X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפנייה מתבססת על דברי בג"ץ בפסק הדין בעתירה שהוגשה ב-2007 נגד מינויו של שחם לתפקיד סגן מפקד מחוז ירושלים מאיימים: אם פנייתנו לא תיענה - נעתור לביה"ד לעבודה נגד המינוי
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

המטה למען ארץ ישראל פנה (יום ו', 13.5.11) לשר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', בדרישה לבטל את מינוי של ניסו שחם למפקד מחוז ירושלים במשטרה. הפנייה מתבססת על הוראות בג"ץ בפסק הדין בעתירה שהוגשה בשנת 2007 נגד מינויו של שחם לתפקיד סגן מפקד מחוז ירושלים.
הדרישה לביטול המינוי נשענת על שורה של אירועים המעידים כי לניסו שחם יש היסטוריה של יחסים בעייתיים עם קהילות רבות המהוות את מרבית הציבור בירושלים.
לדברי המטה למען ארץ ישראל, ארגוני ימין נוספים הביעו זעם על המינוי, אך לא נקטו בכל פעולה לבטלו. עם זאת, לחברי המטה נודע כי במידה והדרישה לביטול המינוי לא תיענה, בכוונת כמה ארגוני ימין לעתור לבית הדין לעבודה נגד המינוי.
"בסיס איתן לכך שדנינו לא שקל את כל השיקולים הנדרשים"
בג"ץ כזכור קבע בעניינו של שחם ב-2007 כי "שיקול דעת המפכ"ל והשר בעניין מינויים במשטרה הוא, אכן, רחב, אך הוא אינו מוחלט. בהפעלת סמכות המינוי, חבים הגורמים הממנים חובת נאמנות לציבור לשקול את הפעלת סמכותם בהגינות, סבירות, בתום לב וללא שרירות, ומתוך התחשבות בכל הנתונים הרלוונטיים לעניין... סבירות ההחלטה המינהלית, והחלטה בעניין מינוי לתפקיד בשירות הציבור בכלל זה, נבחנת על-פי אמות המידה הבאות: ראשית, האם נשקלו בגידרה כל השיקולים הצריכים לעניין, ואין בלתם; שנית, האם ניתן לשיקולים הרלוונטיים השונים משקלם היחסי הראוי במסגרת האיזון הנדרש ביניהם לצורך קבלת ההחלטה".
לטענת המטה למען ארץ ישראל, באמצעות היו"ר שלו עו"ד אביעד ויסולי, "יש בסיס איתן ומוצק להנחה כי מפכ"ל המשטרה החדש, רב-ניצב יוחנן דנינו, לא ידע, לא התחשב ולא בדק את כל הנתונים הרלוונטיים למינוי שחם ולא שקל את כל השיקולים הרלוונטיים בנוגע למינוי שחם לתפקיד מפקד מחוז ירושלים, ב-48 השעות שחלפו בין כניסתו לתפקיד לבין מועד הודעתו על מינוי ניצב שחם לתפקיד מפקד מחוז ירושלים". זאת לדבריו, הן מאחר שהנתונים לא היו ידועים לו, והן לאור סד הזמנים הקצר שבין מועד מינויו לבין הודעתו על מינוי שחם וקצינים בכירים אחרים לשורה ארוכה של תפקידים במשטרה.
במכתב שנשלח לשר אהרונוביץ' נכתב, בין השאר: "ברור מאליו שלא התנהל במשטרה תהליך מסודר ומובנה של מינויי בכירים הכולל של הצגת מועמדות, בחינה מקצועית, מיון וראיון של מספר מועמדים לתפקיד ממ"ז ירושלים. העדר תהליך מסודר, מקצועי ומובנה למינויים בכירים במשטרת ישראל גורם לפגיעה אנושה בחובת הנאמנות לציבור של המפכ"ל, המחייבת אותו לשקול את הפעלת סמכותו בהגינות, בסבירות, בתום לב וללא שרירות, ומתוך התחשבות בכל הנתונים הרלוונטיים לעניין. תהליך המינוי אינו עולה בקנה אחד עם הוראות בג"ץ ניסו שחם.
"מכל האמור לעיל נראה בסבירות הקרובה לוודאות כי בהליך קבלת ההחלטות מינויו של ניצב שחם לתפקיד ממ"ז ירושלים נפלו פגמים מהותיים ולא נשקלו כל הנתונים והשיקולים הרלוונטיים. קרוב לוודאי שלא התקיים הליך שיטתי מסודר כפי שפסק בג"ץ בנושא זה במיוחד בעניינו של ניסו שחם, אלא המינוי התבצע בחפזון, ברשלנות ובחוסר שיקול דעת".
במטה למען ארץ ישראל מבקשים מהשר לבטל את מינויו של ניצב שחם, ולהורות על קיום הליך מינוי מובנה ומסודר שבו ייבדקו ויישקלו כל הנתונים והשיקולים הרלוונטיים לגבי ניצב שחם, כמו גם לגבי מועמדים אחרים.

תאריך:  13/05/2011   |   עודכן:  13/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המטה למען ארץ ישראל לאהרונוביץ': בטל מינוי שחם
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
לא לבטל בשום פנים ואופן להשאיר
על כנו את האדם   |  13/05/11 23:18
 
- צודק. ניסו שחם ניפלא. מתאים
בהחלט למישטרתנו  |  14/05/11 13:52
2
ליברמן מתחנף לשמאל לפני השימוע
ליברמן מלקק לשמאל  |  14/05/11 04:39
3
בואנ'ה יא-זבל, תסביר לי במה
הפאש הגאה  |  14/05/11 07:23
4
עוד יריקה בפרצוף של אזרחי המדי
ישע  |  14/05/11 07:44
5
''אני אזיין את האמ-אמא שלהם''
איך אמר שחם:  |  14/05/11 08:57
6
אנשי השמאל התערבו במינוי איתם=
יוד יוד  |  14/05/11 09:53
7
המינוי מעיד על אטימות לב !!!
הניה  |  14/05/11 22:08
8
השתלבנו באיזור! כמשטרת סוריה!
למה לא?  |  15/05/11 10:52
9
מינוי בזוי לארגון בזוי ? !
שח(ו)ר לי בעיניים  |  15/05/11 13:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך טוען עו"ד אוריאל לין בכינוס שעסק במגמת הפליליזציה של תחום הניהול העסקי    "כבר היום כלולים לא פחות מ-941 סעיפים נגד מעסיקים, שהפרתם מהווה עבירה פלילית. זוהי גישה טיפשית ונבזית"
עופר וולפסון
שר החוץ האיטלקי אומר כי דיווח מהימן שקיבל מתוך לוב מעיד על כך שקדאפי נפצע בהפגזות על מעוזו, וכי הוא עזב למקלט בטוח וסודי
אבי בר-אלי
יצחק הראל: "בחודשים האחרונים יש פגיעה בכל מרכיבי השירות בחברה, ומאחורי זה עומדת פעילות הוועד"    יו"ר הוועד: "דברי הראל הם שקרים"
עופר וולפסון
יידויי אבנים במספר אזורים במזרח העיר    שני שוטרי מג"ב נפצעו    המשטרה עצרה מעצר מונע של 13 צעירים שתכננו להפר הסדר ביום ראשון    בקרב ערביי ישראל ובמצרים מתכננים: צעדת יום הנכבה
רועי ברק
רדיו ת"א פנה לרשות השנייה ללא ידיעתו של קופמן בבקשה להחליף את המשבצת האקטואליה הארצית אותה הוא מגיש במשבצת אקטאליה מקומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il