X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זאת לאחר שמוקדם יותר רכשה את ספלון ב-6.8 מיליארד דולר מודי'ס הותירה את תחזית הדירוג היציבה לטבע A3
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

על פי דיווח של העיתון היפני ניקיי, חברת טבע תרכוש את חברת Taiyo תמורת 490 מיליון דולר. טבע קבעה כיעד להגיע למחזור של מיליארד דולר ביפן ב-2015.
העסקה הנוכחית היא העסקה השלישית של טבע ביפן לאחר שטבע חתמה בדצמבר 2009 על הסכם לרכישת 66.7% מהונה של חברת Taisho היפנית תמורת סכום מוערך של 100 מיליון דולר. טיישו, מעסיקה 400 איש, ומייצרת 200 מוצרים גנריים ומשווקת אותם ישירות לבתי מרקחת, בתי חולים ומרפאות. קודם לכן חתמה טבע בספטמבר 2008 על הסכם ליצירת שותפות שווה עם חברת Kowa היפנית.
טבע עלתה בעקבות רכישת Taiso למקום ה 5 בין החברות הגנריות ביפן. על פי הערכות מחזור המכירות של המיזם המשותף של טבע ביפן מגיע ל-200 מיליון דולר.
יפן נחשבת כשוק גנרי מתעורר בגלל החדירה הנמוכה של תרופות גנריות בשוק זה ותוכניתה האסטרטגית של ממשלת יפן להגדיל את שיעור החדירה של תרופות גנריות ל-30% משוק התרופות המקומי עד ל-2012, במטרה להפחית את תקציב רכש התרופות במדינה שאוכלוסיתה היא מהמבוגרות בעולם.
מוקדם יותר היום הודיעה ענקית התרופות הגנריות על רכישתה של טפלון ב-6.8 מיליארד דולר.
"ספלון מופיעה על המסך שלנו מזה כמה שנים והיתה ברשימה המצומצמת של חברות שטבע מעוניינת לרכוש", אמר שלמה ינאי מנכ"ל טבע דקות ספורות לאחר הכרזת הרכישה של חברת ספלון תמורת 6.8 מיליארד דולר.
ינאי ציין שטבע ביקשה לרכוש את ספלון כדי לבסס ולהרחיב את תיק המוצרים הממותגים והמקוריים של החברה. לדבריו, נוהלו מגעים ממושכים בין שתי החברות בשנה האחרונה שהושעו בעקבות פטירתו ממחלה של מייסד החברה.
ינאי אמר שהצעת הרכש העויינת שהוגשה על ידי חברת Valeant במארס 2011 שימשה כזרז לחידוש ולהאצת השיחות. ינאי העריך שהעסקה מתבצעת במחיר אטרקטיבי לטבע משום שתגדיל את הרווח למניה כבר ברבעון הרביעי הודות לחסכונות של 500 מיליון דולר. הוא ציין את הנהלת החברה וצוות הפיתוח של החברה שבעל ניסיון רב בפיתוח ברישוי ובהשקת תרופות כאחד מנכסיה הגדולים.
ינאי אמר שלספלון 30 תרופות חדשות שנמצאות בשלב השני והשלישי של הפיתוח כשלגבי שלוש מתוכן כבר הוגשה בקשה לאישור לרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA). ינאי אמר שרכישת צבר התרופות בפיתוח של החברה הנרכשת מספק תשובה אסטרטגית לטווח ארוך לסוגיה של תלות במוצר אחד, הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה. צבר זה מספק תשובה גם לפקיעה הצפויה של תרופות מרכזיות של ספלון כמו ה-Provigil לטיפול בהפרעות שינה שהפטננט עליו יפקע ב‑2012. לדבריו, עובדה זו נלקחה בחשבון בתמחור העסקה.
סוכנות הדירוג מודי'ס הותירה בעינו את דירוג A3 של טבע
סוכנות הדירוג מודי'ס הותירה בעינו את דירוג A3 של איגרות החוב המבוטחות והלא מובטחות של טבע. תחזית הדירוג של החברה נותרה יציבה. מודי'ס אשררה את דירוג האשראי של טבע על רקע הרכישה של חברת ספלון תמורת 6.8 מיליארד דולר במזומן.
מודי'ס קובעת שהדירוג משקף את ההיגיון העסקי של העסקה, כולל סינרגיות של עלויות של 500 מיליון דולר בתוך 3 שנים, צבר מוצרים מבטיח ותזרים מזומנים טוב שמפצה על הידרדרות במדדי האשראי של טבע.
מודי'ס מעריכה שתזרים המזומנים פרופורמה של החברה, כלומר התזרים של החברה הממוזגת הוא 35% מהחוב הפיננסי של החברה, ותזרים המזומנים הפנוי של החברה הוא 24% מהחוב הפיננסי, והיחס של חוב לרווח התפעולי התזרימי של החברה הממוזגת הוא 2.1.
להערכת מודי'ס יחסים אלו חלשים עבור דירוג A3, אבל סביר להניח שישתפרו שכן טבע תפעל להקטין את החוב הפיננסי במהירות כפי שעשתה בעבר. הדרוג משקף גם את מעמדה המוביל של טבע בשוק הגנרי העולמי , תזרים המזומנים הפנוי של החברה והתחזית לצמיחה של עסקיה הגנריים.

תאריך:  02/05/2011   |   עודכן:  02/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שלמה ינאי / Shlomo Yanay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טבע רוכשת את Taiyo היפנית תמורת 490 מיליון דולר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ולמה המנ יה של טבע בדר"כ ביריד ל"ת
לא נמאס מהטרמית?  |  3/05/11 00:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דחה את בקשתה של מנרב להקפיא את המכרז עד להכרעה בעתירתה נגד זכייתה של שיכון ובינוי, תוך ביקורת על מנרב    קובע: המדינה תודיע מראש למנרב על התחלת עבודות הבנייה בקרקע
איתמר לוין
נהג מואשם בסיכון חיי אדם משום שלטענת המשטרה נאלצה לנהל מרדף אחריו, אך הוא טוען שכלל לא נוהל מרדף    ביהמ"ש קובע: הנוהל אינו "תרשומת פנימית" ואין סיבה לסווגו כ"שמור"
עופר וולפסון
התפקיד לו מונה דיין אינו מאויש מזה שלוש שנים וחצי    נתניהו בחר בדיין מתוך רשימה מצומצמת של מועמדים אותם העמידה לפניו ועדת האיתור    דיין חבר בתנועת הליכוד ונחשב מקורב לנתניהו
איציק וולף
שר הביטחון אהוד ברק אמר כי ההחלטה האמריקנית להרוג את בן-לאדן בכל מחיר הייתה החלטה טובה    "החיסול - הישג יוצא דופן המשדר ישירות לתוך ראשי ארגוני הטרור על רצינות העולם החופשי במאבק בטרור"
עידן יוסף
הפולנים טוענים כי עסקה לאספקת מזל"טים ישראלים ליחידה מיוחדת של צבאם הופרה בידי אירונאוטיקס הישראלית    שווי העסקה - כ-40 מיליון שקל    המל"טים אמורים היו לפעול באפגניסטן, ואי הפעלתם במועד מסכנת חיילים ומרתיחה את דעת הקהל הפולנית    אירונאוטיקס: להד"ם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il