X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עיכובים בנתב"ג [צילום: AP]
בעקבות זיהום הדלק
מנכ"ל רש"ת: נתב"ג לא הושבת ולו לרגע אחד
ועדת הכלכלה דנה הבוקר בזיהום הדלק ששיבש את פעילות המטוסים בנתב"ג וגרם לעיכוב ודחייה של טיסות בינ"ל והפסקת טיסות הפנים קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א: נדלקה נורית אדומה בעולם. הארגון לא נתקל קודם באירוע בסדר גודל שכזה מנכ"ל ארקיע, גדי טפר: הנזקים הם גדולים
למרות הודעת פז יימשך התדלוק ברזרבות הדלק הסילוני
איציק וולף
גורמים בכירים בהנהלת נמל התעופה בן-גוריון הודיעו כי ימשיכו לתדלק את המטוסים ברזרבות הדלק הסילוני עד שיקבלו התחייבות בכתב מפז נכסי תעופה על כך שהדלק שהיא מספקת נקי מזיהומים
לרשימה המלאה

נכסי תעופה: ניתן לתדלק בדלק סילוני בנתב"ג
איציק וולף
בבדיקות שבוצעו בימים האחרונים במספר רב של מעבדות בארץ אשר כללו בדיקות של דלק סילוני ושל מסננים הצביעו שהדלק הסילוני תקין ועומד בכל התקנים הנדרשים
לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה הבוקר (יום ד', 18.5.11) בזיהום דלק המטוסים שגרם לביטול ולדחייה של טיסות בנתב"ג ולהפסקת הטיסות הפנים-ארציות מסיבה שטרם ידועה.
מנכ"ל משרד התחבורה, דן הראל, אמר בדיון כי "הזיהום בדלק לא היה זיהום אורגני, אלא זיהום שכלל בתוכו פיח, סיבי זכוכית וחומרים נוספים. זה לא פטריות שמלבלבות במיכלים או במשהו בצנרת, אלא כנראה נפרץ איזשהו פילטר באיזשהו מקום".
מנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת), יעקב מור, אמר בדיון: "בואו נשים את זה בצורה מסודרת - נתב"ג לא הושבת ולו לרגע אחד. הכל עבד. היו נחיתות כל הזמן, היו המראות".
מנכ"ל ארקיע, גדי טפר, ציין כי "באותו יום היו יציאות רבות לקראת משחק הפיינל פור. הרבה לחץ הופעל כדי לבצע את הטיסות. אנו ביצענו בכל דרך את הטיסות בעזרת רש"ת והיה מאמץ משותף של רש"ת ושל פז כדי להוציא את הטיסות. הנזקים הם גדולים. בין הנזקים הישירים שנגרמו לנו - הלנת נוסעים בחו"ל, המשך קיום טיסות בינ"ל, עלויות טיסה יקרות יותר".
לדבריו, באילת לא הייתה משאית שתרוקן דלק ולכן מטוסים שנחתו באילת לפני האירוע לא היו יכולים לטוס חזרה. מטוסים שהיו אמורים להמריא משדה דב, לא קיבלו מענה ולכן טיסות פנים-ארציות בוטלו.
קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א: "נדלקה נורית אדומה בכל שדות התעופה בכל העולם, הארגון לא נתקל באירוע בסדר גודל שכזה. אני מציע שהוועדות שיבדקו את האירועים האלה יקחו לעצמן אפשרות להיוועץ במומחים מתחום הדלק".
אריה רודברג, פורום מנהלי חברות התעופה בנתב"ג: לא יכולנו לקבל מידע אמין כדי שנוכל להוציא החוצה. הערכה שלי שאם ב-6 לחודש היינו מקבלים את התוצאות לידיים היינו יודעים איך להמשיך ולטפל באירוע".
ח"כ נחמן שי (קדימה), חבר ועדת הכלכלה, אמר בדיון: "צריכה ליפול החלטה בקצה הדרך לגבי מי נושא באחריות ומי יפצה. בקצה השרשרת הזאת עומדים אלפי נוסעים ומטענים ומישהו צריך להחזיר את ההפסד, אלא אם יש ביטוח, ולנוסעים אין ביטוח. אי-אפשר להתנער מאחריות. נוסע שמגיע לשדה צריך לדעת שאם הוא לא עולה מטוס יש מי שמטפל בו".
ח"כ כרמל שאמה-הכהן סיכם הדיון ואמר כי "יש תחושה שיותר מדי דברים קורים סביב תחום התעופה בישראל. אומנם אסון אווירי לא קרה, אבל אירע אסון תדמיתי, צרכני, שירותי וכלכלי. ועדת הכלכלה קוראת לוועדות הבדיקה לסיים את עבודתן ולהסיק את המסקנות המתבקשות. הוועדה תקיים דיון נוסף לאחר הנחת המסקנות, ותנסה לגבש יוזמות חקיקה. זה די מביך שמדינה כמו ישראל שמגיעה להישגים כמו פיתוח כיפת ברזל מגיעה למצב שבו אין דלק ראוי למטוסים כדי שיוכלו להמריא".
בעקבות זיהום הדלק הודיעה חברת אל-על לבורסה כי קיבלה בקשה לתביעה ייצוגית על סך 12.5 מיליון שקל, בגין השיבושים בטיסות.

תאריך:  18/05/2011   |   עודכן:  18/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנכ"ל רש"ת: נתב"ג לא הושבת ולו לרגע אחד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
לבית מפעל הפיס הגיע הזוכה בהגרלת הדאבל לוטו מן השבוע שעבר    את זכייתו גילה כשצפה בהגרלה    בחר להמתין ו"לסדר את המחשבות"
יפעת גדות
הבדיקה תגלה לנבדק אם הגיל הביולוגי שלו תואם את הגיל הכרונולוגי, וכך תגלה למעשה את תוחלת החיים שלו    החוקרים מקווים לשווק את הבדיקה לציבור בסוף השנה
איציק וולף
ההדלפה שבגינה נאלץ היועץ לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה להתפטר עסקה בשיחה שקיים ראש הממשלה עם מנהיג מדינה זרה בנושא האנרגיה
מירב ארד
ברחבי העולם מציינים היום את יום המוזיאונים הבינלאומי    לרגל האירוע יהיו 76 מוזיאונים ברחבי הארץ פתוחים לקהל ללא תשלום
יפעת גדות
חוקרים גילו כי תאי עצב על בסיס פרוטאין הצליחו לשנות את מהלך המחלה כשהושתלו למוחן של חולדות עם פרקינסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il