X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דוח מלר"ז לשנת 2010 על בדיקות קרינה סלולריות בישראל הרוב המכריע (1021) של המקומות שנמדדו, המהווים 96.77%, מצוי בתחום של 2.5 מיקרו לסמ"ר כשההנחיה של המשרד להגנת הסביבה עומדת על 40 מיקרו ואט לסמ"ר
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

בצל תוצאות המכרז הסלולרי לשני המפעילים החדשים של הסלולר, מפרסמת היום (ג', 3.5.11) מלר"ז - המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר בישראל - את הדוח השנתי של בדיקות קרינת האנטנות הסלולריות אותן ערכה העמותה.
חשוב להדגיש כי עמותת מלר"ז בודקת את הקרינה הסמוכה אומנם לאנטנות הסלולריות אך היא עושה זאת בגן הילדים הסמוך, בחדרי הכיתות בבית הספר, בחדרי שינה בבתים פרטיים ובמשרדים. הקרינה הנמדדת כוללת את הקרינה הנקלטת באותם מקומות מהאנטנות הסלולריות אך ייתכן שנקלטות בבדיקה מוקדי קרינה נוספים ידועים וסמויים.
הרוב המכריע (1021) של המקומות שנמדדו, המהווים 96.77%, מצוי בתחום של 2.5 מיקרו לסמ"ר כשההנחיה של המשרד להגנת הסביבה עומדת על 40 מיקרו ואט לסמ"ר (התקן הבריאותי הוא 400 מיקרו ואט לסמ"ר). למניעת ספק, אף 34 הבדיקות האחרות הן בתחום המומלץ על-ידי המשרד להגנת הסביבה אולם לגבי 6 מדידות נמצא כי הקרינה היא מעל 10 מיקרו ואט לסמ"ר.
מלר"ז ממשיכה בפרויקט ייחודי ומבצעת בדיקת קרינה ביישובים מוניציפליים (עיריות ומועצות), הכוללת את כל מוסדות החינוך ומבני הציבור הקיימים ביישוב. בסיום המדידות מקבל ראש הרשות תיק מאורגן ומסודר הכולל בתוכו פירוט של כל המדידות שנעשו בתחום היישוב, וכן מדיה דיגיטלית אשר בה מפורטים כל דוחות המדידות שבוצעו, לצורך פרסומם באתר האינטרנט המקומי.
עמותת מלר"ז מציגה את המספר הגדול ביותר של בדיקות, מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום. הבדיקה של הקרינה נעשית על-פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה ומבוצעת על גבי חצובת עץ מיוחדת שנבנתה לבדיקת קרינה ומנטרלת את ההשפעה של גוף האדם על הקרינה. מעבר לכך פועלת מלר"ז מול חברות הסלולר להפחתת הקרינה ולעבוד בתקנים הנמוכים באופן משמעותי מאלו שנקבעו על-ידי המשרד להגנת הסביבה ובדגש מיוחד על מוסדות החינוך.
בכל ששת האתרים בהם נמדדה הקרינה שמעל 20 מיקרו-ואט לסמ"ר, אך פחותים מהתקן של המשרד להגנת הסביבה (40 מיקרו-ואט לסמ"ר) הסכימו חברות הסלולר להפחית את הקרינה מיידית בשיתוף פעולה עם האזרחים.
חיליק רוזנבלום, יו"ר עמותת מלר"ז: "עמותת מלר"ז ממשיכה להוביל בישראל בבדיקה וניטור קרינה אנטנות סלולריות מתוך דאגה כנה ואמיתית לבריאות הציבור. מלר"ז נמצאת בתהליך הסמכה של הרשות להסמכת מעבדות והינה מועמדת בשנה זו להיות הראשונה והיחידה בישראל לקבל תואר כמעבדה מוסמכת לבדיקות קרינה.
"שיתוף הפעולה המתרחש כיום בין החברות הסלולריות ובין אזרחי המדינה הוא דבר שאין לו אח ורע בעולם ואנו שמחים כי הגענו ליצור פעילות משותפת זו כשיש צורך בהפחתת הקרינה לדעתנו, למרות שאין חריגה על-פי המלצת המשרד להגנת הסביבה. אנו מקווים כי אף חברות הסלולאריות החדשות ישתפו פעולה עמנו באותה המידה לשביעות רצון הציבור בישראל".

תאריך:  03/05/2011   |   עודכן:  03/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברות הסלולר מפחיתות את הקרינה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אני לא בטוח איך הם בודקים
NO RADIATION FOR   |  4/05/11 10:46
 
- יש דרך לדעת
מומחה קרינה  |  5/05/11 11:03
2
נוכחי
דניס  |  4/05/11 15:17
3
בדיקת קרינה
רוניתי  |  5/05/11 09:57
4
אסור להאמין לאף אחד חובה לבדוק
ארי וולפי  |  5/05/11 17:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
פישר: הלוואה צמודת מדד זולה בטווח הקצר מהלוואת פריים   המפקח על הבנקים: "הלוואות בריבית פריים הן מלכודת דבש, והזוגות הצעירים שבויים בהן"    האשראי לדירות כבר מהווה 26% מכלל האשראי הבנקאי - סיכון לבנקים    "הפתרון - הגדלת ההצע"
עידן יוסף
חמשת העצורים, ממוצא בנגלדשי, נתפסו בעודם מצלמים מרכב את הכור הגדול ביותר באירופה    משטרת מנצ'סטר אומרת כי אין אינדיקציה כי ביקשו לנקום את הריגתו של בן-לאדן
מירב ארד
ברק הוא דיפלומט בכיר ומנוסה, אשר שירת במגוון רחב של תפקידים בארץ ובחו"ל    ליברמן: ברק הוכיח יכולת ניהול גבוהה והבנה של צרכי התפקיד
עופר וולפסון
הוועד המנהל של רשות השידור, בראשות היו"ר הטרי אמיר גילת, החליט על ביטול המשרות שאוישו בעבר ללא מכרז    בין המשרות: מנהל הטלוויזיה הישראלית ומנהל "קול ישראל"
מחלקה ראשונה
חוקרים אמריקנים וקנייתים סבורים כי האדם הקדמון שוטט באותם שדות פרא בהם שוטטו גם הזברות, החזירים וההיפופותמים והעדיף לאכול עשב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il