X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המכירה - תמורת 21.3 מיליו שקל החברה, המתנהלת בשמונת החודשים האחרונים ללא מנכ"ל, סובלת בשנים האחרונות מתחרות קשה של חברות המגזר הפרטי
▪  ▪  ▪
החברה לאוטומציה [צילום: אתר החברה]

חברה ממשלתית נוספת מופרטת. מכירת כלל מניות החברה לאוטומציה במנהל השלטון המקומי, שהוחזקו על-ידי המדינה, הועברו (יום א', 15.5.11) למרכז השלטון המקומי. המהלך נחתם רשמית בטקס שהתקיים במשרדי רשות החברות הממשלתיות בירושלים. בטקס השתתפו מנהל רשות החברות הממשלתיות רו"ח דורון כהן, ממלא-מקום יו"ר מרכז השלטון המקומי סימון אלפסי ויו"ר דירקטוריון החברה משה אלקסלסי.
עם השלמת מהלך המכירה, הופכת החברה לחברה בבעלות מלאה של המרכז השלטון המקומי. בעקבות החלטת וועדת השרים להפרטה, הציעה המדינה למרכז השלטון המקומי לרכוש שלא במכרז את אחזקות המדינה ובכך להגיע לשליטה מלאה בחברה. מניות החברה לאוטומציה נמכרו למרכז השלטון המקומי תמורת סכום של 21.3 מיליון שקל, כאשר שווי החזקות המדינה בחברה נקבע על בסיס ממוצע שתי הערכות שווי בלתי תלויות.
במסגרת המכירה, תוקן תקנון ההתאגדות של החברה, לרבות ביחס לביטול האיסור על חלוקת דיבידנד. כמו-כן, נקבעו הוראות חדשות שיבטיחו את קיומו של ממשל תאגידי תקין בדומה לחברות ציבוריות, במסגרת הסדר שהושג בין החברה, המדינה והמרכז לשלטון מקומי ואושר על-ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב.
החברה לאוטומציה משמשת כבית תוכנה המספק שירותים לרשויות המקומיות, ומעסיקה כ-400 עובדים בתחומי התוכנה וההנדסה. החברה מתמודדת עם אתגרים הכרוכים בפתיחת שוק זה לתחרות מול חברות אחרות המספקות שירותים דומים, ובאוצר צופים כי מכירת מניות המדינה תתרום להגברת התחרותיות בענף. בשמונת החודשים האחרונים מתנהלת החברה ללא מנכ"ל, לאחר שהמנכ"ל אלי אחי מרדכי התפטר זמן קצר לאחר שנכנס לתפקיד. שישה מנכ"לים נוספים עזבו את התפקיד לפני אחי מרדכי במהלך חמש השנים האחרונות. על-פי החלטת דירקטוריון החברה, משמש משה אלקסלסי גם כממלא-מקום מנכ"ל עד למציאת מנכ"ל חדש.
מנהל רשות החברות הממשלתיות רו"ח דורון כהן, אמר כי "מכירת מניות המדינה בחברה לאוטומציה במנהל השלטון המקומי מהווה צעד נוסף ביציאת המדינה מחברות הפועלות בשוק תחרותי, אשר יאפשר שילוב גורמים עסקיים שיסיעו לחברה לצמוח ולהתפתח".
יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, ציין כי "המהלך יגרום לפריצת דרך. מדובר באחת החברות המצליחות שנותנות סיוע לרשויות, דבר שמעצים את השירות לאזרח. החברה לאוטומציה היא אחת החברות של השלטון המקומי יחד עם מפעל הפיס והחברה למשק וכלכלה. מטרת הרכישה היא העצמת החברה והפיכתה לאחד מבתי התוכנה הציבוריים והראשונים במעלה".
יו"ר החברה לאוטומציה, משה אלקסלסי: "לאחר 8 שנים של משא-ומתן עם רשות החברות, אנו מתחילים דרך חדשה, אנו חדורי אמונה שנצליח לפנות לקהלים רבים ונעשה זאת בהצלחה".

תאריך:  16/05/2011   |   עודכן:  16/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שלמה בוחבוט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הושלמה מכירת החברה לאוטומציה למרכז השלטון המקומי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד פתח לשחיתות? למינויים? למ
דוד פולק  |  16/05/11 21:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הירוקים זכו בתואר ה-12 בתולדות המועדון. רפאלוב הצטיין עם צמד נהדר
מערכת אתר ערוץ הספורט
הפסד 96:83 סיים את חלום הדרבי, יקווה לחסדיו של קופל. אשכנזי העפיל ליגה
עופר וולפסון
הוועדה קיימה דיון שלישי ואחרון בנושא מועמדותו של דיין לתפקיד ואישרה אותו, על-אף ההתנגדויות הרבות    המינוי נחשף לראשונה ב-News1
איציק וולף
ראש הממשלה אמר כי ממשלה פלשתינית שחצייה מורכב מאלה שמצהירים יום יום שהם מייחלים להשמדת ישראל - היא איננה פרטנר לשלום    שירטט את גבולות ישראל בהסדר עתידי: גושי ההתיישבות בידי ישראל, נוכחות צבאית בבקעת הירדן, ירושלים מאוחדת בידי ישראל
עופר וולפסון
עם העלאת תיקון חוק הכניסה לישראל להצבעה בכנסת, קוראים מעל 200 אנשי אקדמיה בכירים לראש הממשלה וליו"ר הכנסת, למנוע את עקיפת פסיקת בג"ץ הנותנת הכשר לכבילת מהגרי עבודה למעסיקיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il