X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון צופה שאם אירן תשיג נשק גרעיני - מצרים וסעודיה יילכו בעקבותיה "אנחנו בשנים הטובות ביותר מבחינה ביטחונית, אבל זה כמו יום בהיר כשכבר רואים עננים כבדים"
▪  ▪  ▪
עמוס גלעד [צילום: יותם פרום]

"חמאס וחיזבאללה לעולם לא יסכימו להגיע איתנו לשלום. כל הסיפורים שכן, הם סיפורי מעשיות". כך אומר (ד', 11.5.11) ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון, אלוף (מיל.) עמוס גלעד. הוא מסביר, כי ארגונים אלו אומרים מגן הילדים שלישראל אין זכות קיום, ושאדמתה היא וקף – הקדש מוסלמי.
"החמאס הוא שלוחה של האחים המוסלמים, להם יש חזון ברור: לא יהיה שלטון של מובארק במצרים ולא יהיה שלטון של אסד בסוריה, אלא הכל יהיה חליפות אחת", המשיך גלעד בפתיחת כנס מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין. "זה מה שהם רוצים. יש להם אורך נשימה, וכל כישלון הם תופסים כטקטי".
גלעד אמר, כי יש לקחת ברצינות רבה את המצב בו ישראל מוקפת בשתי ישויות כאלו. "הם בונים כוח לא לעימות נגד צה"ל, אלא נגד החברה והכלכלה בישראל. הם רוצים לעשות את זה לאורך זמן, כך שגם אם ייכשלו – זה ייצרב בתודעה הישראלית. זה הכל מדויק, ואני עוד מתאר את זה בצורה מינורית".
גלעד קשר את הנעשה בדרום לבנון וברצועת עזה לאירן, אשר לדבריו נחושה להגיע לנשק גרעיני. "ברגע שלאירן יהיה נשק גרעיני, גם למצרים וסעודיה יהיה; זו לא הערכה, זו עובדה", ציין. לדבריו, לבנון היא "חוקה בלי מדינה", השלטון המרכזי ויתר על הדרום, שם קמה חיזבאללסטן עם 45,000 רקטות, ואילו חמאסטן עוברת תהליך דומה.
"בהחלטה 1703 כתוב שאסור להבריח נשק [לדרום לבנון], ובאמת אין הברחות; אירן דוחפת את הנשק והמכס הלבנוני לא עושה דבר", אמר. "ואל תדאגו: לא תראו את משטרת לבנון עוצרת את החשודים ברצח חרירי, כי הם גרים בשכונות אליהן היא לא נכנסת".
בתחילת דבריו אמר גלעד, כי ישראל נמצאת בשנים הטובות ביותר מבחינה ביטחונית, שכן לאיש מאויביה אין עדיין נשק גרעיני, הם לא יוצרים קואליציה נגדה וטירור המתאבדים הודבר. "ירדן עושה, משיקולים שלה, עבודה מצוינת נגד הטירור ולכן גבול הביטחון המזרחי שלנו נמצא בגבול ירדן-עירק", הוסיף. לדבריו, גם היחסים עם מצרים תקינים; ירדן ומדינות המפרץ רואות את אירן כאיום גדול יותר מאשר ישראל בזמנו; והיחסים הביטחוניים עם ארה"ב יוצאים מן הכלל, כאשר הנשיא ברק אובמה הורה לחזק אותם ככל שניתן.
ואולם, אמר גלעד, המצב דומה למזג אוויר בהיר כאשר כבר רואים עננים כבדים. מעבר לאיום האירני, אמר, השלטון במצרים אומנם נחוש לשמור על היציבות, אך האחים המוסלמים עשויים להשיג עד מחצית מהמושבים בפרלמנט ב"בבחירות היחסית אמיתיות" שיתקיימו בסוף השנה. לדבריו, מטרתם היא לסלול את הדרך לשינויים רדיקליים בעתיד. גלעד העיר, כי על ישראל לעקוב גם אחרי מגמתו הנחושה של ראש הממשלה ארדואן לשנות את טורקיה מן הקצה אל הקצה.
גלעד התייחס בקצרה גם לסעודיה, והעיר שבתקופת שירותו באמ"ן נהג להתלוצץ ולומר שמבחינה מודיעינית היא אינה קיימת. למעשה, אמר, "סעודיה היא דבר מדהים: הם הביסו את אל-קאעידה בביתם והתערבו בהצלחה בבחריין. זה אתגר מרכזי שיכול להיות נתון לתפניות".
גלעד סיכם באומרו: "אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית מצוינת, אבל עלינו להיות מסוגלים לטפל בכמה גזרות בבת אחת. רק הבנת המצב מחייבת מאיתנו השקעת תשומות בלתי רגילות".

תאריך:  11/05/2011   |   עודכן:  11/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלעד: חמאס וחיזבאללה לעולם לא יסכימו לשלום
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מכסת"ח, ומחלק שבחים לעצמו. גם
חץ  |  11/05/11 22:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בדיון פגרה מיוחד בוועדת הכספים אמר יו"ר הוועדה כי "הסחבת היא פועל יוצא של מדיניות ההפרטה והעמדת אינטרסים כלכליים מעל לאינטרס הציבורי"    חברי הוועדה טענו לרפיון של משרד התשתיות, שלדבריהם מאפשר לכל הגורמים המעורבים להטיח האשמות זה בזה במקום לפתור המצב
אביתר בן-צדף
למרות שהשם אינו נכון, ייתכן שיצטרכו להחליפו - עקב חשש לביטחונו    זו הפעם השנייה השנה, שמתפרסם שם מנהל התחנה
אלעזר לוין
קבלנים: הפתרון היחיד למניעת המשך ההתייקרות - הגדלת היצע המגרשים
מערכת אתר ערוץ הספורט
נעימי וסולומון שחזר לרוטציה סידרו 0:3 בסדרה. יפגשו את גליל או חולון
איציק וולף
אות הוקרה על פעילותו של דרוקמן לקירוב בין חלקי העם, מתוך אהבת ישראל אמיתית, שגולת הכותרת בה היא מפעלו המבורך בתחום הגיור, וכן פעילותו החינוכית הענפה , שהעמידה אלפי תלמידים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il