X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים סבורים כי לגברים הומוסקסואלים כקבוצה יש מספר גורמי סיכון לסרטן. לדוגמה, הומוסקסואלים ולסביות נוטים יותר, על-פי סקרים, לעשן ולצרוך אלכוהול בהשוואה לגברים ונשים הטרוסקסואלים הם גם נמנעים יותר מביקור אצל הרופא לצורך בדיקות שגרתיות או בדיקות סריקה לסרטן, מאחר שישנם רופאים שאינם סובלניים כלפי הזהות המינית שלהם
▪  ▪  ▪
לא מגיעים לרופא [צילום: AP]

מספר רב יותר של חולים ששרדו את מחלת הסרטן קיים בקרב גברים הומוסקסואלים בהשוואה לגברים הטרוסקסואלים. כך עולה ממחקר חדש שנעשה בקליפורניה.
הנתונים מראים כי ייתכן שגברים אלו זקוקים להתערבות מכוונת למניעת סרטן, למרות שעדיין נדרשים מחקרים נוספים כדי לענות על מספר שאלות. לדוגמה, האם גברים הומוסקסואלים נוטים יותר להיות מאובחנים עם סרטן לעומת גברים הטרוסקסואלים? או, האם רק רבים יותר מהם שורדים את המחלה?
מחסור במידע על הדרך בה הנטייה המינית משפיעה על הסיכון להתפתחות סרטן הוא אחת הבעיות הגדולות, ומומחים רבים סבורים כי חשוב להשיג את המידע הזה לצורך מימון ותכנון תוכניות עתידיות.
כצעד התחלתי לכיוון הטיפול בחוסר המידע, חוקרים בדקו סקר בריאות שנמשך שלוש שנים וכלל יותר מ-120,000 תושבי קליפורניה. בין יתר השאלות הבריאותיות שהוצגו בסקר, המשתתפים נשאלו אם אובחנו אי-פעם בסרטן ואם הם הומוסקסואלים, לסביות, בי-סקסואלים או הטרוסקסואלים.
הממצאים פורסמו בכתב העת "Cancer".
מבין 51,000 גברים, כ-3,700 אובחנו עם סרטן כבוגרים. מעט מעל ל-8% מהגברים ההומוסקסואלים דיווחו על היסטוריה של סרטן, לעומת 5% מקרב הגברים ההטרוסקסואלים שדיווחו על נוכחות המחלה בשלב מסוים. לא ניתן היה לייחס את ההבדל לשוני במוצא, בגיל או בהכנסה.
כ-7,300 מבין 71,000 הנשים שהשתתפו בסקר אובחנו עם סרטן, אך שיעור הסרטן הכולל לא היה שונה בין הלסביות, הבי-סקסואליות וההטרוסקסואליות.
לדברי עורכי המחקר, מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בוסטון, שיעור גבוה יותר של וירוס HIV קשור אולי לעלייה בסיכון לסרטן בקרב גברים הומוסקסואלים, אך המחקר לא ענה בסופו של דבר בצורה ספציפית על השאלה.
החוקרים סבורים כי לגברים הומוסקסואלים כקבוצה יש מספר גורמי סיכון לסרטן. לדוגמה, הומוסקסואלים ולסביות נוטים יותר, על-פי סקרים, לעשן ולצרוך אלכוהול בהשוואה לגברים ונשים הטרוסקסואלים. בנוסף, הם גם נמנעים יותר מביקור אצל הרופא לצורך בדיקות שגרתיות או בדיקות סריקה לסרטן, מאחר שישנם רופאים שאינם סובלניים כלפי הזהות המינית שלהם.
מומחים שהגיבו לממצאים הזהירו כי למרות שמדובר בממצאים חשובים לא ניתן לעשות הכללות מעבר למחקר הנוכחי, חלק מכך משום שייתכן שנשים לסביות נמצאות בסיכון גבוה לסרטן בהשוואה לנשים הטרוסקסואליות מאחר שיש להן את אותם גורמי סיכון כמו לגברים הומוסקואלים.
יחד עם זאת, המסר הוא כי אנשים, בין אם לסביות, בי-סקסואלים והטרוסקסואלים צריכים להיות מודעים לגורמי הסיכון שלהם לסרטן.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  09/05/2011   |   עודכן:  09/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם הומוסקסואלים בסיכון גבוה לסרטן?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
אם סבלו מאי-כושר, שנמשך יותר מ-48 שעות מיד אחרי פציעתם    פגיעה קלה במוח הנה מגורמי הפציעה העיקריים בעירק ובאפגניסטן    יותר מ-29 אלפי נחתים אמריקניים נפגעו קלות במוחם מאז אחד-עשר בספטמבר 2001, וכ-202 אלף חיילים אמריקניים אובחנו עם פגיעה קלה במוח מאז שנת 2000
מחלקה ראשונה
העוגה תיתרם לחיילי צה"ל    השר שמחון הבטיח לקיים בבית הספר אורט צריפין את תחרות המאסטר שף של התמ"ת והודיע כי ישתתף בתחרות
יפעת גדות
פתולוגים בישראל מבצעים יותר מפי שניים בדיקות בהשוואה לעמיתים בעולם    עומס היתר גורם לטעויות אבחון, לרבות חשש לטעויות בחולי סרטן    העומס מעכב גם מתן תשובות לחולים - מה שעלול להיות קריטי לחולי סרטן
אסף אקרמן
מכבי נחתה אחרי ההפסד בגמר. המאמן: "צריך המשכיות". סופו: "כועס על עצמי"
איציק וולף
גורמים בכירים בהנהלת נמל התעופה בן-גוריון הודיעו כי ימשיכו לתדלק את המטוסים ברזרבות הדלק הסילוני עד שיקבלו התחייבות בכתב מפז נכסי תעופה על כך שהדלק שהיא מספקת נקי מזיהומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il