X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עליית נהר המיסיסיפי הארוך ויובליו על גדותיהם נחשבת לחמורה ביותר מזה 80 שנים ועלולה להציף מיליוני דונמים בחיל ההנדסה של ארצות הברית מתלבטים האם לפתוח סכרים במורד הנהר, שיחייבו פינוי של מאות אלפים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
מקימים סכר זמני [ AP]

[צילום: AP]

כשמי ההצפות פולשים לשדות ולבתים לאורך נהר המיסיסיפי במדינות טנסי, ארקנסו ומיסיסיפי, דרומה משם, גורמים רשמיים במדינת לואיזיאנה נערכים לגרוע מכל. מושל לואיזיאנה אף דוחק באזרחים לפעול עכשיו.
ההצפה לאורך נהר המיסיסיפי הארוך ויובליו נחשבת לחמורה ביותר מזה 80 שנים. סיבת ההצפה היא השלג שנמס וגשמים כבדים שירדו בצפון ארצות הברית. בינתיים, מדינות מישוריות בדרום כמו טקסס ואוקלהומה חוות בצורת קשה ורוחות עזות שגרמו לשריפות טבע אדירות מימדים. גם מספר שיא של סופות טורנדו לאורך השביל המוביל מטקסס לג'ורגיה, שהרג יותר מ-200 בני אדם בשש מדינות השנה, לא תרם למצב.
חיל ההנדסה של צבא ארצות הברית עדיין בוחן הצעה לפתיחת הסכרים בשפך מורגנזה, במאמץ להגן על הערים באטון רוג' וניו-אורלינס הנמצאות בהמשך מורד הנהר. עם זאת, פתיחת הסכרים תגרום להצפה ודאית של שדות תבואה, אדמות יער וגם של אזורים מיושבים אחדים.
מושל לואיזיאנה, בובי ג'ינדל, ביקש מהאנשים הגרים באזור הנמצא בסכנת הצפה להתחיל ולהתכונן לפינוי עכשיו במקום להמתין לקבלת החלטה סופית על-ידי חיל ההנדסה.
שפך מורגנזה נמצא כ-75 קילומטרים במעלה הנהר מבירת לואיזיאנה, באטון רוג'. בשבוע שעבר, פוצץ חיל ההנדסה האמריקני את קטע הסכר שבמיזורי, כדי להגן על העיירות הסמוכות לנהר בקנטאקי ובאילינוי. בעקבות ההחלטה הוצפו כ-520 אלף דונם של אדמה חקלאית.
ביום שני, איפשר החיל זרימה בשפך אחר ליד ניו-אורלינס לראשונה מאז 2008. אבל שיאי הגובה אליו הגיע נהר המיסיסיפי מציף איזורי מגורים נמוכים במעלה הזרם.
מומחים טוענים כי המצב היה עלול להיות הרבה יותר גרוע לולא הייתה קיימת מערכת השפכים, הסכרים והפקדים הנוספים שנבנו לאורך הנהר מאז המבול ההרסני של 1927, בו נהרגו יותר מ-1,000 בני אדם, ואשר הציף אזורים נרחבים בדרום ארצות הברית, בעיקר בלואיזיאנה.
בתי הזיקוק בסכנה; מחיר הבנזין עלול להאמיר
החשש האחר עבור הגורמים הרשמיים המנטרים את המצב לאורך הנהר הוא נוכחותם של 11 בתי זיקוק לאורך אזור המיסיסיפי התחתון. בתי זיקוק אלה מעבדים כ-2.5 מיליון חביות ליום ואחראים לאספקה ​​של כ-13 אחוזים מהבנזין המשמש את הנהגים בארצות הברית. בין בתי הזיקוק הנמצאים בסכנה גם בית הזיקוק של חברת אלון USA, חברת בת של דור אלון הישראלית.
לפחות שניים מבין בתי הזיקוק הללו ניתנים לסגירה באופן זמני על-ידי הצפה. מומחים אומרים כי אם סגירתם תהיה קצרה - משך זמן של שבוע או שבועיים - ההשפעה תהיה מתונה, אבל אם הם ייסגרו למשך שבועות רבים תיתכן עלייה מתמשכת במחירי הדלק. נהגים בארצות הברית מתלוננים כבר כעת על מחירי הבנזין, הנמצא ברמה הגבוהה ביותר מאז הזינוק במחיר הנפט ב-2008.

תאריך:  13/05/2011   |   עודכן:  14/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההצפה החמורה במיסיסיפי מאיימת על שטחי ענק
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אובמה יטפל סוף סוף בעניני ארצו
הניה  |  13/05/11 19:50
2
תגובה
צנחן  |  13/05/11 23:10
3
האם הרב אמנון יצחק צדק?לפני מס
קורןנאוה טבריה  |  14/05/11 06:06
4
אומרים שאמריקה מתיבשת הכול לים ל"ת
יוסף הצדיק  |  14/05/11 11:01
5
נקודת אור מסוימת למובטלים
אליק א.  |  14/05/11 11:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידו גנוט
אובמה כבר לא יעשה הצגות - בעקבות נאומו של הנשיא אובמה לאחר חיסולו של אוסמה בן-לאדן, הודיע הבית הלבן כי יופסק המנהג בו הנשיא מבצע שחזור מקוצר של הנאום שלו לטובת צלמי העיתונות. כעת מנסים למצוא תחליף אשר יאפשר לצלמים לעשות את עבודתם מבלי להפריע לנשיא
מוטי פשכצקי
קשר נירנברג נפצע רגל ימין אבל לא מדובר בשבר. ראשי הנבחרת עודכנו
מערכת אתר ערוץ הספורט
הספרדי הרוויח מקום אחרי 1:6, 3:6 על מארין צ'יליץ'
אלעזר לוין
"שמנו לב שהוא בן 67, אך הדבר לא ימנע ממנו למלא תפקידו בהצלחה"    יבוא במקומו של גבי מימון, שנאלץ להתפטר לאור חשדות נגדו    היה כבר בעבר מנכ"ל המשרד
עופר וולפסון
חברת הדלק "טן" יוצאת ביוזמה שיווקית אקטואלית הנוגעת לכיס של כולנו    תציע 20 ליטר חינם לנהגים במשך שעה אחת בכל יום למשך שבוע ימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il