X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביקורת בזמן אמת של משרד מבקר המדינה חושפת את הנעשה מאחורי הקלעים של עסקת ענק: סיכום עקרוני עם הספק לפני קבלת פטור ממכרז, עיכובים בעבודת המטה וחשש להוצאות מיותרות
▪  ▪  ▪
משרד הביטחון בתל אביב [פלאש 90]

בידי צה"ל יש עשרות אלפי מכשירים מסוגים שונים בתחום מסוים. משק זה מהווה מערך עיקרי בזרוע היבשה. אחוזים ניכרים מהמכשירים מיושנים מאוד ובעלי זמינות נמוכה.
צה"ל ומשרד הביטחון עשו בשנים 2010-2008 עבודת מטה לשיפור הזמינות המבצעית של משק המכשירים, ובחנו את האפשרות להתקשר בעסקה עם חברה הכוללת רכש מכשירים, פיתוח של רכיב לחלק מהמכשירים, הצטיידות ברכיבים והעברת האחזקה של מרבית המכשירים מצה"ל לחברה ל-20 שנה, לרבות המכשירים שיירכשו בעסקה זו. היקפה הכספי הכולל של העסקה עולה על מיליארד שקל. במועד סיכום הדוח, ינואר 2011, נמשכת עבודת המטה במערכת הביטחון לגיבוש העסקה.
לפני שמינהל הרכש פנה לוועדת הפטור במשרד הביטחון וקיבל פטור מביצוע מכרז, הוא קיים מו"מ עם החברה, וראש מנה"ר, אהרון מרמרוש, אף סיכם בינואר 2010 שהמו"מ הסתיים. כל זאת, שלא בהתאם להוראות המשרד, שלפיהן הסמכות לאשר ניהול מו"מ ומתן פטור ממכרז נתונה לוועדת הפטור, ובלא לקיים הליך תחרותי בין צה"ל ובין החברה לביצוע האחזקה.
לפני שהגדירה זרוע היבשה באפיון טכני את תכולות הפיתוח ואת המפרט של הרכיב, סיכם ראש מנה"ר, כי ההיקף הכספי לפיתוחו ולהצטיידות בו יהיה עשרות רבות של מיליוני שקלים. הדבר עלול להביא לאי-התאמה לדרישות המבצעיות של זרוע היבשה ולתוספת עלויות.
מצגת זרוע היבשה בפברואר 2010 לראש חטיבת התכנון באגף התכנון של ההשוואה בין עלויות האחזקה ב"מצב קיים" ובין עלויות אחזקה ב"מצב עסקה" לתקופה של 20 שנה, לא התבססה על מכנה משותף ועל נתונים השוואתיים נכונים לצה"ל ולחברה. היא כללה נתונים שאינם מבוססים על עלויות בפועל, ולא כללה עלויות מסוימות ב"מצב עסקה".
במועד סיום הביקורת במאי 2010, כשנה לאחר המועד שקבע ראש מחלקת אמצעי לחימה בזרוע היבשה לסיום ניתוח מערכת לבחינת שיפור הזמינות המבצעית של משק המכשירים, טרם סיימה זרוע היבשה. אף על-פי כן, היא המליצה לאגף התכנון כבר בפברואר ובמאי 2010 לאשר את העסקה.
המבקר מסכם: "על העוסקים ברכש מוטלת החובה והאחריות להיות ערים לכל ההוראות והנהלים המחייבים ולדבוק בהם, הן מטעמים מהותיים והן מטעמי נראות. ראוי שצה"ל ומשהב"ט ישלימו את עבודת המטה בהליך סדור לפני שיקבלו את ההחלטות בנושא ההתקשרות עם החברה.
"נוסף על כך, ראוי שמינהל הרכש לא ינהל מו"מ עם ספקים לרכש, לאחזקה ולפיתוח של טובין ושירותים וכי הוא לא יסכם אותו לפני שצה"ל השלים את עבודת המטה לכתיבת אפיונים, הכוללים את תכולות הפיתוח ומפרט המוצר, האמורים להגדיר את תכולות ההתקשרות".
משרד הביטחון: דוחים מכל וכל את המסקנות
משרד הביטחון מסר בתגובה,כי הוא "מכבד את בדיקת מבקר המדינה, אך חולק על מסקנותיה מכל וכל. עד היום טרם בוצעה התקשורת כלשהי בפרויקט זה. מדובר בפרויקט שנועד לאחד מספר סוגי פעילויות הקשורות בפרויקט המבוצעות כיום במסלולים נפרדים על-מנת להשיג התייעלות תקציבית ומבצעית - תפעולית ניכרת. אנו בטוחים כי מבקר המדינה תומך בהתייעלות של מערכת הביטחון ובמיצוי כל הדרכים להשגת ההתייעלות. הפרדת תחומי הפעילות בפרויקט זה כפי שמוצע על-ידי מבקר המדינה הייתה מייקרת את עלויות הפרויקט.
"לו היו אנשי המשרד מבצעים תהליכי רכש ללא לימוד והיכרות עם השוק והתעשיות הרלוונטיות, היו חוטאים בכך לתפקידם. בפרויקט זה נעשו בדיקות ראשוניות ומגעים מול התעשיה הרלוונטית, על-מנת שניתן יהיה לבצע רכש אופטימאלי שישרת את מטרות מערכת הביטחון, הן ברמה התפעולית והן ברמה התקציבית, כפי שנעשה בפרויקטים רבים אחרים".

תאריך:  17/05/2011   |   עודכן:  17/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך מתכננים צה"ל ומשרד הביטחון עסקה במיליארד ש'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ספק אם מינהל הרכב יכול למלא את תפקידו    רשומות אלקטרוניות במשרדי הממשלה עלולות לרדת לטמיון    ליקויים רבים פוגעים בתפקודן של מערכות שליטה ובקרה בפיקוד העורף
איתמר לוין
שאול סוטניק, היו"ר לשעבר ומזכיר הפיס אישרו ביד אחת תשלום של 4.2 מיליון דולר למנכ"ל לשעבר גדעון גדות - וביד האחרת ויתרו לו על 4.4 מיליון שקל בנימוק שמצבו הכלכלי קשה
עופר וולפסון
מבקר המדינה מצא כי בכל חודש שעובר צוברת זכיינית כביש חוצה ישראל כמיליון שקלים מהפער בין ההכנסות מביצוע פעילות אכיפה לגביית חשבונות הנוסעים לבין עלויות הביצוע בפועל    ליקויים נמצאו בהתנהלות הדירקטוריון ובהסכמים להתקשרות עם יועצים חיצוניים
איתמר לוין
חגיגת הכרטיסים נמשכת: בכירים בעיריית ת"א, ספקים של העירייה, אנשי תקשורת ואחרים מקבלים כרטיסים בחינם לאירועים בהיכל נוקיה - למרות דרישת מבקר המדינה ובניגוד לנוהלי משרד הפנים
איתמר לוין
קרוב ל-400 מיליון שקל בשנה מחולקים לעובדי החברה בלא כל בדיקה ובכך סותרים את מטרתו היסודית של שכר העידוד    חלק משיטות התשלום נקבעו לפני 35 שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il