חברת דור אלון גז מדווחת (יום ד', 4.5.11) על עלייה של כ-20% במהלך החודשים האחרונים במספר כלי הרכב שתדלקו בתחנות התדלוק בגז של החברה ברחבי הארץ.
את העלייה מסבירים בחברה בעלייה החדה במחיר הבנזין בחודשים האחרונים והגברת המודעות לנושא התדלוק בגז. לאחר עליית מחירי הבנזין האחרונה והורדת מחירי הגז, עומד היום הפער ביניהם על קרוב ל-4 שקלים. לאור הגידול במספר כלי הרכב המונעים בגז בישראל הודיעה החברה על כוונתה לפתוח במהלך החודשים הקרובים תחנות נוספות לתדלוק בגז ברחבי הארץ.
בישראל נעים כיום למעלה מ-20,000 כלי רכב ממונעים בגז ומדי חודש נעשית הסבה לגז במאות כלי רכב נוספים. הסבת כלי הרכב לגז כרוכה בהתקנה של מערכת הגפ"מ בעלות חד פעמית של כ-8,000 שקלים באחד ממרכזי ההסבה הפרוסים ברחבי הארץ. לצד החיסכון הכספי לשימוש בגז יש גם יתרונות נוספים - פליטת מזהמים נמוכה יותר, מנוע שקט יותר והארכת חיי המנוע וצנרת הפליטה.
מספר התחנות בגז צפוי לגדול פי שניים לאור העלייה במחירי הבנזין גוברת ההתעניינות באפשרות של רכבים ממונעים בגז גם מצד חברות הליסינג והחברות הגדולות במשק. בימים אלו מתקיימים מגעים בין מספר חברות גדולות בתחום התקשורת להסבת צי הרכב לרכבים ממונעים בגז. עם הגידול במספר כלי הרכב צפוי גידול גם במספר תחנות התדלוק בגז, אשר עומד היום על כ-55 תחנות.
ל"דור אלון גז" 22 תחנות תדלוק בגז בפריסה ארצית רחבה - כמחצית מכלל תחנות התדלוק בגז בישראל. במהלך שנת 2011 צפויות לקום שבע תחנות נוספות בנתניה, ירושלים, תל יצחק, צומת בני דרום, צומת דבירה, מצפה רמון וקיבוץ עינת.
אלי משגב, מנכ"ל חברת דור אלון גז, מסר בתגובה: "אנו מזהים מגמה ברורה של עלייה בשימוש בכלי רכב ממונעים בגז. העלייה היא תוצאה ברורה של הזינוק החד במחירי הבנזין בישראל. ככל שמחיר הבנזין ימשיך ויעלה כך יגדל גם מספר כלי הרכב הממונעים בגז בכבישי ישראל. לאור החיסכון המשמעותי בכל תדלוק, העלות החד פעמית להתקנת מערכת הגפ"מ הופכת להיות לזניחה יותר ויותר, זאת לצד כמובן התרומה הסביבתית המשמעותית שיש לרכב ממונע גז בהפחתת פליטת המזהמים. כניסה של חברות ליסינג וציי הרכב של החברות הגדולות במשק יכולה להביא לפריצת דרך ממשית בתחום".