X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאשם בעבירות מס ב-24 מיליון שקל טען שהמדינה לא מסרה לו בצורה מפורטת מה החשדות נגדו ולכן קופחה זכותו לשימוע ביהמ"ש דחה את בקשתו לבטל את כתב האישום, אך קבע שיש לערוך כעת את השימוע
▪  ▪  ▪
השופטת מיכל ברק-נבו. פגמי המדינה - טכניים [צילום: בוצ´צ´ו]

בית משפט השלום בתל אביב הורה למדינה לקיים שימוע, לאחר שכבר הגישה כתב אישום בעבירות מס בהיקף גדול. השופטת מיכל ברק-נבו דחתה (5.5.11) את בקשת הנאשם למחוק את כתב האישום בשל אי-קיום השימוע במועד.
מרדכי שחם מואשם בעבירות מס בהיקף של 24 מיליון שקל, אותן ביצע לטענת המדינה במסגרת תשע חברות לאספקת כוח-אדם בשנים 2009-2005. המדינה מייחסת לו שורה ארוכה של עבירות, ובהן ניכוי מס תשומות שלא כדין, הכנת פנקסים כוזבים, הוצאת חשבוניות פיקטיביות, שימוש במירמה ותחבולה, זיוף פנקסים ועוד.
שחם ביקש כאמור לבטל את כתב האישום בשל אי-קיום השימוע. לטענתו, המדינה מסרה לו רק מה העבירות המיוחסות לו, בלא לפרט את העובדות העיקריות הצפויות לעמוד בבסיס כתב האישום. עוד טען, כי נדרש להגיע לשימוע בתוך 48 שעות, הוא לא יכול היה לעמוד בכך וכתב האישום הוגש בלא שימוע.
המדינה טענה, כי העמידה לרשותו של שחם את כל חומר החקירה ובכך פרסה בפניו את מלוא התשתית העובדתית, והוא ידע היטב מה הם החשדות נגדו. לדבריה, היא העניקה לו ארכה של 30 יום אך הוא בחר שלא לנצל את זכותו לשימוע, גם לאחר שהודיעה לו על הכוונה להגיש את כתב האישום.
ברק-נבו קבעה, כי המדינה מילאה את חובת היידוע בדבר כוונתה להגיש את כתב האישום, אך לא פירטה את העובדות שהיא מייחסת לשחם. היא מוסיפה:
"אין ברשימה כוללנית של סעיפי עבירה כדי לענות על הדרישה המקובלת והנהוגה, לפיה יש להעביר לידי ההגנה את פירוט העובדות העיקריות העומדות בבסיס העבירות המיוחסות למבקש. איני מסכימה עם טענת המשיבה, כי בכך שהעמידה את חומרי החקירה לעיונו והעתקה של המבקש, היא 'שטחה בפני המבקש את כל התשתית העובדתית שבסיס החשדות'.
"לטעמי, כשפרק הזמן העומד לרשות הנאשם על-פי חוק הוא 30 יום והיקף החומר רב, אין בהעמדת כל חומר החקירה לרשותו משום תחליף הולם למסמך המפרט עבור הנאשם, בבירור ובתמצית, את העובדות והטענות הבסיסיות (ולא בדרך של נקיבה בסעיפי אישום וכותרות של עבירות בלבד)".
עם זאת אומרת ברק-נבו, כי הפגמים בהתנהלותה של המדינה היו טכניים ולא מהותיים, ולכן ניתן לתקנם בביצוע שימוע כעת. המדינה עצמה הודיעה במהלך הדיון, כי היא מוכנה לערוך כעת את השימוע בנפש חפצה. על-פי עיקרון הבטלות היחסית, אומרת ברק-נבו, יש לבטל רק את הפגמים הנקודתיים ולא את ההליך כולו.

תאריך:  12/05/2011   |   עודכן:  12/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זכות השמיעה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש הורה לקיים שימוע לאחר הגשת כתב האישום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דחה את בקשת היועץ המשפטי לממשלה להורות ל"אקדמיה למחקר ויישום שמאות המקרקעין" לשנות את שמה מחשש שהציבור יחשוב שמדובר במוסד אקדמי    קבע: בחירת שם היא חלק מחופש העיסוק
איתמר לוין
לראשונה נקבע, כי המחלה המאפיינת מי שמרבים לכתוב או להקליד במסגרת עבודתם, יכולה להיחשב כפגיעה בעבודה לצורך קבלת קיצבה מהמוסד לביטוח לאומי
עידן יוסף
למרות הוראת בית הדין לעבודה מסרבים העובדים לחדש את תנועת הרכבות    ברכבת ישראל שוקלים הגשת תביעות נזיקין אישיות נגד ראשי הוועד    מחיר הנסיעה בנתיב המהיר הגיע ל-51 שקלים
יפעת גדות
חוקרים גילו כי נשים ששתו קפה היו בסבירות נמוכה יותר לפתח סרטן שד בהשוואה לנשים ששתו קפה לעתים נדירות
איתמר לוין
חשבת שכר בשלושה בתי מלון של הרשת גנבה את הכסף בשנים 2002-1997    ביהמ"ש: יש כאן אינטרס ציבורי מובהק של הרתעה, הגובר על נסיבותיה האישיות של הנאשמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il