז בוודאי שאין להלין ולהשיג על עתירת הנאשם להעמיד לעיונו את הנוהל הנזכר.
"משכך, ברור כי תגובת המאשימה כי מדובר בנוהל בסיווג 'שמור' וככזה, הוא אינו נגיש לציבור על-פי חוק חופש המידע, לא די בה, כדי לשלול זכותו של נאשם, לא רק מפאת מרכזיותה של זכות הנאשם להליך הוגן, אלא ובעיקר לאור הזיקה והרלוונטיות של אותו מסמך להגנת הנאשם".
נצר אומרת, כי היא עיינה בנוהל ו"לא מצאתי נימוק העשוי להצביע על צורך בחסיונו של המסמך, במיוחד כאשר אין בהוראות הנוהל משום חשיפה של דרכי פעולה, אמצעים טכנולוגיים ואחרים שבהם עושות שימוש רשויות החקירה. מתקשה אני לראות כי יש בחשיפת הוראות הנוהל משום העמדת סיכון לשלום הציבור ובטחונו".

תאריך:  02/05/2011   |   עודכן:  03/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נחמה נצר / NECHAMA  NEZER
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: לחשוף בפני נאשם את נוהל המרדפים המשטרתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
התפקיד לו מונה דיין אינו מאויש מזה שלוש שנים וחצי    נתניהו בחר בדיין מתוך רשימה מצומצמת של מועמדים אותם העמידה לפניו ועדת האיתור    דיין חבר בתנועת הליכוד ונחשב מקורב לנתניהו
איציק וולף
שר הביטחון אהוד ברק אמר כי ההחלטה האמריקנית להרוג את בן-לאדן בכל מחיר הייתה החלטה טובה    "החיסול - הישג יוצא דופן המשדר ישירות לתוך ראשי ארגוני הטרור על רצינות העולם החופשי במאבק בטרור"
עידן יוסף
הפולנים טוענים כי עסקה לאספקת מזל"טים ישראלים ליחידה מיוחדת של צבאם הופרה בידי אירונאוטיקס הישראלית    שווי העסקה - כ-40 מיליון שקל    המל"טים אמורים היו לפעול באפגניסטן, ואי הפעלתם במועד מסכנת חיילים ומרתיחה את דעת הקהל הפולנית    אירונאוטיקס: להד"ם
איציק וולף
נשיא ארצות הברית ערך מסיבת עיתונאים מיוחדת בעקבות חיסול אוסמה בן-לאדן ואמר כי מדובר ביום טוב לאמריקה    "ראינו רוח של פטריוטיות, אנשים גאים לחיות בארצות הברית"
עופר וולפסון
לאחר שההסתדרות הרפואית הודיעה כי לא תשוב לשולחן המו"מ במידה והממונה על השכר באוצר לא יחזור מכינויים "רוצחים" בדברים שאמר בראיון, חוזר בו לוין מהדברים    "השימוש במילה רצח אינו משקף עמדתי"    במקביל, הרופאים מחריפים העיצומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il