X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר: אנשים שסבלו מעודף משקל או מהשמנה בגיל העמידה היו בסיכון גבוה ב-80% לסבול מסוג כלשהו של דמנציה בהשוואה לאנשים במשקל נורמלי
▪  ▪  ▪
להקדים תרופה למכה [צילום: AP]
עודף משקל בגיל ההתבגרות = השמנה חולנית בגיל הבגרות
יפעת גדות
שיעור ניכר של מתבגרים שמנים הפכו לאנשים הסובלים מהשמנה חולנית בגיל 30, כשההבדלים בין המינים נראים לעין בבירור * בקרב אנשים שסבלו מהשמנה בגיל ההתבגרות, שכיחות ההשמנה החולנית הייתה 37.1% בקרב גברים ו-51.3% בקרב נשים
לרשימה המלאה

קילוגרמים מיותרים בגיל העמידה נמצאו קשורים לסיכון גבוה יותר לדמנציה מאוחר יותר בחיים. כך עולה ממחקר חדש שעקב אחר תאומים משבדיה במשך 30 שנה.
למרות שהמחקר נעשה לא במטרה לקבוע כי דמנציה נגרמת ממשקל עודף, עורכי המחקר, מהמוסד קרולינסקה שבשבדיה, ציינו כי הראיות בהחלט מצביעות לכיוון זה.
ממצאי המחקר, שפורסמו בכתב העת "Neurology", מראים כי שליטה בשומן הגוף כבר בגיל העמידה חשובה למניעת דמנציה בשלב מאוחר יותר בחיים.
החוקרים ניתחו נתונים של קרוב ל-9,000 תאומים שבדים. כאשר היו המשתתפים בני 43, בממוצע, הם מסרו לחוקרים מידע לגבי המשקל והגובה שלהם. 30 שנה מאוחר יותר, בדקו החוקרים את אותם משתתפים בחיפוש אחר סימנים להידרדרות החשיבה ולליקויים בכישורי הזיכרון ואז אבחנו חלק מהם עם מחלת אלצהיימר או עם סוגים אחרים של דמנציה.
קרוב לאחד מכל שלושה מהמשתתפים סבלו מעודף משקל או מהשמנה בגיל העמידה, ואלו היו בסיכון גבוה ב-80% לסבול מסוג כלשהו של דמנציה בהשוואה לאנשים במשקל נורמלי. ככל שהמשקל של המשתתפים בגיל העמידה היה גבוה יותר, כך גבוה יותר היה הסיכוי שלהם לפתח דמנציה - או חשד לדמנציה, כלומר סימנים לבעיות חשיבה והסקת מסקנות, שאינם מספיקים לאבחון דמנציה.
בסך-הכל, כ-4% מהמשתתפים במחקר אובחנו עם דמנציה, ו-1%-2% עם חשד לדמנציה.
למרות הקשר בין הקילוגרמים הנוספים בגיל העמידה לדמנציה בשלב מאוחר יותר, כשהחוקרים בדקו 137 תאומים בהם אחד האחים פיתח דמנציה והשני לא - הקשר לעודף משקל בגיל העמידה הצטמצם במידה משמעותית.
בין אם הגנים הם שגורמים לנטייה של אדם לסבול מעודף משקל בגיל הבגרות, ובין אם הרגלי אכילה גרועים הם שתורמים לכך, ההסבר ההגיוני לקשר לדמנציה הוא שרקמת השומן בגוף משחררת הורמונים ותאים אחרים שמשפיעים על תפקוד המוח. בנוסף, ידוע כבר כי עודף משקל מעלה את הסיכון לסוכרת ולמחלות לב וכלי דם - ואלו מצבים הקשורים לסיכון גבוה יותר לדמנציה. יש לציין כי הקשר בין משקל לדמנציה נשאר גם לאחר שהחוקרים לקחו מחלות אחרת בחשבון.
הממצאים מהווים את העדויות העדכניות ביותר לכך שדמנציה ואלצהיימר מתחילים הרבה לפני שהסימנים והתסמינים מופיעים, ולכן אנשים צריכים להבין כי מה שהם עושים היום יכול להשפיע עליהם 30 או 40 שנה מאוחר יותר, וכשמדובר בשמירה על משקל בריא, הרי שמה שטוב לגוף טוב גם למוח.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  03/05/2011   |   עודכן:  03/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
באחד המחקרים המקיפים מסוגו נמצא כי מי שסובלים ממחלת לב כלילית, ויש להם אפילו כרס קטנה, נמצאים בסיכון גבוה יותר למוות מאלו שהשומן מצטבר במקום אחר בגופם
אלעזר לוין
גם בכיר שני בכלל, אורי לוי, פורש    בסט יבוא במקום אברמוביץ'    אחד מתפקידיו של בסט הועבר לשי פוגל – התפקיד השני לא אויש    בסט הודח לפני שנה וחצי מראשות אגף הביטוח הכללי, וחיפש הזדמנות נאותה לפרוש מהקבוצה    יקבל סמכויות נרחבות בהראל
אביתר בן-צדף
קולונל טאנל, המח"ט, קודם בינתיים לתפקיד אחר    לו היה נותר בתפקידו, היה מחבר הדוח ממליץ להדיחו    הדוח הודלף, בין השאר, לעיתון הגרמני "דר שפיגל"
מירב ארד
ההקלה הייתה אמורה להיכנס לתוקף ב-29 באפריל    בנציבות האירופית מסבירים כי הדחייה נעשתה בין היתר כדי למנוע בלבול בקרב ציבור הנוסעים
יואב יצחק
גילת יצא לחופשה בת כמה שבועות מעיתונו ישראל היום כדי להשלים ספר על אריה דרעי    מטרתו: לפגוע ככל-שניתן בסיכוייו של דרעי להצליח לשוב לפוליטיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il