X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זאת בשל החשש מחילול שבת משרד החינוך טרם נענה לבקשה לדחות את החופשה בימים בהם חל ל"ג בעומר במוצ"ש לימי ראשון באופן שבו המדורות יודלקו בראשון בערב
▪  ▪  ▪
חסידי תולדות אהרון שמחים עם פעוטות בני 3 שהובאו למירון לטקס החלאקה בל"ג בעומר [צילום: פלאש 90]

הדלקת המדורה המרכזית של ל"ג בעומר במירון, תהיה בשעה 22:00 ולא ב-20:00 כבכל שנה, כשעתיים אחרי צאת השבת.
מועצת הרבנות הראשית לישראל צפויה לקרוא לציבור לדחות את הדלקת מדורות ל"ג בעומר מליל ל"ג בעומר ליום ראשון בשעות האור. הקריאה נובעת מהחשש לחילול השבת הכרוך באיסוף קרשים למדורות, משאר ההכנות למדורה ומעצם הדלקת המדורות בטרם תצא שבת.
פנייה למשרד החינוך, לדחות את חופשת ל"ג בעומר ליום שני, ולבקש שהמדורות יודלקו בשעות היום ולא בלילה, לא נענתה. גם ארגון רבני צוהר הפנה בקשה דומה למשרד החינוך.
הארגון פנה בימים האחרונים לרבנים הראשיים לישראל, לרב עובדיה יוסף, ולשר החינוך גדעון סער, בבקשה להזיז את מועד הדלקת המדורות בל"ג בעומר - במירון ובכל הארץ - ממוצאי שבת ליום ראשון - מוצאי ל"ג בעומר.
"אולם" - מוסיפים בצוהר - "דבר לא יביא למניעת חילול השבת אם לא תונהג ההדלקה המסורתית במירון אף היא ביום ראשון בערב".
הרבנים של צוהר קראו לרבנות הראשית לישראל לכנס את כל הנוגעים בדבר, ולהביא לקביעה תמידית כי לכבוד התורה והשבת תיערך ההדלקה ביום ל"ג בעומר לקראת צאתו, ואז יישמר מנהג ההדלקה במועד, בד-בבד עם קדושת השבת ועם ההטמעה בעם ישראל כולו של יסוד מניעת חילול שבת המוני.
עוד 150 שירותים
ח"כ אורי מקלב דורש כי שעת ההדלקה במירון תתואם עם כל הכוחות כדי למנוע חילול שבת. ועדת הפנים והסביבה בחנה אתמול את היערכות משרדי הממשלה והכוחות השונים לקראת הילולת הרשב"י אליה אמורים להגיע למעלה מחצי מיליון בני אדם. באופן כללי, נראה כי משרדי הממשלה השונים נערכו כיאות לאירוע. כך, לדוגמה, אמר הרב יוסף שווינגר, מנכ"ל המקומות הקדושים, כי השנה נוספו 150 תאי שירותים ובסך-הכל יהיו במקום כ-285 תאי שירותים עם מים זורמים. במקום האירוע יהיו שטחי הדלקה נוספים בהשוואה לשנה שעברה. כמו-כן, הציבור יוכל להגיע לאיזורי ההדלקה באמצעות שירות-הסעיות חינמי ("שאטלים") שיפעיל אגד. ראובן אדרי, מנהל מרחב צפון של החברה הלאומית לדרכים, אמר בדיון כי הושקעו כ-9 מיליון שקלים בשיפור הצירים והחניונים.
לא הכל מושלם
סגן שר החינוך, ח"כ מנחם מוזס, אמר כי יש לתת את הדעת על שיפור השירות לאח"מים וציין כי אח"מים שונים לא הצליחו אשתקד להגיע ברכבם להר. בעניין זה אמר עו"ד ליפשיץ, היועץ המשפטי למשרד התיירות, כי יש צורך ליצור ועדה שתקבע נהלים ותקבל את בקשות האח"מים מבעוד מועד, כך שתוכל לדון בבקשותיהם ולתאם את עלייתם להר ברכבם הפרטי. יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אזולאי, ציין כי בשנה שעברה, ממשפחות שביקשו ללון עוד בשבת במירון, כמעט שנמנעה הכניסה ליישוב. הוא ביקש להודיע לכל המבקשים לשהות במירון בשבת, להגיע מוקדם ביום שישי ליעדם.
בעיה נוספת שלא נפתרה היא בעיית הביוב. קיימת כעת התנגדות לקו הביוב המוצע. הפתרון הזמני הוא שאיבת הביוב המקומי למאגרים זמניים והעברת הביוב לכפר שמאי. כמו-כן, לילי בלסקי, מפקחת בריאות הסביבה במשרד הבריאות, הודיעה כי עדיין לא מוסדר תחום רישוי העסקים.
נצ"מ ישראל ג'בלי, מפקד משטרת התנועה הארצית, סקר את היערכות משטרת התנועה. הוא אמר כי כלי רכב פרטיים לא יורשו לעלות להר כבר מיום שישי. לרשות העולים להר יעמדו 125 אוטובוסים. לרשות הנכים יעמדו כלי רכב מיוחדים של "עזר מציון" שיסייעו להם לעלות להר.

תאריך:  05/05/2011   |   עודכן:  05/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדלקת המדורה במירון תידחה בשעתיים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חשש מחילול שבת? חידלו מהשטויות
אורו  |  6/05/11 09:52
2
מענייו חששם של המבקשים בפעם הר
יוסי ק  |  6/05/11 12:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בנק ישראל רכש באפריל כ-1.5 מיליארד דולר כדי למנוע התחזקות השקל, אך חלק דומה בגידול ביתרות נובע מעצם היחלשות המטבע האמריקני בחודש זה ב-2.5%
איציק וולף
הנשיא לשעבר משה קצב שוחח עם מקורביו ואמר להם כי הוא פגוע מאוד מפרסום הפרוטוקולים של עדויות התביעה    עו"ד פלדמן: החלטת בית המשפט - חד-צדדית; כאילו נטושה בין משה קצב לבין בית המשפט
רועי גלדסטון ומאיה רונן, ברצלונה
המאמן במסע"ת: "הלחץ יפגע בקצב המשחקים". סופו: "בלאט נותן לי ביטחון"
עופר וולפסון
היקף מכירות הזיקוקין לרשויות המקומיות לקראת יום החג השנה יסתכם בכ-3.6 מיליון שקל בלבד - ירידה של כ-2 מיליון לעומת המכירות לפני 3 שנים    מכירות הזיקוקין ביום העצמאות מהוות כ-25% מסך המחזור השנתי בענף
יפעת גדות
חוקרים הצליחו להראות כי תאי מוח מסוימים לוקחים לעצמם פסק-זמן בזמן שאנו עייפים - גם אם שאר המוח ער לחלוטין    התופעה יכולה להסביר מדוע אנו עושים טעויות מטופשות כשאנחנו עייפים ומתנהגים בצורה המאפיינת יותר אנשים קשישים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il