X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הורים שדווחו על-ידי הילדים ועל-ידי עצמם ככאלו שבהתנהגותם תומכים בצרכים פסיכולוגיים בסיסיים של הילד בזמן האינטראקציה עם הילד סביב השיעורים, הובילו לכך שהמוטיבציה של הילד להכנת השיעורים הייתה פנימית יותר והרגשות שחווה בזמן הכנת השיעורים היו חיוביים יותר
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

להתנהגותם של ההורים כלפי ילדיהם סביב כל מה שקשור לשיעורי-הבית יש השפעה מרכזית על המוטיבציה של הילד להכנתם. כך עולה ממחקר חדש שבוצע במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. במחקר, שערכו ד"ר עידית כ"ץ מהמחלקה לחינוך אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' אבי קפלן מאוניברסיטת טמפל והסטודנטית לדוקטורט תמרה בוזוקשווילי, בחנו החוקרים את תפקידם של ההורים ביצירת מוטיבציה להכנת שיעורי-הבית אצל ילדיהם. המחקר התקבל לפרסום במגזין Learning and Individual Differences.
הורים שדווחו על-ידי הילדים ועל-ידי עצמם ככאלו שבהתנהגותם תומכים בצרכים פסיכולוגיים בסיסיים של הילד בזמן האינטראקציה עם הילד סביב השיעורים, הובילו לכך כי המוטיבציה של הילד להכנת השיעורים הייתה פנימית יותר והרגשות שחווה בזמן הכנת השיעורים היו חיוביים יותר. לעומתם, הורים שדווחו על-ידי הילדים ועל-ידי עצמם ככאלו שבהתנהגותם תומכים פחות בצרכים הפסיכולוגיים הבסיסיים של הילד בזמן האינטראקציה סביב השיעורים, הובילו לכך כי המוטיבציה של הילד להכנת השיעורים הייתה חיצונית יותר ולוותה ברגשות שליליים בזמן הכנתם.
ההורים בעלי העמדות החיוביות כלפי שיעורי-הבית, אלו בעלי תחושת היכולת הגבוהה יותר, ואלו שמגיעים אל האינטראקציה עם הילד סביב הכנת השיעורים מתוך מוטיבציה פנימית והכרה במשמעות שיש לאינטראקציה לגבי הילד, היו אותם הורים שהתנהגו אל הילד בצורה התומכת בצרכיו, שהובילה בסופו של דבר את הילד לפעול גם הוא מתוך מוטיבציה פנימית ורגשות חיוביים. מכאן עולה כי לגישה של ההורה כלפי שיעורי-הבית והילד, יש משמעות רבה.
על-מנת להוביל לשינוי במוטיבציה ללימודים אצל הילדים - כדאי במקביל לעבודה עם הילדים עצמם, לתת את הדעת על המסר שמקבל הילד בביתו - ואם יש צורך, יש לכוון את ההורים על-מנת לעורר אצלם מודעות ואולי אף שינוי בעמדותיהם, בתחושת היכולת שלהם, ובמוטיבציה שלהם לאינטראקציה עם הילד.
במחקר נבדקו מאה שלושים וחמישה ילדים בכיתה ד' ואחד מהוריהם (אותו הורה המעורב יותר בשיעורי הבית של הילד). הילדים התבקשו לדווח על המוטיבציה שלהם להכנת שיעורי-הבית ועל התנהגות הוריהם בזמן האינטראקציה סביב שיעורי-הבית. ההורים התבקשו לדווח על המוטיבציה שלהם להיות מעורבים בשיעורי-הבית, על עמדותיהם לגבי שיעורי-הבית, על תחושת המסוגלות ההורית שלהם וכן על התנהגותם שלהם באינטראקציה סביב שיעורי-הבית.

תאריך:  11/05/2011   |   עודכן:  11/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המוטיבציה לשיעורי-בית תלויה בהתנהגות ההורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
קבוצה אקטיביסטית הטוענת כי אינה מזוהה עם מחנה פוליטי מאיימת כי אם גלעד שליט לא ישוחרר עד 21 ביוני, ינסו לפרוץ את מחסום ארז    ככה מחזירים חייל חטוף?
יפעת גדות
מחקר: כתוצאה מהתגובה האוהדת כלפי אדם נזקק ספציפי בעל שם ותווי פנים הוא זוכה לעזרה רבה יותר מזו שמקבלת קבוצה של קורבנות מזוהים הנמצאים במצב דומה    למחקר עשויות להיות השלכות מעשיות לגיוס תורמים פוטנציאלים למטרות חברתיות
מירב ארד
פרופ' שלומי דולב ייכנס לתפקיד ב-1 באוגוסט 2011, במקומו של פרופ' אמיר שגיא, המסיים את כהונתו
אלעזר לוין
השמאי הממשלתי מדווח על עלייה של 2.5% במחירי דירות 4 חדרים בערים הגדולות, בהשוואה לרבעון קודם    ההתייקרות הריאלית - 1.8%    המחירים עלו ב-9% בשנה וב-29% בשנתיים    ת"א מובילה - כ-2.5 מיליון שקל לדירת 4 חדרים    גם ירושלים, באר שבע וחדרה מתייקרות    יציבות בפ"ת ובראשל"צ
יפעת גדות
למידה בתנאים שליליים מובילה לתפישה חדה פחות מן היכולות שלנו במצבים אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il