X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השיטות המוצעות להשגת האושר אינן בהכרח שליליות, אך כאשר עושים זאת עם מוטיבציה מרובה או ציפייה ששיטות אלו הן שיגרמו לנו לחוש מאושרים יותר, הדבר עלול לגרום לאכזבות ולירידה ברמות האושר
▪  ▪  ▪
לא להתאמץ [צילום: פלאש 90]

המרדף אחר האושר הוא אחד היסודות של החיים המודרניים. אך אפילו לאושר יכול להיות צד אפל, לפחות כך טוענים עורכי מחקר חדש שפורסם בכתב העת "Perspectives on Psychological Science". במסגרת המאמר שפרסמו, ציינו כי לא כל סוגי האושר בהכרח טובים באופן שווה, והמרדף אחר האושר עלול לגרום לאנשים להרגיש דווקא רע עוד יותר.
אנשים המחפשים אחר האושר יכולים להיכנס לחנות הספרים הקרובה ולבחור בין עשרות ספרים שמספרים כיצד ניתן להשיג אותו. אך קביעת האושר כמטרה עלולה להזיק יותר מאשר להועיל, כך לדברי החוקרים, מאוניברסיטת דנוור ומהאוניבריטה העברית בירושלים. זהו רק אחד מבין לא מעט צדדים שליליים של האושר - אנשים הרעבים לאושר שעלולים למצוא את עצמם במקום גרוע יותר מזה שהיו בו מלכתחילה.
"השיטות המוצעות להשגת האושר אינן בהכרח שליליות - כמו לחשוב בכל יום על אותם דברים שמשמחים אותנו או לחפש אחר מצבים שיגרמו לנו לחוש מאושרים. אך כאשר עושים זאת עם מוטיבציה מרובה או ציפייה ששיטות אלו הן שיגרמו לנו לחוש מאושרים יותר, הדבר עלול לגרום לאכזבות ולירידה ברמות האושר", כתבו החוקרים.
לדוגמה, אחד המחקרים גילה כי אנשים שקראו מאמר בעיתון ששיבח את ערכו של האושר הרגישו רע יותר לאחר שצפו בסרט שמח בהשוואה לאנשים שקראו מאמר בעיתון שלא התייחס לנושא האושר - אולי משום שהיו מאוכזבים מכך שלא הרגישו שמחים יותר. כשאנשים לא מרגישים מאושרים כפי שהם מצפים להיות, תחושת הכישלון עלולה לגרום להם להרגיש רע עם עצמם.
מחקר אחר עקב אחר ילדים משנת 1920 עד גיל מבוגר וגילה כי אלו שמתו צעירים יותר דורגו על-ידי מוריהם בבית הספר כילדים שמחים מאוד. החוקרים גילו כי אנשים שמרגישים רמות גבוהות מאוד של אושר אינם מפתחים חשיבה יצירתית וכן לוקחים סיכונים רבים יותר.
לדוגמה, לאנשים הסובלים ממניה, כמו בהפרעה דו-קוטבית, יש מידה רבה של רגשות חיוביים שעשויים להוביל אותם לקחת סיכונים, כמו שימוש בסמים, נהיגה מהירה או בזבוז כספים שחסכו. אך אפילו לאנשים שאינם סובלים מהפרעה פסיכיאטרית, מידה רבה מדי של אושר עלולה להיות דווקא דבר שלילי.
בעיה נוספת היא תחושת אושר מעוותת, שאינה בריאה בעליל, המופיעה לדוגמה כשעדים לאדם שמבכה על יקיר שאיבד או כששומעים על פציעה של חבר בתאונת דרכים. המחקר האחרון גילה כי תחושת אושר כזו אפשר לזהות אצל אנשים עם מניה. אושר משמעותו גם היעדר רגשות שליליים, שללא ספק יש להם מקום בחיים. פחד יכול לשמור עלינו מסכנה ומלקיחת סיכונים לא רצויים, ואשמה יכולה להזכיר לנו להתנהג בצורה הולמת לאחרים.
מדענים מתחום הפסיכולוגיה גילו כי מה שבאמת תורם לעלייה בתחושת האושר והסמן החזק ביותר אינו כסף, ואינו הכרה בהצלחה ובתהילה, אלא מערכות יחסים חברתיות בעלות משמעות. כלומר, שהדרך הטובה ביותר להגביר את תחושת האושר היא להפסיק לדאוג לגבי הדרך כיצד להשיג אותו, ובמקום זאת לנווט את האנרגיה לטיפוח הקשרים החברתיים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  19/05/2011   |   עודכן:  19/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריק בכר
מליאת המועצה קוראת לרשויות לקחת בחשבון את האפקט המצנן של אישום פלילי נגד עיתונאי בתחומי עיסוקו
ראובן לייב
השרות ההומניטרי מאפשר להם להגיע לאירועים משפחתיים, לבקר באתרי נוף ייחודיים או מעוררי זכרונות, לבקר במופעי תרבות ואצל קרובים שגם הם מוגבלי תנועה
איציק וולף, איתמר לוין
בית המשפט המחוזי בפתח תקוה הרשיע את רוני רון ברצח נכדתו בת הארבע רוז פיזם ואת אמה של רוז, מארי פיזם, בעבירה של שידול לרצח    התביעה מבקשת לגזור על כל אחד משניהם מאסר עולם    גזר הדין יינתן ב-30 במאי    מארי פיזם התמוטטה על דוכן הנאשמים ופונתה מן האולם    פרקליטתה של פיזם: הוגשו חוות דעת שעשויות להשפיע על העונש שייגזר עליה
ראובן לייב
כקונסול-ארצו בבורדו שבצרפת חרף סוזה מנדש את נפשו למען פליטי השואה היהודיים באירופה, כשהנפיק להם אשרות-יציאה לא-חוקיות לפורטוגל, שבזכותן ניצלו מהשמדה. עכשיו מבקשת שגרירות-פורטוגל בישראל ליצור קשר עם ניצולים שהגיעו ארצה בזכותו, או עם בני משפחה של אותם ניצולים
מירב ארד
פרופ' בורוביץ, מבעלי השליטה בחברת אל-על, יכהן כדיקן בית הספר לכלכלה וניהול במכללה האקדמית תל אביב-יפו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il