בית המשפט המחוזי בירושלים סילק בקשה לאשר תובענה שהוגשה נגד הרכבת הקלה בירושלים כייצוגית. את הבקשה הגישו תושבים מירושלים, שטענו כי הימשכות הפרויקט, שאמור היה להסתיים לפני שנים, עד היום הסבה להם נזקים חמורים שפגעו באיכות חייהם.
בנזקים אותם מנו: גודשי תנועה שגרמו לאובדן זמן יקר ולשחיקת כלי רכבם, לשיבושים בתחבורה הציבורית, לפגיעה בחופש התנועה, למהמורות ובורות וכן למפגעי רעש, אבק, זיהום אוויר ופסולת.
השופטת גילה כנפי-שטייניץ החליטה (יום ד', 11.5.11) כי הגם שתובענה כזו אולי הייתה משרתת את האינטרס הציבורי, אין די בה כדי לאשר את התובענה כייצוגית על-פי חוק, וקיבלה את הטענה ולפיה בשלב הקמת הפרויקט לא מתקיימים יחסי ספק-לקוח בין הפרויקטריות של הרכבת הקלה לבין תושבי ירושלים; הזכיינית - מפני שבשלב זה אינה מסיעה נוסעים, והעמותה - מפני שהיא נציגת הסקטור הציבורי בפרויקט, ואין היא מספקת שירותים לתושבי העיר.
עם זאת, איפשרה כנפי-שטייניץ למבקשים להגיש, בתוך 30 יום, בקשה מתוקנת שתתייחס אך ורק למפגעי רעש, ריח, זיהום אוויר וזיהום על-ידי פסולת.
היא חייבה את המבקשים לשלם לזכיינית הרכבת הקלה סיטי פס ולעמותה לתכנון, לפיתוח ולשימור אורבאני - ירושלים, הפועלות בפרויקט, הוצאות בסך 15,000 שקלים.
את המבקשים ייצגו עוה"ד אסף פינק, יעקב פינק ואחרים, ואת המשיבות ייצגו עוה"ד
אמיר קדרי ויעל פטובי ממשרד
גלעד שר ושות' ועו"ד דוד זיילר ממשרד
הרצוג, פוקס, נאמן.