X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עו"ד אלעד מן מבקש גם כי הליך מינוי או פיטורים של עורך הראשי יהיה כפוף לאישור בעלי מניות מיעוט בחברה
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

בעל מניות מיעוט במעריב המחזיק בכמות נמוכה של 560 ממניות החברה, מבקש להטיל מגבלות על מינוי ופיטורי העורך הראשי בעיתון - כך לפי הודעת מעריב לבורסה. מעריב פירסמה את תגובתה באתר הבורסה כאשר עמדתה היא כי ההגבלות הקיימות מספיקות על-מנת להבטיח עורך עצמאי ובלתי תלוי.
לפי פניית עו"ד אלעד מן למעריב, הוא מציין כי הוא תומך בעסקה שאמורה להתבצע מול דיסקונט השקעות שנשלטת על-ידי קבוצת אי.די.בי (זו נשלטת על-ידי קבוצת נוחי דנקנר ואברהם לבנת), אך מבקש לתקן את תקנון החברה לשם הוספת "איזונים ובלמים בפני התערבות לא הולמת או השפעה פסולה של בעלת השליטה על שלל עסקיה ושיקוליה העסקיים בתכני העיתון". מן מבקש להעלות את העניין באסיפת בעלי המניות שתתקיים ב-23 במאי.
מן משמש בין היתר יועץ משפטי של עמותת הצלחה. מן ויועץ התקשורת בן ציון ציטרין, בעבר עיתונאי, פועלים לגיבוש קבוצה שתבטיח את מעמד העיתונאים וחופש העיתונות במעריב. כידוע, נוחי דנקנר נמצא בתהליך של רכישת מעריב בימים אלה. לצד השמחה על הצלתו של כלי תקשורת ותיק, קיים חשש כי העיתון ישמש את דנקנר למטרותיו העסקיות.
לפי פניית מן למעריב, הוא מבקש להוסיף לתקנון "שמינויו של עורך או הפסקת עבודתו בחברה יתאפשרו רק אם אושר הדבר ברוב רגיל גם באסיפת סוג של בעלי מניות מיעוט הבלתי נגועים של החברה, או מנגנון דומה שיותאם לעניין".
בנוסף מבקש מן מהדירקטוריון להקים תת ועדה "אשר תבצע פיקוח הדוק ומתמשך על פרסומי העיתון והטיפול העיתונאי הניתן לעסקי בעלת השליטה בחברה", אולי אף באמצעות מינוי דירקטור בלתי תלוי לעניין. מן קורא לבעלי המניות לתמוך בו, זאת כצעד שיגביר את אמינות העיתון ואי תלותו.
במעריב פירסמו תגובה לדברים. עיקר תגובתם היא כי אין צורך לשנות את המנגנונים הקיימים כיום. הודעת החברה מפנה את הגולשים לסעיפים הרלוונטיים בתקנון החברה, כאשר נאמר כי "סעיפים אלה כוללים הוראות מפורטות שמטרתן להבטיח את עצמאות מערכת העיתון והעורך הראשי".
החברה מוסיפה כי "להערכת דירקטוריון החברה, די בהוראות הקבועות כיום בתקנון כדי להגן על עצמאותו ואי תלותו של העורך הראשי של העיתון" . הדירקטוריון מבקש להדגיש כי מדובר בסעיפים שנמצאים בתקנון זמן רב ושהם חלק ממדיניות החברה. עוד מציינת החברה כי "עמדת הדירקטוריון היא כי הסתייגותו של בעל המניות בקשר לתפקודו העצמאי והבלתי תלוי של העורך הראשי מקבלת מענה מלא בהוראות הקבועות בתקנון החברה".

פורסם במקור: אתר דה-מרקר
תאריך:  13/05/2011   |   עודכן:  13/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעל מניות במעריב מבקש: תת ועדה לעצמאות עיתונאית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירות גלובס
תחזית קודרת מבית מדרשו של פרופ' ניאל פרגוסון בכנס SALT: ארה"ב תאבד את הדומיננטיות שלה בעולם בקרוב - וסין תתפוס את מקומה    "המשבר הפיסקאלי מתקרב במהירות לארה"ב; ברוכים הבאים לעתיד"    מהם 4 הגורמים שלדעת פרגוסון יביאו לדעיכת ארה"ב?
עופר וולפסון
תידון ביום ב' הקרוב בהצעת חוק, לפיה תיאסר העסקת או הצגת דוגמנים המצויים במצב גופני של תת משקל    איסור גם על שימוש בתוכנות מחשב לצורך הצרת היקפים מדומה של דוגמנים    כ-1,500 ילדים ובני נוער בישראל מאובחנים מדי שנה כלוקים בהפרעות אכילה
ניצן פלד
אף מאמן בהיסטוריה לא הצליח לנווט בהצלחה רבה כל כך בין כוכבים
עופר וולפסון
עליית נהר המיסיסיפי הארוך ויובליו על גדותיהם נחשבת לחמורה ביותר מזה 80 שנים ועלולה להציף מיליוני דונמים    בחיל ההנדסה של ארצות הברית מתלבטים האם לפתוח סכרים במורד הנהר, שיחייבו פינוי של מאות אלפים
עידו גנוט
אובמה כבר לא יעשה הצגות - בעקבות נאומו של הנשיא אובמה לאחר חיסולו של אוסמה בן-לאדן, הודיע הבית הלבן כי יופסק המנהג בו הנשיא מבצע שחזור מקוצר של הנאום שלו לטובת צלמי העיתונות. כעת מנסים למצוא תחליף אשר יאפשר לצלמים לעשות את עבודתם מבלי להפריע לנשיא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il