X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה הפלשתיני, טוען כי העברת כספי המיסים מישראל נחוצה לתשלום "המשכורות וההקצבות החברתיות", ובמשתמע גם התשלומים החודשיים לאסירים הביטחוניים ולמשפחות השהידים דוחה את הטענות שהמשבר "מלאכותי" וניזום מסיבות פוליטיות
▪  ▪  ▪
סלאם פיאד [צילום: AP]

ראש הממשלה הפלשתיני, סלאם פיאד, דוחה את הטענות שהשמיעו כלפיו גורמים פלשתינים שונים, ולפיהן משבר המשכורות הינו מלאכותי. על-פי טענות אלה, בידי הרשות הפלשתינית הכסף לשלם את משכורות עובדי המדינה, ואולם פיאד החליט לעכב את התשלום מסיבות פוליטיות, הקשורות למגעים להרכבתה של ממשלת האחדות הלאומית, ובמשתמע על-מנת לשמור על מעמדו גם בממשלה החדשה.
בתדרוך לעיתונאים אמר פיאד (אל-חיאה אל-ג'דידה, 12.5.11), כי הרשות הפלשתינית אינה יכולה לשלם את משכורות עובדי המדינה, בגלל החלטתה של ישראל להקפיא את העברת כספי המסים לרשות בעקבות הסכם הפיוס בין פתח לחמאס. פיאד קרא למדינות ערב להושיט כלכלי לרשות הפלשתינית שיפצה על 105 מיליון הדולר המוחזקים בידי ישראל, שבלעדיהם, לדבריו, אין הרשות מסוגלת לשלם משכורות ולעמוד בהתחייבויותיה הדוחקות.
פיאד מסר, בתשובותיו לשאלות הכתבים, פרטים על מצבה הכלכלי של הרשות הפלשתינית. להלן עיקרי דבריו:
החוב של הרשות הפלשתינית מגיע לקרוב לשני מיליארד דולר, ובכללו חוב פנימי למגזר הבנקאי בסכום הקרוב ל-890 מיליון דולר, וכן ומיליארד ו-45 מיליון דולר חוב חיצוני, מהם 430 מיליון למדיניות ערביות, שסייעו לתקציב הרשות באמצעות קרנות ערביות במהלך האינתיפאדה השנייה. הרשות הפלשתינית זקוקה ל-967 מיליון דולר מהמדינות התורמות לכיסוי הוצאות התקציב לשנה הנוכחית. סך החוב של הרשות הפלשתינית מהווה 28% מהתוצר הלאומי הגולמי.
שורשיו של המשבר הכלכלי הנוכחי החלו ב-2010 כאשר הרשות הפלשתינית קיבלה סיוע שנתי הנמוך ב-100 מיליון דולר מהצפוי, והדבר גרם לאור ההוצאות השוטפות ופרויקטי הפיתוח בהיקף של 235 מיליון דולר לגירעון תקציבי שהגיע לסכום של 335 מיליון דולר.
הסיוע שקיבלה הרשות הפלשתינית מתחילת השנה מסתכם ב-210 מיליון דולר. המדינות התורמות הבטיחו להעביר 967 מיליון דולר במהלך שנת 2011, ומשמעות הדברים גירעון חודשי בסך 30 מיליון דולר, וגירעון המצטבר של 485 מיליון דולר.
מתחילת 2011 קיבלה הרשות הפלשתינית ממדינות ערב 52 מיליון דולר, מהם 42.5 מיליון מאיחוד האמירויות, ו-10 מיליון דולר מעומאן, וזאת לעומת 236 מיליון דולר שהתקבלו ממדינות ערב ב-2010. האיחוד האירופי אמור להעביר 85 מיליון יורו בשלושה תשלומים החל מ-15 ביוני.
היבוא לעזה מהווה כ-30% מהיבוא הפלשתיני הכולל. לאחר הקמת ממשלת האחדות הלאומית יש צורך להעביר את היבוא לעזה דרך הרשות הפלשתינית, שכן כיום חמאס גובה עליו מס באופן עצמאי.
סך ההוצאות הכולל של הרשות הפלשתינית ברצועת עזה עומד על 120 מיליון דולר בחודש. הרשות הפלשתינית תוכל לאחר הקמת ממשלת האחדות הלאומית להגדיל את גביית המיסים ברצועת עזה, ובעיקר לאור הטענות שחמאס משלם משכורות ללא ניכוי במקור של מיסים.
פקידי המכס הפלשתינים גורמים לנזק כלכלי בשל הערכות לא נכונות של סכום המס שהיבואנים צריכים לשלם לרשות הפלשתינית.
הרשות הפלשתינית דורשת מישראל להעביר את כספי המיסים שבידיה בסך של 850 מיליון שקל על-מנת שהרשות תוכל "לשלם את המשכורות ואת ההקצבות החברתיות". פיאד לא פרט בדבריו את כוונתו במינוח "ההקצבות החברתיות", וככל הנראה מדובר בהקצבות החודשיות שמעבירה הרשות הפלשתינית לנזקקים הפלשתינים, ובהם: האסירים הביטחוניים, משפחות השהידים, פצועי האינתיפאדה, מעוטי הכנסה ועוד.
ישראל ניסתה במהלך בהינתקות החד-צדדית לסכל את העצמאות הפלשתינית ביצירת עצמאות כספית, מנהלית וארגונית של רצועת עזה, כולל בתחום המכס, אך היא נכשלה בכך.

תאריך:  13/05/2011   |   עודכן:  13/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משבר המשכורות הפלשתיני "מלאכותי"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
עוד חירטוט פלסטיני של טרוריסט
דודי29  |  13/05/11 10:08
2
הלוואי שלעולם ימאס לשלם להם!חח ל"ת
DP Israel  |  13/05/11 12:10
 
- לצערי זה לא יקרה. העולם רוצה ל"ת
רק לחסל את ישראל!  |  14/05/11 08:28
3
בלי לקרוא את הכתבה אני יודע
פטריוט יהודון  |  14/05/11 08:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לאחר ההתנקשות היה מי שסבר כי ההתנקשות הוזמנה על-ידי ברית המועצות
יפעת גדות
מכשיר שיכול להבחין בין לחות לבין עשן סיגריות
איציק וולף
הסתיימה ללא תוצאות פגישת הרופאים עם האוצר    ביום שני - שביתה כללית בבתי החולים    האוצר: הסתדרות הרופאים ממשיכה לפגוע ולנצל את ציבור החולים בישראל
שירלי בר דיין
הבלם נפצע מול ק"ש, בבני יהודה ינסו להכשירו עם זריקה
איציק וולף
בשעות הערב הותרו לפרסום שמותיהם של ההרוגים בתאונת הדרכים הקשה בכביש הערבה    ההרוגים: שלמה שוורץ, ארז שוורץ ורעייתו שרית ובנם הקטן עמית    הבת התינוקת עדיין מאושפזת במצב אנוש בבית החולים סורוקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il