X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עם העלאת תיקון חוק הכניסה לישראל להצבעה בכנסת, קוראים מעל 200 אנשי אקדמיה בכירים לראש הממשלה וליו"ר הכנסת, למנוע את עקיפת פסיקת בג"ץ הנותנת הכשר לכבילת מהגרי עבודה למעסיקיהם
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שורה ארוכה של אקדמאיים בכירים מתחום מדעי החברה והרוח, פנו בשבוע שעבר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, בקריאה לבלום את הליכי חקיקת הצעת החוק הממשלתית המבקשת לעקוף את פסיקת בג"ץ ולהכשיר את כבילת מהגרי העבודה למעסיקיהם. ההצעה תעלה (יום ב', 16.5,11) להצבעה במליאת הכנסת לקריאה שנייה ושלישית, עם חזרתה מפגרת האביב.
בין החותמים על המכתב, הכולל מעל 200 אקדמאיים בכירים, גם פרופ' זאב שטרנהל, פרופ' זהבה סולומון, פרופ' סמי סמוחה, פרופ' אמנון רובינשטיין, פרופ' מרדכי קרמניצר, פרופ' נמרוד אלוני, ד"ר צביה ולדן, ד"ר גדי טאוב, פרופ' אביעד קליינברג ופרופ' נעמי חזן.
על-פי הצעת החוק, שר הפנים יהיה רשאי לקבוע לגבי מהגרי עבודה בתחום הסיעוד את מספר המעסיקים שהם רשאים לעבור ביניהם. ההצעה מוסיפה וקובעת כי שר הפנים יהיה רשאי לקבוע לגבי מהגרי עבודה אזור גיאוגרפי מוגבל שרק בו הן יהיו רשאים לעבוד. עוד קובעת ההצעה, כי שר הפנים יהיה רשאי לקבוע את תחום עיסוקם של מהגרי עבודה, ובפועל - לכבול מהגרי עבודה לתתי-תחומים בענף הסיעוד, כגון סיעוד קשישים, סיעוד במקרים של מוגבלות קשה, סיעוד קטינים וכיוצא בזה.
בחודש מרס האחרון, ערב צאת הכנסת לפגרת האביב, פנו ליו"ר הכנסת עשרות משפטנים בכירים, ובהם שופטים בדימוס ואנשי אקדמיה, והתריעו מפני פגיעותיה האנושות, לדבריהם, של הצעת החוק, בזכויות היסוד של מהגרי העבודה. בעקבות זאת, נדחתה ההצבעה על הצעת החוק.
עתה, עם חידוש הדיון בהצעה, הצטרפו כאמור לפנייה זו האקדמאים מתחומי מדעי החברה והרוח. בפנייתם מזהירים החותמים על המכתב כי קבלתה של הצעת החוק "תביא לפגיעות רב ממדיות בזכויות אדם בסיסיות". "משמעות ההצעה", נכתב עוד, "היא שמהגרות עבודה בענף הסיעוד לא תוכלנה, כעניין מעשי, לעבור בין מעסיקים באופן חופשי, וכי מי שתתפטר מעבודתה ללא הרשאה תהפוך חשופה למעצר ולגירוש".
עוד הם מציינים בפנייתם, כי "כבילת מהגרות עבודה למעסיקיהן, ניצול מצוקת הכלכלית והרחבת הפגיעה בזכויותיהן כעובדות אינם תחליף למדיניות רווחה ניאותה כלפי קשישים וכלפי אנשים עם מוגבלות הזקוקים לטיפול סיעודי".
לדברי פרופ' זהבה סולומון, כלת פרס ישראל לחקר העבודה הסוציאלית, "הצעה זו עוסקת בעיקרה בנשים, שהן רובם המוחלט של המועסקים בתחום הסיעוד. תוצאות החוק תהא סיכול יכולתן של עובדות בענף הסיעוד להיחלץ ממצבים של העסקה פוגענית".
פרופ' זאב שטרנהל, חתן פרס ישראל לחקר מדע המדינה, הוסיף כי "למהגרות עבודה בענף הסיעוד, שהרחיקו מעל משפחותיהן ומדינותיהן על-מנת לבוא לישראל; מי שתרומתן ליחידים למשפחות ולחברה בישראל לא תסולא בפז - יש לגמול באמצעות מתן תנאי העסקה הוגנים ושכר הולם, לא בניצול, בעושק וביצירתה של מערכת חוקית שאינה אלא הזמנה פתוחה להתעמרות".

תאריך:  16/05/2011   |   עודכן:  16/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אקדמאיים בכירים מוחים: לעצור כבילת מהגרי העבודה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
" הכבילה " למעסיק , חוקית
שלמה משפטן  |  17/05/11 10:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בהופעה פומבית נדירה, קורא יו"ר אפריקה-ישראל לראש הממשלה להתערב כדי לפעול להוזלת הדירות    מגלה: דניה-סיבוס עובדת על מרווח של 1.5%
אלעזר לוין
ארבעה אנשי עסקים מהמיגזר - ארבע תשובות שונות
אלעזר לוין
יפתח מרכול ראשון של הרשת    ישלם פי 7 ממחיר המינימום
אלעזר לוין
"המשכנתאות אצלנו הן רק 27% מהתוצר"
איציק וולף
משפחתו של החייל החטוף גלעד שליט פנתה לראש הממשלה בדרישה לדעת האם התקיים דיון בדרישות החוק הבינלאומי הנוגע לתנאי החזקתו בשבי לנוכח הסכם הפיוס בין פתח לחמאס ואם לא, כיצד התקבלה ההחלטה לחדש את הזרמת הכספים לרשות הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il