X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מורי המכינות ישביתו את הלימודים לאור פיצוץ המשא-ומתן בינם לבין הנהלת האוניברסיטה טוענים כי בניגוד לסיכום הראשוני, מתנה האוניברסיטה תנאים סוציאליים מסויימים בהרחבת שעות הלימוד יו"ר ארגון הסגל האקדמי הזוטר: "ההנהלה מזלזלת באינטילגנציה שלנו" ההנהלה בתגובה: "הגשנו למורים חבילה משופרת, למרות שהם כבר נהנים מהתנאים הטובים בארץ"
▪  ▪  ▪
אוניברסיטת בן-גוריון [צילום: AP]

המרצים האקדמאים במכינות באוניברסיטת בן-גוריון, יחזרו לשבות מחר (ד', 4.5.11) ללא הגבלת זמן, לאור הפיצוץ במשא-ומתן בינם לבין הנהלת האוניברסיטה.
ההחלטה על השביתה התקבלה לאחר שהנהלת אוניברסיטת בן-גוריון חזרה בה לטענתם מטבלאות השכר אותן הציגה בכל פגישותיה הקודמות, בטענה כי הן "שגויות", ובמקומן הציגה, בפגישה האחרונה, טבלאות שכר נחותות משמעותית מהראשונות.
המשא-ומתן על תנאי העסקת המרצים האקדמאים במכינות החל בחודש ינואר. גם לאחר זמן רב, כשלא גובשה כל הצעה מטעם האוניברסיטה לשיפור העסקתם הירודה של המרצים, יצאו המרצים לשביתת אזהרה בת יומיים אשר הורחבה לשבוע. באותו שבוע התקיימה פגישת התיווך. בפגישת התיווך הציעה הנהלת האוניברסיטה תנאי העסקה הנשענים על טבלאות שכר המקובלות על מורי המכינה, אולם בפגישה האחרונה כאמור הציגה האוניברסיטה טבלאות שכר אחרות, אשר לטענת המרצים נחותות באופן משמעותי מאלה עליהן סוכם במקור. הנהלת האוניברסיטה טענה לדבריהם כי היא נשענה על טבלאות שכר "שגויות" במפגשים הקודמים, והציעה כי אפשר יהיה להוסיף זכויות סוציאליות כמו קרן השתלמות, אך בתמורה דרשה הגדלה משמעותית במספר שעות ההוראה - 40 שבועות בשנה - של מרצי המכינות. חשוב לציין כי מרצים אקדמאים באוניברסיטאות אחרות בארץ מלמדים בין 20 ל-27 שבועות בשנה.
מורי המכינות, רובם בעלי תואר שני וחלקם בעלי תואר דוקטור, דורשים לשפר את תנאי העסקתם, הנחותים לדבריהם אפילו בהשוואה למורים מן החוץ באוניברסיטאות. בין היתר, המורים מועסקים מדי שנה למשך שמונה חודשים ומפוטרים לתקופה של ארבעת החודשים הנותרים, ללא צבירת ותק, ללא אפשרויות קידום וללא העלאת שכר בכל שנות העסקתם. במהלך חודשי העסקתם, הם זכאים לשני שלישים בלבד מהשכר של המורים מן החוץ באוניברסיטה, בעלי תארים מקבילים. גם לאחר פיטוריהם, הם נדרשים להמשיך לעבוד ולבדוק את בחינות הסיום למרות שהם אינם מקבלים על כך תשלום.
"מעמדם של מורי המכינות - גרוע משל עובדי קבלן"
ארז יפרח, נציג המכינות בוועד ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת בן-גוריון, אמר בתגובה: "הנהלת האוניברסיטה הציגה לפנינו מודל שאמור להיטיב את תנאי העסקתנו אולם מתברר שהוא יוביל לפגיע קיצונית בשכרם של המורים. חשבון פשוט הביא אותנו למסקנה כי בחוזה העסקה החדש תנאי השכר שלנו ייפגעו - למעשה מציעה לנו ההנהלה לעבוד יותר ולהרוויח פחות. ההצעה של הנהלת האוניברסיטה היא למעשה עלבון לאינטליגנציה של המרצים האקדמאים במכינות. מדובר במורים מסורים, שמכינים סטודנטים לקראת לימודים אקדמיים ומסייעים להם להשלים בגרויות ואף מלמדים חומר נוסף הכלול במסגרת לימודי שנה א', תפקיד אותו הם ממלאים לעתים למעלה מ-10 ואף 15 שנה. במהלך התקופה הזאת, מדי שנה הם נותרים בלי פרנסה במשך ארבעה חודשים תמימים ונאלצים לפנות ללשכת התעסוקה. כדי להגיע למשכורת שמאפשרת לפרנס משפחה, רבים מהם עובדים בהיקף שהוא למעלה ממשרה מלאה. מופרשת עבורם פנסיה מינימלית בלבד, וגם כאשר משכורתם מגיעה לסף סביר, הפנסיה מופרשת רק עד תקרת השכר הממוצע במשק. רוב המרצים עומדים להיות מפוטרים בחודש הקרוב והנהלת האוניברסיטה הדגישה כי כל הסדר, באם יושג, ייושם החל משנה הבאה כך שהמרצים שוב נשלחים ללשכת התעסוקה".
ד"ר אסתר סרוק, יו"ר הפורום המתאם של הסגל הזוטר בכלל האוניברסיטאות, הוסיפה כי "מעמדם של מורי המכינות גרוע משל עובדי קבלן. היחס כלפיהם מתבטא במדיניות ה'הפרד ומשול' של האוניברסיטה, שפנתה לארגון הסגל האקדמי הזוטר בקיץ האחרון בדרישה להוציא את מורי המכינות מהארגון, דבר שיבטל את מעט ההישגים שהושגו עבורם בהסכם הקיבוצי שנחתם בשנת 2008, וזאת כנראה במטרה להופכם לעובדי קבלן. יש לציין, שיחידת המכינות היא יחידה רווחית, דבר שמעורר את התחושה, שהנהלת האוניברסיטה שואפת כנראה להגדיל עוד יותר רווחיה מן המכינות על חשבון עובדי ההוראה החלשים ביותר".
"לטענות המורים אין כל אחיזה במציאות"
מהנהלת אוניברסיטת בן-גוריון נמסר בתגובה: "האוניברסיטה תמהה על ההשבתה הפראית שיזמו מורי המכינות באוניברסיטה, תוך כדי ובעיצומו של המשא-ומתן המתנהל בין הצדדים".
סמנכ"ל משאבי אנוש של האוניברסיטה, פנינה קרן, דחתה על הסף את הטענות הכלולות בהודעה שהפיצו מורי המכינות בטענה כי אין להן כל אחיזה במציאות: "אוניברסיטת בן-גוריון הסכימה לשפר למורי המכינות באוניברסיטת בן-גוריון, עוד בטרם הושלם המשא-ומתן במישור הארצי, שבו הם יקבלו מה שיושג במסגרת זו בנוסף למה שיושג ברמה המקומית ואף מקיימת עמם משא-ומתן אינטנסיבי. זאת, למרות שכבר היום נהנים מורי המכינות באוניברסיטה מהתנאים המשופרים ביותר בארץ - יותר מרוב המוסד האקדמיים".
קרן ציינה עוד כי ההנהלה הגישה למורים חבילה משופרת שבה שופרו תנאי העסקתם בנושאים כגון קרן השתלמות, קרן פנסיה מלאה, ומשכורת עבור 12 חודשי עבודה, על-אף שבפועל הם מלמדים לטענתה הם מלמדים 9-8 חודשים בשנה במשרה מלאה. "לגופן של הטענות - ובניגוד לטענתם - לא חזרנו משום טבלאות שכר. יתרה מכך - חרף התנהגותם האגרסיבית והמתלהמת ותחת איומי שביתה, אנחנו ממשיכים לקיים עמם משא-ומתן אינטנסיבי וענייני, על-מנת לצמצם את הפערים ולהגיע להסכמות".

תאריך:  03/05/2011   |   עודכן:  04/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממחר: שביתה ללא הגבלת זמן במכינות באונ' בן-גוריון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אלו הנתונים העולים ממחקר שבחן הפרעות פוסט טראומטיות של נפגעים קל בתאונות דרכים ) בקרב 3% יימשכו הסימנים גם שלושה חודשים לאחר התאונה
מירב ארד
עו"ד שמוליק גרוסמן - יו"ר חטיבת שירותים לעסקים    אורן רווח - יו"ר חטיבת התמרוקים    טל זהר עבדה - יו"ר איגוד זירות מסחר בשוק ההון
עידן יוסף
תקלת מערכת חייבה נוסעים שלא היו אמורים לשלם    החברה קוראת למי שחויב לחינם לפנות אליה לצורך קבלת זיכוי
עופר וולפסון
דוח האינפלציה של בנק ישראל לרבעון הראשון של השנה מצביע על עלייה של 0.7% במדד המחירים ברבעון - העולה משמעותית על יעדי הממשלה    הבנק מזהיר: "המשך עליית מחירי הדירות - יסכן יציבות המשק"
יפעת גדות
דוח מלר"ז לשנת 2010 על בדיקות קרינה סלולריות בישראל    הרוב המכריע (1021) של המקומות שנמדדו, המהווים 96.77%, מצוי בתחום של 2.5 מיקרו לסמ"ר כשההנחיה של המשרד להגנת הסביבה עומדת על 40 מיקרו ואט לסמ"ר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il