X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ארגון הבריאות העולמי מזהיר:

כאבי ראש - מחיר עולמי גבוה

הארגון מדווח כי 47% מאוכלוסיית הבוגרים העולמית סובלים מהפרעות של כאבי ראש והעלויות הפיננסיות לחברה בעקבות אובדן פריון עבודה הן עצומות במדינות האיחוד האירופי בלבד, 190 מיליון ימים הולכים לאיבוד משבוע העבודה בכל שנה בגלל מיגרנות
▪  ▪  ▪
לא הולכים לעבודה [צילום: פלאש 90]

כמעט מחצית מהאנשים הבוגרים בעולם כולו סובלים מהפרעות של כאבי ראש כמו מיגרנות וכאבי ראש מתחי, ולבעיה יש השלכות כלכליות וחברתיות עצומות. כך בדוח שפרסם אמש (ג', 3.5.11) ארגון הבריאות העולמי.
ולמרות הנתונים, כאבי ראש ברובם עדיין לא מוכרים, לא מאובחנים ולא מטופלים, והידע המצומצם על הנושא והעול שהם מהווים הם נושאים שטעונים שיפור מיידי.
הארגון, שפרסם את ה'אטלס העולמי של כאבי ראש', מדווח כי 47% מאוכלוסיית הבוגרים העולמית סובלים מהפרעות של כאבי ראש והעלויות הפיננסיות לחברה בעקבות אובדן פריון עבודה הן עצומות. במדינות האיחוד האירופי בלבד, 190 מיליון ימים הולכים לאיבוד משבוע העבודה בכל שנה בגלל מיגרנות.
כאבי ראש והפרעות מיגרנה לא מוערכים כראוי על-ידי מערכת הבריאות, הדיווח עליהם אינו מספיק והם זוכים לתשומת לב מועטה מדי, כך לדברי מי שעומד בראש המחלקה לבריאות מנטלית בארגון הבריאות העולמי, שחאר סקסנה. כאבי ראש עשויים לגרום לקושי עצום לאנשים רבים ולמנוע מהם את היכולת לעבוד. במהלך התקפי מיגרנה, לדוגמה, 90% דחו את ביצוע מטלות הבית, כמעט שלושה רבעים היו מוגבלים בביצוע המטלות בעבודה ומחציתם לא הגיעו כלל לעבודה.
מיגרנות משפיעות על אחת מכל שש נשים ועל אחד מכל שנים-עשר גברים, ועל-פי הערכות מדובר בהפרעה המוחית היקרה ביותר במדינות האיחוד האירופי ובארצות הברית.
הדוח של הארגון מגלה כי הפרעות של כאבי ראש גורמות לנכות זמנית משמעותית: בכל העולם, מיגרנות בלבד הן הגורם ל-1.3% מכל הנכויות הנובעות ממחלות, והערכות הן כי כל סוגי כאבי הראש יחד אחראים למספר כפול מזה.
המיגרנות אחראיות לאובדן של 400,000 ימי מחלה בכל שנה בקרב מיליון איש במדינות המפותחות, ובמדינות האיחוד האירופי העלות השנתית הנובעת מכאבי ראש עומדת על 155 מיליארד אירו.
הממשלות צריכות להתייחס לנושא ברצינות רבה יותר, לתרגל רופאים באבחון הפרעות של כאבי ראש והטיפול בהן, ולהבטיח זמינות של טיפול תרופתי מתאים ושימוש נכון בו, אמר סקסנה.
צוות מדענים בינלאומי דיווח בשנה שעברה כי זיהה בפעם הראשונה גורם סיכון גנטי הקשור למיגרנות - ממצא שיוכל לסלול את הדרך לטיפולים חדשים למניעת התקפי מיגרנה.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  04/05/2011   |   עודכן:  04/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כאבי ראש - מחיר עולמי גבוה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תקנו את ההפניה
shikeh  |  4/05/11 14:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
רשות התיירות התאילנדית מקדמת מהלך במסגרתו יוצעו יותר מ-200 דילים הכוללים מגוון טיפולים קוסמטיים ורפואיים בשילוב לינה ואירוח תאילנדי במחירים אטרקטיביים
איציק וולף
בכיר חמאס: מי מסוגל לאלץ פלשתיני לוותר על זכותו בפלתין ובה בעת להכיר בבעלות של הפולנים האתיופים ובני הפלאשמורה על הארץ הזאת?    ממשל חמאס בעזה הוציא להורג פלשתיני שנחשד בשיתוף פעולה עם ישראל
איציק וולף
עמרם מצנע הודיע על כניסתו למירוץ לראשות מפלגת העבודה    "אני מאמין ובטוח שמפלגת העבודה, שבנתה, הקימה והזניקה את ישראל לגדולים שבהישגיה היא עדיין הבית האמיתי של אנשי השלום, העבודה והחברה בישראל"
עידן יוסף
יפעלו עד 03:30 לפנות בוקר כדי לאפשר לחוגגים להיות במוקדי הבילוי
אורן מג'ר
גארי בקר, פרופ' לכלכלה באוניברסיטת שיקגו המשתתף בכנס מילקן מציע לשנות את שכר הבכירים לאופציות שניתן לפדות רק כעבור כמה שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il