X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מתוכנית אותה מקדמת המועצה הארצית לתכנון ובנייה בשנת 2050 צפוי בישראל מחסור במים בהיקף של 845 מיליון מטר מעוקב לשנה, כאשר בישראל יהיו אז כ-12 מיליון תושבים
▪  ▪  ▪
מתקן התפלה בחדרה [צילום: יח"צ]

בשנת 2050 צפוי בישראל מחסור במים בהיקף של 845 מלמ"ש (מיליון מטר מעוקב לשנה). לפיכך, תוכנית שבה דנה (יום ג', 3.5.11) המועצה הארצית לתכנון ובנייה מציעה להקים חמישה אתרי התפלה גדולים חדשים שיספקו את צרכי המים בישראל. התוכנית הינה חלק מתוכנית המתאר הארצית לאתרים להתפלת מי ים שהוכנה על-ידי מנהל התכנון במשרד הפנים.
מן המידע שהוצג על-ידי רשות המים וצוות התכנון עולה כי בשנת 2050 תידרש התפלת מי ים בהיקף של 1750 מלמ"ש על-מנת לעמוד בצריכה הצפויה בישראל וברשות הפלשתינית. לשם השוואה, היקף ההתפלה הנוכחית בישראל עומד על כ-250 מלמ"ש בשנה.
אומדן הביקוש למים חושב לפי צריכה לחקלאות ולתעשיה, הקצאת מים לטבע, הפרשה בהתאם להסכמים מדיניים עם ירדן והרשות הפלשתינית וצריכה למחייה לנפש בהתאם למספר הנפשות הצפויות בישראל. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ב-2050 יהיו בישראל כ-12 מיליון תושבים. לפיכך, אומדן הצריכה לנפש לשנה הינו קרוב ל-2 מיליארד מטר מעוקב מים. יש לציין, כי היקף הצריכה לשתייה הינו כאחוז אחד מכלל הצריכה הצפויה.
המועצה הארצית הנחתה את צוות התכנון לפעול לאיתור אתרים עבור חמשת מתקני ההתפלה העתידיים, כך שההיקף הכולל של ההתפלה יעמוד על 1750 מלמ"ש בשנת 2050, כפי שנדרש. המהלך נעשה במקביל להמשך הפעילות שנעשית להגברת תפוקת ההתפלה מן המתקנים הקיימים.
כיוון שהתחזיות, עליהן התבססה ההערכה, מלוות באי ודאות גבוהה יחסית, בין השאר לאור האפשרות להתפתחויות טכנולוגיות עתידיות, החליטה המועצה הארצית כי איתור ותכנון האתרים ייעשה תוך קביעת מנגנון בדיקה ועידכון של הנחות היסוד ותחזיות הצריכה למים מדי מספר שנים.
"ישראל יכולה לחסוך כחצי מיליארד מ"ק לשנה באמצעות ניהול נכון"
בעקבות החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה להקים חמישה מתקני התפלה חדשים עד 2050, מסר גדעון ברומברג, המנכ"ל הישראלי בארגון ידידי כדור הארץ המזה"ת, כי "התפלה לבדה איננה פתרון קסם שיפתור את מחסור המים של ישראל, ואין להסתמך על הדבקת ביקושים בלבד. בנייתם של עוד ועוד מתקני התפלה היא איוולת נוראה, מאחר שהביקושים רק ימשיכו לגדול עם הצמיחה באוכלוסיה. הדבר שקול לבניית כבישים נוספים, המגדילים את כמות הצריכה של תחבורה פרטית ולא פותרים את בעיית העומס בטווח הארוך".
לדברי ברומברג, "ישראל יכולה לחסוך כ-500 מיליון מ"ק לשנה באמצעות ניהול ביקושים לחסכון במים באמצעים פשוטים שלא יפריעו לצרכן הקצה, כגון שימוש במים אפורים להדחת אסלות".
ברומברג הוסיף כי אין לשכוח את המשמעות הכלכלית של מתקני ההתפלה: "ישראל השכילה לקדם חוק מים מודרני הקובע כי המים הם נחלת כלל הציבור, אך הקמת מתקני התפלה מעבירה למעשה את המים לידיים פרטיות וחותרת תחת עיקרון זה. התפלה היא למעשה הפרטה של משק המים, המעודדת גידול ביקושים נוסף ובאופן זה תגרום לעליות נוספות במחירי המים".

תאריך:  03/05/2011   |   עודכן:  03/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עד 2050 יוקמו חמישה מתקני התפלה חדשים בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל רוט
תוכניית ההימורים תכלול עוד ענפים. השרה: "ההשקעה בספורטאים תגדל"
איציק וולף
נציגי חמאס ופתח חתמו בקהיר על טיוטת הסכם הפיוס בין הפלגים    טקס החתימה המרכזי יתקיים מחר בנוכחות חאלד משעל ואבו מאזן    נתניהו קרא לראש הרשות הפלשתינית לבטל את ההסכם הפוגע קשות בתהליך השלום
איתמר לוין
רובינשטיין קורא לבתי המשפט לשלוח נאשם לקבלת תסקיר מן הממונה על עבודות שירות, רק אם הוא סבור שייתכן שבסופו של דבר זה יהיה אכן העונש שייגזר עליו
שירלי בר דיין
נוער: לוגסי וקהת הבקיעו בתוספת הזמן. עמיר תורג'מן: גדולים מהחיים
איתמר לוין
המדינה תבקש להטיל מאסר בפועל על השחקן והמפיק, שלא שילם מיסים בחברה שבבעלותו בשנים 2002-2000    הסניגור ביקש לדחות את הטיעונים לעונש משום ש"לנאשם יש התחייבויות אחרות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il