X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יוסי גורביץ מסתמך על מאמר בעלון שבת אותו ייחס לרב שמואל אליהו רשמים מכינוס הבלוגרים הפוליטיים באוניברסיטת תל אביב
▪  ▪  ▪
הרב שמואל אליהו [צילום: יח"צ]

בכינוס בלוגרים פוליטיים שנערך באוניברסיטת תל אביב דנו ב"תופעת התג מחיר". הבלוגר יוסי גורביץ הסביר לעשרות הסטודנטים כי בציונות הדתית "יש מי שמכין לאפשרות של מחנות השמדה". את המסקנה הזאת קבע על-פי בסיס מאמר שפורסם בעלון השבת "מעייני הישועה". עוד נאמר בכינוס, כי הסכסוכים בין יהודים לערבים בערים מעורבות אורגנו על-ידי הגרעינים התורניים, שלטענת אחד הדוברים, עברו לפריפריה ולערים כמו לוד, רמלה ועכו, כדי להעביר את המסר שאם יפנו התנחלויות התג מחיר יגיע לתוככי הקו הירוק.
הכינוס של הבלוגרים הפוליטיים נערך ביום רביעי בערב באוניברסיטת תל אביב. הוא אורגן על-ידי ארגון השמאל "סולידריות נגד הפשיזם" שהוא ארגון חבר של אנשי סולדריות שיח ג'ראח מירושלים. בכינוס הופיעו אל מול עשרות סטודנטים שלושה בלוגרים מובילים ובולטים בבלוגספירה השמאלית: יוסי גורביץ (החברים של ג'ורג'), איתמר שאלתיאל (מדרון חלקלק) ושלום בוגסלבסקי (תניח את המספריים ובוא נדבר על זה).
לכינוס, שהתקיים בבניין גילמן של הפקולטה למדעי הרוח, הגיעו עשרות סטודנטים והאולם היה מלא מפה לפה. הדיון בכינוס עסק ב"תופעת התג מחיר" ובעבודה התקשורתית של הבלוגרים ש"חושפים את מה שהתקשורת מסתירה", כלשון המארגנים. יוסי גורביץ, אולי הבלוגר הפופולרי ביותר בחוגי השמאל הקיצוני, עיתונאי ותלמיד ישיבת נחלים לשעבר, טען שתופעת התג מחיר נובעת מתוך התשתית ההלכתית של היהדות, ולראיה לדבריו אמר שלפי ההלכה ליהודי אסור לרפא גוי. "הרמב"ם קובע במפורש וכך גם השולחן ערוך שאסור ליהודי לרפא גוי. נקודה. אסור. גם לא בשכר. אבל, מאחר שאם רופאים יהודים יסרבו לרפא את הגויים שבקרבם הם חיים, התוצאה תהיה הגברת האיבה ועוינות, ולכן מפני חשש איבה מותר".
אבל, הסביר גורביץ, יבוא יום ויד ישראל תהיה תקיפה וההלכה האוסרת לרפא גויים תחזור למקומה. "לדרכי שלום וחשש איבה יש תהליך פקיעה. זה לא תמיד יהיה כך. תהיה תקופה, אולי בימות משיח, שבה הגדר של דרכי שלום לא תקבע יותר ואז חוזרת ההלכה לכתחילה".
כדי להמחיש את דבריו בדבר האידיאולוגיה הגזענית של הציבור הדתי לאומי, זה החרד"לי בעיקר, הסביר גורביץ לעשרות הסטודנטים כי יש מי שחושב ברצינות על מחנות השמדה, לא פחות, לאויבי ישראל. "לפני מספר חודשים פרסם עלון בשם מעייני הישועה, שמופעל על שורה של רבנים בעלי מעמד בציבור החרד"לי ביניהם הרב אבינר והרב שמואל אליהו - אחד המובילים הגדולים של תג מחיר באופן כללי - מאמר שבו הוא לועג לרבנים הליברלים ואומר שכשיבואו לבנות את מחנות ההשמדה לעמלקים הם יימצאו תירוץ להשתמט מזה. המאמר לא חתום", אומר גורביץ בלהט, "אבל אני מוכן לסכן אצבע ולומר ששמואל אליהו כתב את זה למרות שהוא לא חתום".
"המשמעות היא כשמאמר כזה נכתב, והוא עבר כמעט בלי סערה, היא שיש מישהו שמתחיל להכין אותנו לאפשרות שיהיו פה מחנות השמדה", אמר הבלוגר לסטודנטים וממשיך: "יתר על כן הוא (המאמר) מוחה נגד האנשים שלא ישתפו פעולה במצווה הגדולה של ההשמדה". גורביץ הסביר לקהל שומעיו שהיום מקובל לראות את הפלשתינים בתור עמלק - אותו יש לכלות עד תום. "אם אנחנו מסתכלים על ההלכה כפשוטה אז אין דרך לדעת מי זה עמלק כיוון שסנחריב בלבל את האומות וכן הלאה, אבל בכל דור ודור קמו יהודים שניסו לזהות את עמלק והזיהוי הפופולרי כרגע הוא הפלשתינים".
בהמשך דבריו דיבר גורביץ על רבנים בציונות הדתית שמפיצים את הרעיון שישנם "יהודי-ערב רב" שהם שליחיו של השטן בכבודו ובעצמו. "ערב רב על-פי האגדה שרצה במאות שנים האחרונות הוא עמלק-יהודי, אנשים שנראים כמו יהודים אבל בפועל הם שליחים של השטן - השטן כמי שמעכב את הגאולה. הסיפור של הערב רב במאות שנים האחרונות הוא מאוד מסריח וגזעני לכן לא מדברים עליו אבל הוא רוחש מתחת לפני השטח".
גורביץ הביא דוגמאות לדוקטרינת הערב רב. "ב-1995, לפני רצח רבין, הרב אבינר היה צריך להוציא פסק הלכה שרבין הוא לא ערב רב", אמר גורביץ, "זה לא מקרה שיגאל עמיר הלך להתייעץ עם אבינר לפני שהוא הלך לבצע את הרצח שלו, לא היה מרוצה מהתשובה הזו והלך לרבנים, איך נאמר, עם פחות מעצורים", הסביר הבלוגר, "פעם, נקבו בשמות שלהם, היום כבר לא מכריזים, אז נעשה את זה בכל זאת, דוב ליאור ורבינוביץ - האיש שאמר שצריך לשים מוקשים לפני חיילי צה"ל הבאים לפנות התנחלויות", אמר גורביץ ששאל בלי לחכות לתשובה "איך להסביר שמדינת ישראל אוסרת את שיח ראאד סלאח שאומר דברים דומים ולא את הרבנים? איך נאמר, אין לה את הביצים לעשות את זה כשמדובר ברבנים".
תג המחיר של המתנחלים - הגרעינים התורניים
שלום בוגוסלבסקי, בלוגר נוסף שמרבה לכתוב על הימין בישראל ואנשי אם תרצו, הפתיע קצת כשטען שגם "המתנחלים חיים תחת משטר דיכוי", כלשונו. בוגסלבסקי הסביר כי בכתיבתו בבלוג הוא מנסה להיכנס לתוך הראש של יריביו האידיאולוגיים. "דע את עצמך ודע האויב", הסביר לסטודנטים. "אני קורא לזה לרדת למאורת הארנב. כלומר, אני רוצה להבין מה עובר להם בראש, מה המטרות של זה ורחמנא לצלן אני רוצה לשמוע גם את הצד שלהם.
"המתנחלים חיים תחת משטר דיכוי. אנחנו לא רגילים להסתכל עליהם בצורה הזאת. יישובים גדולים כמו אריאל נראים נורמלים, כמו שאנחנו נראים נורמלים פה בתוך הקו הירוק, אבל כשרוצים להקים שם אוניברסיטה למשל, אז את ההסמכה שלה היא לא מקבלת מהמועצה להשכלה גבוהה אלא משר הביטחון".
עם זאת, בהמשך דבריו, בוגוסלבסקי, ניסה לטעון כי תופעת התג מחיר מתפשטת מתוך ההתנחלויות אל תוככי הקו הירוק ואף הסביר כי הגרעינים התורניים הם פועל יוצא של תג המחיר שמנהלים המתנחלים נגד המדינה, או הציבור הדומם, כאשר הממשלה בוחרת לקדם את השלום או לפנות התנחלויות. "אני רואה דפוס שחוזר על עצמו, מאז פינוי ימית", אמר בוגסלבסקי, כל פעם שמדינת ישראל הרשמית עושה איזושהי תנועה של התרחקות מההתנחלויות, אם זה פינוי או דיבורים על חלוקה לשתי מדינות יש התנגשות".
הסיבה לכך שנוצרו גרעינים תורניים, מסביר בוגסלבסקי, היא כדי ליצור תג מחיר בתוך הקו הירוק. "נוסחה דוקטרינה על-ידי הרב מרדכי אליהו אביו של הרב אליהו מצפת שעניינה להתנחל בלבבות. הם הבינו שהם דוהרים קדימה עם המהפכה שלהם, המהפכה המשיחית, שעל-פי התיאוריה אמורה להביא את המשיח כאשר לפי התיאולוגיה של הרב קוק כולם אמורים לבוא אחריהם, ומתישהו, הם הסתכלו אחורה וראו שזה לא כל כך קורה והתחיל המושג של נסיגות בגאולה. ואז הורגשה תנועה גדולה לתוך ישראל בעיקר אל תוך ערים מעורבות וערי פריפריה: לוד, רמלה, עכו. תיזכרו איפה שמעתם חיכוכים בין יהודים לערבים בתוך הקו הירוק בשנים האחרונות ותראו שבדרך כלל הגורם המארגן והמעורב אלו הגרעינים התורניים האלה. כל זה עובר מתחת למכ"ם. התקשורת הכללית מורכבת מצעירים חילונים מהמרכז כל זה לא מעניין אותם".
התג מחיר לדברי בוגסלבסקי הוא מסר של המתנחלים כלפי מדינת ישראל - שלא יתעסקו איתם אחרת הם והגרעינים התורניים יבצעו מהפיכה בתוך מדינת ישראל. "ישראל היא סוג של ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד ואנחנו עשינו חלוקה שבתוך הקו הירוק יושב ד"ר ג'קיל ומעבר לקו הירוק נמצא ד"ר הייד והמסר של תג מחיר הוא שאם תתעסקו איתנו, עם ההתנחלויות והמתנחלים, מיסטר הייד יבוא לגור אצלכם בסלון כאן בגילמן לצורך העניין".

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  07/05/2011   |   עודכן:  07/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מרדכי אליהו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בציונות הדתית מכינים אפשרות של מחנות השמדה"
תגובות  [ 24 ] מוצגות  [ 24 ]  כתוב תגובה 
1
חולי נפש - מומרים לסוגיהם
שאט נפש  |  8/05/11 00:58
2
כן יאבדו אויביך ישראל ללא הבד
קורןנאוה טבריה  |  8/05/11 03:14
3
רחמנות, גשו לפסיכיאטר הקרוב
לוי  |  8/05/11 07:22
4
אפשר להלביש על הכותב עשרות תבי
מוציקו  |  8/05/11 07:33
5
אחוז ידוע בציבור לוקה בנפשו
דרור5  |  8/05/11 07:36
6
כנראה שאין גבול למוחות מעוותים ל"ת
מיכאל ב  |  8/05/11 07:48
7
לא מאמין
צפנת  |  8/05/11 07:59
 
- ולא, אזי להעמיד את גורביץ לדין ל"ת
מבין עניין  |  8/05/11 09:28
8
כותרת מטורפת ומסולפת
הפשוט   |  8/05/11 08:08
 
- אתה ירדת מהפסים
עדוש  |  8/05/11 11:49
9
כנס הסתה של השמאל האנטי ציוני
מאיר1  |  8/05/11 08:21
10
מחנות השמדה ?? שטויות ושקרים !
טומי טייטלבאום  |  8/05/11 09:33
11
שמאל פאשיסטי חולני לדין או לטי
צדי שין  |  8/05/11 09:41
12
מחנות השמדה ?? שטויות ושקרים !
טומי טייטלבאום  |  8/05/11 09:42
 
- הסתה לרצח ולפוגרום -של המגיב ל"ת
מפוקח  |  4/06/11 14:21
13
השמאל מוכן להשחיר כדי להתפרסם ל"ת
לחקור את מקורותיו  |  8/05/11 12:49
14
לא מבינה למה אתם נותנים במה
ע.  |  8/05/11 13:13
15
יוסי גורביץ' הוא מומר
סבונרולה  |  8/05/11 14:10
16
בינתיים ידוע רק מחנה השמדה
חנה שרה  |  8/05/11 14:35
 
- תיקון: לא בברזילי, בבאר-שבע ל"ת
חנה שרה  |  8/05/11 16:37
17
אנטישמים שמסווים באידיאולוגיה ל"ת
בלוגרים אלה הינם   |  8/05/11 19:14
18
הערב רב רואה כי הוא נחשף לעין
פלא יועץ  |  8/05/11 20:35
19
הנה, נאוהקורן ההוכחה שהוא צודק ל"ת
מפיסטויהו  |  10/05/11 23:55
20
יהודו-נאצים, כבר אמרתי? ל"ת
ליבוביץ  |  13/06/11 22:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף אקרמן וזיו אברג'יל
מאמן אשקלון אחרי ה-1:2 על סכנין בבית. דורה: עשינו טעויות שטותיות
איציק וולף
יום דמים נוסף בסוריה    ארבע מפגינות שדרשו לשחרר אסירים נורו למוות ושני אזרחים נוספים נורו אחריהן    עד היום נהרגו כ-800 בני אדם שהפגינו נגד משטרו של בשאר אל אסד
עידן יוסף
פנה לשר הפנים: "אני נוצרי. אין לי עניין באזרחות ישראלית, אינני רוצה לחיות כאן"    ישי צפוי לדחות את הבקשה
עידן יוסף
הסיבה: 6 ק"מ מתוואי הפרויקט היקר עוברים מעבר לקו הירוק    החברה: לא נחרוג מן החוק הבינלאומי
איתמר לוין
יו"ר הכנסת מזהיר מפני יצירת חברה ישראלית מפולגת שעלולה להמיט על עצמה אסון: "נהיינו דור של מחרימים, מימין ומשמאל"    אפי איתם: האווירה כאילו הקמנו חברה משוסעת ואדישה - מצג שווא
רשימות נוספות
הנהג שנסע הפוך באיילון - לא ממש אשם  /  אדוארד אטלר
מילים שעפוּ  /  חגית ריטרמן
חיילי מילואים תרגלו מצבי פתיחה באש על מתנחלים  /  חגי סגל
גלנט מדבר  /  אמנון לורד
תאומים  /  צור ארליך
המולדת השנייה התחלפה  /  אורי אליצור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il